خراسان جنوبی میزبان گردشگران اروپایی می گردد

به گزارش چاپار بلاگ، به گزارش خبرنگاران، حسن رمضانی ظهر شنبه در نشست خبری هفته گردشگری با اشاره به اینکه ایران امن ترین و بهترین منطقه برای گردشگران است، گفت: گردشگری در سطح کشور حدود 45 درصد افزایش داشته است.

خراسان جنوبی میزبان گردشگران اروپایی می گردد

وی ادامه داد: استان ما هم از این افزایش گردشگر بی نصیب نمانده و در بهمن ماه گذشته پذیرای 3 تور آلمانی، فرانسوی و لیوانیایی بوده است.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری خراسان جنوبی گفت: 27 مهر ماه پذیرای تور خودرویی از اروپا به قصد دیدن جاذبه های کویری استان هستیم.

وی در مورد جذب هرچه بیشتر گردشگر در استان گفت: باید علاوه بر تبلیغ در زمینه تأمین زیرساخت های گردشگری نیز کوشش کنیم.

رمضانی با اشاره به اینکه در سال 93 از محل اعتبارات ملی و استانی چهار میلیارد تومان در حوزه زیرساخت ها و تجهیز امکانات داشتیم، گفت: امیدواریم سال جاری هم شاهد اختصاص اعتبارات در سطح ملی و استانی باشیم.

وی اضافه کرد: در راستای یاری به سرمایه گذاران استان 320 میلیون تومان یارانه سود بانکی سرمایه گذاران را پرداخت کردیم.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری خراسان جنوبی گفت: در راستای معرفی جاذبه های تاریخی در سال 94 با هماهنگی شهرداری بیرجند و فردوس و اداره راه و شهرسازی تابلوهایی را آماده نموده ایم که در هفته گردشگری در مجاورت جاده ها و راه های اصلی نصب خواهیم کرد.

افتتاح خانه صنایع دستی در باغ رحیم آباد بیرجند

وی بابیان پروژه گازرسانی به منطقه آبگرم فردوس به بهره برداری رسید، گفت: افتتاح سفره خانه در بند امیر شاه توسط بخش خصوصی، بهره برداری از فاز اول گردشگری شوکت آباد از دیگر برنامه های هفته گردشگری است.

وی ضمن اشاره به راه اندازی خانه صنایع دستی در باغ رحیم آباد گفت: این خانه صنایع دستی آماده برای بازدید مردم به ویژه برای دانش آموزان و دانشجویان است.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری خراسان جنوبی تور کویر نوردی کویر مظفرآباد و تور کویر نوردی در کویر همت آباد زیرکوه را از برنامه های روز جهانی گردشگری دانست و اضافه کرد: شعار سال جاری روز جهانی گردشگری هر گردشگر یک فرصت است.

وی با اشاره به اینکه تیرماه سال آینده قنات بلده فردوس به ثبت جهانی خواهد رسید، ادامه داد: 20 مهرماه میزبان 2 ارزیاب برای به ثبت رساندن کویر لوت در لیست میراث جهانی یونسکو خواهیم بود.

رمضانی بابیان به اینکه در فروردین 94، 3 میلیون و 400 هزار نفر به استان وارد شدند گفت: از این تعداد 1 میلیون و 420 هزار نفر در استان اقامت داشته اند.

خراسان جنوبی رتبه اول کشور در ثبت ملی آثار طبیعی را دارد

وی با اشاره به اینکه در آثار طبیعی رتبه اول در کشور را به خود اختصاص داده ایم، اضافه کرد: تا امروز 35 اثر از استان خراسان جنوبی در فهرست میراث طبیعی به ثبت رسیده است.

وی بابیان اینکه 768 اثر تاریخی در استان داریم، گفت: در حوزه موزه ها نیز رتبه اول در کشور راداریم.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری خراسان جنوبی گفت: در دوران اسلامی استان خراسان جنوبی دارای تعداد زیادی از مساجد، بقاع متبرکه و بناهای متعدد مذهبی است.

وی بابیان اینکه مسجد سیدی در شهرستان فردوس از مساجد تاریخی استان محسوب می گردد گفت: بیشتر محققان حوزه معماری اسلامی این مسجد را از اولین مساجد خراسان بزرگ دانسته اند.

رمضانی مسجد جامع قاین، فردوس، افین و مسجد هندوالان درمیان را از جمله شاخص ترین بناهای مذهبی استان ذکر کرد.

وی با اشاره به اینکه این استان در سده های متأخر در راستا شاهراه تجاری بوده است، اضافه کرد: تعداد زیادی کاروان ها و ربات های بین شهری در استان داریم که ربات آصف و ربات کل مرد ازجمله شاخص ترین آن ها است.

وی همچنین از بافت های ارزشمند فرهنگی شهری و روستایی در استان اطلاع داد و گفت: بافت تاریخی خور، بافت تاریخی فورگ، بافت تاریخی نای بندان، بافت تاریخی اسفندیار و پیر حاجات در طبس ازجمله بافت های باارزش روستایی استان است.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری خراسان جنوبی ادامه داد: بافت بشرویه یکی از 11 بافت ثبت شده در فهرست آثار ملی کشور است.

رمضانی مدرسه حبیبیه در فردوس را از مدارس قدیمی در سطح کشور دانست و اضافه کرد: مدرسه معصومیه و مدرسه شوکتیه از دیگر مدارس قدیمی استان است.

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 2 اسفند 1398 بروزرسانی: 7 بهمن 1399 گردآورنده: chaparblog.ir شناسه مطلب: 1806

به "خراسان جنوبی میزبان گردشگران اروپایی می گردد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خراسان جنوبی میزبان گردشگران اروپایی می گردد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید