اجتناب از خوردن این مواد غذایی خواب خوبی را برایتان رقم می زند

به گزارش چاپار بلاگ، متخصصان تغذیه توصیه می نمایند که قبل از خواب باید از مصرف بعضی مواد غذایی اجتناب کنید تا خواب خوبی داشته باشید.

اجتناب از خوردن این مواد غذایی خواب خوبی را برایتان رقم می زند

به گزارش خبرنگار گروه علمی و دانشگاهی خبرنگاران، عوامل زیادی وجود دارند که می توانند بر کیفیت خواب شما تاثیر بگذارند و منجر به بیماری های جسمانی و روانی شوند.

براساس گزارش هلث اندهیومن، نداشتن خواب کافی به هر علت می تواند شما را در طول روز بداخلاق و کسل کند. اگر این وضعیت به مدت زیادی ادامه پیدا کند احتمال ابتلا به حمله قلبی، سکته مغزی، اختلالات عصبی و فشار خون بالا افزایش می یابد.

البته لازم به ذکر است؛ آنچه که شما قبل از خواب می خورید تاثیر خاصی بر کیفیت خواب دارد. مطالعات نشان داده که بعضی غذاها شما را با اختلالات خواب روبرو می نماید که باید از آنها اجتناب کنید. در اینجا با بعضی از این مواد آشنا خواهید شد.

مرکبات

به طور کلی میوه ها انتخاب خوب و سالمی هستند و متخصصان تغذیه توصیه می نمایند که میوه را در هر وعده غذایی خود مصرف کنید اما مصرف مرکبات قبل از خواب به طور ویژه ای خواب شما را دچار اختلال می نماید زیرا این میوه بسیار اسیدی است.

اسیدی بودن این میوه منجر به سوزش معده و رفلاکس می گردد که همین امر موجب می گردد تا شما بی خواب شوید.

بروکلی

بروکلی حاوی مقدار زیادی فیبر غیرمحلول است و هضم آن مدت زیادی طول می کشد. از طرفی این نوع سبزیجات منجر به نفخ معده شده و مصرف آن قبل از خواب توصیه نمی گردد.

کرفس

اگر شما بی خواب هستید از خوردن کرفس قبل از خواب اجتناب کنید. کرفس دارای میزان زیادی آب است و به تنهایی می تواند مثانه شما را پر کند. به همین دلیل مصرف کرفس خواب شما را دچار مشکل می نماید.

گوشت

گوشت قرمز حاوی میزان زیادی پروتئین و چربی است که مدت زمان زیادی طول می کشد تا هضم گردد. بنابراین خوردن گوشت قبل از خواب مناسب نیست.

از طرفی بعضی مواد غذایی هستند که به خواب بهتر شما یاری می نمایند و مصرف آنها قبل از خواب توصیه شده است. در اینجا با بعضی از این مواد نیز آشنا خواهید شد.

کیوی

کمبود یا پایین بودن سطوح آنتی اکسیدان ها، کاروتنوئیدها، ویتامین ث، ویتامینE و هورمون سرتونین استاین باعث ایجاد اختلالاتی در خواب می گردد. کیوی میوه ای است که غنی از این مواد است و با بی خوابی مبارزه می نماید. بنابراین خوردن کیوی قبل از خواب مفید است.

شیر بدون چربی

اگرچه شیر کم چرب بیشتر برای صبحانه مصرف می گردد اما این وعده می تواند قبل از خواب بسیار مفید باشد. شیر با دارا بودن تریپتوفان، به عنوان یک عامل خواب آور عمل می نماید.

موز

موز منبع عالی از منیزیم و پتاسیم است. منیزیم اثر مثبتی بر خواب افراد مسنی که از بی خوابی رنج می برند، دارد.

منبع: خبرگزاری فارس
انتشار: 13 تیر 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: chaparblog.ir شناسه مطلب: 22

به "اجتناب از خوردن این مواد غذایی خواب خوبی را برایتان رقم می زند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "اجتناب از خوردن این مواد غذایی خواب خوبی را برایتان رقم می زند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید