آرامگاه بیهقی در سبزوار بازسازی می گردد

به گزارش چاپار بلاگ، مدیر پایگاه میراث فرهنگی شهر تاریخی سبزوار گفت: آرامگاه بیهقی در سبزوار نیازمند بازسازی فوری است و به صورت اضطراری بازسازی می گردد.

آرامگاه بیهقی در سبزوار بازسازی می گردد

جهت دریافت خدمات بازسازی ساختمان با گروه ساختمانی آبان در ارتباط باشید. از طراحی پلن بازسازی تا اجرای جز به جز بازسازی منزل، ویلا و ساختمان اداری تخصص ماست.

به گزارش خبرنگاران به نقل از روابط عمومی اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی خراسان رضوی، محسن برآبادی امروز شنبه سوم خرداد ماه 1399 با اعلام این خبر اضافه نمود: آرامگاه ابوالحسن زید بیهقی معروف به ابن فندق بیهقی، حکیم و ادیب مشهور ایران در قرن ششم هجری در شهر ششتمد شهرستان سبزوار که به دلیل بارش های شدید باران در 2 سال گذشته آسیب دیده، نیازمند بازسازی فوری و اضطراری است.

او ادامه داد: بارش های شدید سبب نشست بخش شرقی آرامگاه این حکیم مشهور ایرانی شده که عملیات بازسازی و استحکام آن نیازمند 2 میلیارد ریال اعتبار است.

برآبادی توضیح داد: آرامگاه ابوالحسن زید بیهقی بالاتر از سطح خیابان بنا شده و در گذشته از فضاهای زیرین این بنا برای نگهداری دام استفاده می شده که اکنون در پی بارندگی های شدید به بخش های شرقی آرامگاه آسیب وارد شده است.

آرامگاه ابوالحسن علی بن زید بیهقی توسط انجمن آثار ملی با طرح و نقشه مهندس جودت در سال 1353 ساخته شده است. فریدالدین ابوالحسن علی بن زید بیهقی معروف به ابن فندق از دانشمندان و مولفان قرن ششم هجری است. او در بیهق به دنیا آمد و در شهرهای عظیم آن روزگار از جمله ری، نیشابور، سرخس و مرو نزد ناموران علم و دانش زانوی شاگردی بر زمین زد تا اینکه خود سرآمد فنون ادب، حدیث، فقه، کلام، ریاضیات، حکمت و طب شد.

از شهرستان سبزوار 103 اثر، محوطه و تپه تاریخی، طبیعی و میراث ناملموس در فهرست آثار ملی به ثبت رسیده است. این شهرستان با مرکزیت شهر سبزوار در فاصله 240 کیلومتری از مشهد مرکز استان خراسان رضوی قرار گرفته است.

منبع: میراث آریا
انتشار: 27 خرداد 1399 بروزرسانی: 29 شهریور 1400 گردآورنده: chaparblog.ir شناسه مطلب: 4617

به "آرامگاه بیهقی در سبزوار بازسازی می گردد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "آرامگاه بیهقی در سبزوار بازسازی می گردد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید