شروع روند کاهشی دما از چهارشنبه در اغلب منطقه ها کشور

به گزارش چاپار بلاگ، رییس مرکز ملی پیش بینی و هشدار سریع هواشناسی گفت: امروز گرمترین روز هفته در تهران است، اما از روز چهارشنبه در اغلب منطقه ها کشور روند کاهشی دما آغاز می گردد.

شروع روند کاهشی دما از چهارشنبه در اغلب منطقه ها کشور

صادق ضیاییان امروز (شنبه) در تبادل نظر با ایرنا درباره شرایط دما اضافه نمود: امروز گرمترین روز هفته در تهران است و دمای مرکز به حدود 37 درجه هم می رسد، اما به تدریج روند کاهشی دما (البته نه خیلی زیاد) از فردا در مرکز آغاز می گردد.

رییس مرکز ملی پیش بینی و هشدار سریع هواشناسی گفت: انتظار داریم تهران در روز سه شنبه خنک ترین روز باشد طوری که در ظهر روز سه شنبه دما 34 درجه است و چهارشنبه صبح هم خنک ترین روز هفته خواهد بود.

ضیاییان گفت: دما در سواحل دریای خزر تا سرانجام تقریبا ثابت است، اما از روز چهارشنبه در اغلب منطقه ها کشور روند کاهشی دما آغاز می گردد. این شرایط برای استان های مختلف فرق دارد؛ برای مثال در رشت در استان گیلان دما تا روز دوشنبه ثابت است، اما از روز سه شنبه روند کاهشی دما را خواهیم داشت.

وی ادامه داد: بارش های رگباری که می تواند خطرناک هم باشد و دیروز منجر به قطعی یکی از محور های مواصلاتی هرمزگان شد، امروز هم در شمال و شرق هرمزگان و جنوب کرمان تداوم دارد.

به گفته ضیاییان، احتمال آبگرفتگی معابر، احتمال جاری شدن روان آب، احتمال طغیان رودخانه های فصلی، وزش باد و در نواحی مستعد خیزش گردوخاک از جمله مخاطرات فعالیت سامانه بارشی در این دو استان است.

وی، هموطنان در استان های جنوبی را به احتیاط و اجتناب از تردد، توقف و اتراق در حاشیه و بستر رودخانه ها و مسیل ها، احتیاط در سفر های برون شهری به ویژه در عبور از اطراف رودخانه ها توصیه کرد.

ضیاییان گفت: امروز (شنبه) بعلاوه در جنوب خراسان رضوی، شرق کرمان و فردا (یکشنبه) در جنوب خراسان رضوی، جنوب سمنان، فارس، شمال شرق و غرب کرمان، غرب یزد و جنوب خراسان رضوی، وزش باد شدید و در نواحی مستعد خیزش گردوخاک خواهیم داشت که برای آن اعلام شرایط جوی زرد شده است.

رییس مرکز ملی پیش بینی و هشدار سریع هواشناسی بیان داشت: به علت کاهش کیفیت هوا، به افراد سالمند و بیمار های تنفسی و قلبی توصیه می گردد تا از رفت وآمد های غیر ضروری اجتناب نمایند.

منبع: فرارو
انتشار: 21 مرداد 1402 بروزرسانی: 21 مرداد 1402 گردآورنده: chaparblog.ir شناسه مطلب: 35492

به "شروع روند کاهشی دما از چهارشنبه در اغلب منطقه ها کشور" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "شروع روند کاهشی دما از چهارشنبه در اغلب منطقه ها کشور"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید