اتمام بازسازی بخشی از آرامگاه چلبی اوغلو

به گزارش چاپار بلاگ، به نقل از روابط عمومی اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان زنجان، محمدرضا محمدپور امروز شنبه 29 خردادماه 1400 گفت: با توجه به آنالیز های گروه کارشناسی نظارت بر بناهای تاریخی زنجان و ایجاد بعضی فرسودگی ها در بام بخش ورودی به آرامگاه چلبی اوغلو عملیات بازسازی از اوایل خردادماه امسال به وسیله گروه امانی اداره کل استان شروع شد و برای اجرای این طرح از محل اعتبارت بازسازی های اضطراری استانی هزینه شد.

اتمام بازسازی بخشی از آرامگاه چلبی اوغلو

جهت دریافت خدمات بازسازی ویلا با گروه ساختمانی آبان در ارتباط باشید. از طراحی پلن بازسازی تا اجرای جز به جز بازسازی منزل، ویلا و ساختمان اداری تخصص ماست.

معاون میراث فرهنگی استان زنجان اضافه نمود: طرح بازسازی پشت بام بخشی از آرامگاه چلبی اوغلو شامل تعویض آجرهای پشت بام، بندکشی ، اجرای عملیات کاه گل و دفع نم و رطوبت بخش های مختلف پشت بام بود.

او تأکید کرد: این عملیات به وسیله بازسازی گران گروه امانی با پیش بینی مدت زمان دو ماه، با هزینه ای بالغ بر 500میلیون ریال شروع شد که طی یک ماه به انتها رسید.

بعلاوه باستان شناسان و محققان، این مجموعه را به سلطان چلبی اوغلو منسوب نموده و تاریخ احداث بنا را قرن هشتم سال 736 هجری قمری بیان نموده اند. مقبره شیخ براق یا چلبی اوغلو که در کنار آن خانقاهی مربوط به همین دوره وجود دارد از نوع مقابر برجی شکل قرون میانی اسلامی است.

منبع: گردشبان
انتشار: 31 تیر 1400 بروزرسانی: 31 تیر 1400 گردآورنده: chaparblog.ir شناسه مطلب: 17033

به "اتمام بازسازی بخشی از آرامگاه چلبی اوغلو" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "اتمام بازسازی بخشی از آرامگاه چلبی اوغلو"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید