آخرین اخبار از ویروس قاتل ، از افزایش قربانیان تا ساخت داروی ضدویروس کرونا!

به گزارش چاپار بلاگ، خبرگزاری خبرنگاران-در تازه ترین گزارش؛ شمار قربانیان ویروس کرونا در چین به 56 نفر رسید و دولت کانادا نیز از ابتلای یکی از شهروندان این کشور به ویروس کرونا خبر داد.

آخرین اخبار از ویروس قاتل ، از افزایش قربانیان تا ساخت داروی ضدویروس کرونا!

به گزارش خبرگزاری خبرنگاران، درپی افزایش شمار تلفات شیوع کروناویروس در چین به 41 نفر و ابتلای بیش از 1300 نفر از مردم جهان به این ویروس که برای اولین بار از یک فروشگاه مواد غذایی دریایی در شهر ووهانچین شیوع پیدا کرد، آلوده شده اند؛ مسئولان سلامت در سراسر جهان در تلاش هستند تا از همه گیری این ویروس کشنده جلوگیری کنند.در آخرین اخبار داشتیم که دولت کانادا بامداد امروز یکشنبه از ابتلای یکی از شهروندان این کشور به ویروس کرونا خبر داد.دولت کانادا در بیانیه ای اظهار داشت که مرکز بهداشت عمومی تورنتو ابتلای اولین مورد به ویروس کرونا در این کشور را تایید کرده است.فردی که به این ویروس مبتلا شده است اخیرا از شهر ووهان چین که مرکز شیوع این ویروس بوده بازگشته است.

این ویروس که به تازگی شناخته شده هشداردهنده است زیرا موضوعات بسیار ناشناخته ای در خصوص آن وجود دارد که میزان خطرزاییِ ویروس و چگونگی انتقال فرد به فرد آن از جمله این موارد است.این کروناویروس موجب بروز علائم شبه ذات الریه می شود که در برخی موارد کشنده است. تب، مسائل تنفسی و سرفه از جمله این علائم هستند.

شباهت زیاد ویروس کرونا به آنفلوآنزای شدید

مسئول بیماری های واگیر مرکز بهداشت اصفهان در این باره با اشاره به رصد همیشگی و دائمی بیماری های عفونی تنفسی، گفت: ویروس کرونا شباهت زیادی به سایر بیماری های تنفسی مثل ویروس مرس و آنفلوآنزای شدید دارد و اصول مراقبتی کرونا هم شبیه به همان ویروس ها است.

رضا فدایی با اشاره به رصد مسافرانی که به شکل مستقیم و یا غیرمستقیم از چین وارد کشور می شوند، اظهارکرد:مسافران ورودی به فرودگاه های بین المللی کشور و از جمله فرودگاه شهید بهشتی اصفهان بررسی می شوند تا اگر مسافری مشکوک به ابتلا به این ویروس بود، مراقبت ها و پیشگیری های لازم از انتقال ویروس انجام شود.

وی با بیان این که تا به امروز موردی از ابتلا به این ویروس در استان اصفهان نداشته ایم، افزود:اگر مورد مشکوکی پیدا شود باید نمونه آن برای تشخیص به آزمایشگاهی که وزارت بهداشت در تهران معین کرده ارسال شود.

فدایی با بیان این که ویروس کرونا شباهت زیادی به سایر بیماری های تنفسی مثل ویروس مرس و آنفلوآنزای شدید دارد، توضیح داد:اصول مراقبتی کرونا شبیه به همان ویروس هاست و نیاز به آمادگی های جدید برای مقابله با این ویروس نیست.

وی با تاکید بر این که بیمارستان ها برای مراقبت از بیماران بدحال تنفسی که به هر دلیل ممکن است دچار مشکل شوند آمادگی های پزشکی لازم را دارند، افزود:در اپیدمی آنفلوآنزا که در حال سپری کردن آن هستیم نیز تعداد زیادی بیمار تنفسی بدحال در بیمارستان ها بستری شدند و رسیدگی های لازم اجرا شده است، هم چنین اگر خدای ناکرده ویروس کرونا هم مشاهده شود، شبیه آنفلوآنزای شدید خواهد بود.

54 میلیون نفر در شهر ووهان و چند شهر دیگر چین قرنطینه اند

حدود 54 میلیون نفر در شهر ووهان و چند شهر دیگر چین قرنطینه هستند و حق خروج از این کشور را ندارند و بقیه چینی ها نیز از 15 ژانویه برای خروج از این کشور تحت کنترل های شدید بهداشتی و سختگیرانه قرار می گیرند.

مقام های چین روز در تازه ترین گزارش خود اظهار داشتند؛ شمار قربانیان ویروس کرونا به 56 نفر و تعداد مبتلایان آن به بیش از هزار و 975 تن رسیده است. این آمار پس از آن منتشر شد که مقام های استان هوبی از 13 قربانی جدید این ویروس و ابتلای 323 نفر دیگر به آن خبر دادند.

هوبی اصلی ترین کانون گسترش کرونا به شمار می آید.آمار نشان می دهد که 29 استان و منطقه چین به این ویروس مبتلا شده اند.

مورد مشکوک به ویروس کرونا در ایران نداشته ایم

اما رئیس اداره مراقبت از بیماری های واگیر وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در خصوص اینکه در ایران نیز مبتلا داشته ایم یا خیر، گفته که تا به امروز هیچ مورد مثبت و حتی مشکوک به ویروس کرونا در کشور نداشته ایم.

حسین عرفانی در واکنش به شایعات مطرح شده مبنی بر مشاهده یک مورد مشکوک به ویروس کرونا در کشور گفت:این شایعات صحت ندارد و تا به امروز هیچ مورد مشکوک به این ویروس در ایران مشاهده نشده است.تیم غربالگری وزارت بهداشت اکنون در فرودگاه امام خمینی(ره) مستقر است و تمام مسافرانی که از چین به ایران می آیند با دقت کنترل و تب سنجی می شوند و اگر فردی تب داشته باشد یا علایم مشکوک به بیماری داشته باشد، بررسی می شود و اگر مشکوک به بیماری باشد مطابق دستورالعمل کشوری برای معاینات دقیق تر و آزمایش به بیمارستان ارجاع می شود.

مهم ترین راه مقابله با ویروس کرونا اطلاع رسانی و آموزش به مردم است

اما یک عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی تاکید می کند که مهم ترین راهکار برای مقابله با شیوع ویروس کرونا در کشور اطلاع رسانی است که در این باره رسانه ها به خصوص صداوسیما وظیفه مهمی دارند.

حیدرعلی عابدی در توضیح راه های مقابله با شیوع ویروس کرونا در کشور، گفته که باید تمهیداتی اندیشیده شود تا مسافرانی که به کشور وارد می شوند به خصوص آنهایی که از کشورهای مبداء انتقال بیماری به ایران می آیند به صورت جداگانه قرنطینه شده و تحت نظر باشند.

کننده مردم اصفهان در مجلس می گوید:راه انتقال این ویروس از طریق تنفس است، باید از تماس با این افراد جلوگیری شود به همین دلیل قرنطینه موضوع مهمی است.

این عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی با تاکید بر لزوم اطلاع رسانی درست به مردم، افزود: باید آموزش های لازم برای مقابله با انتقال ویروس کرونا به مردم داده شده و مدام تکرار شود.این می تواند از طریق رسانه ها، بحث های گروهی و رسانه ای صورت گرفته و در این بین وظیفه صداوسیما بسیار خطیر است.

عابدی در پایان اظهار کرد:مهم ترین راهکار برای جلوگیری از شیوع ویروس کرونا در کشور اطلاع رسانی بوده که با آگاهی دادن می توان از شیوع آن جلوگیری کرد.

علایم بیماری

علیرضا رئیسی، معاون بهداشت وزیر بهداشت نیز گفته است:کسانی که از چین به ایران می آیند در صورتی که علایم بیماری داشته باشند، اگر علایم بیماری آنها شدید باشد از فرودگاه با آمبولانس به بیمارستان ارجاع می شود و بعد از 24 و 48 ساعت از آنها آزمایش ویروس کرونا گرفته می شود اگر هر دو بار جواب آزمایش منفی بود بعد از آموزش و هشدارهای لازم اگر بیماری آنها بهبود پیدا کرده بود مرخص می شوند اما از آنها خواسته می شود در صورت تشدید علایم برای ادامه درمان مراجعه کنند.

به گفته رئیسی ، در صورتی که علایم بیماری شامل تب، سردرد، سرفه، عطسه و علایم گوارشی در افراد ورودی از چین خفیف باشد، اطلاعات آنها در سامانه وزارت بهداشت ثبت می شود و محل اقامتشان در هتل یا جایی که اقامت دارند ثبت می شود. آموزش های لازم به آنها برای مراقبت داده و از آنها خواسته می شود اگر تا دو هفته بعد علایم بیماری در آنها شدید شد حتما با مراکز بهداشتی تماس بگیرند یا مراجعه کنند، ضمن اینکه ماموران وزارت بهداشت نیز با آنها تماس می گیرند.

داروی ویروس کرونا وارد چین شد

اما در آخرین اقدام ، وزارت بهداشت چین از ورود داروی ضدویروس کرونا به این کشور خبر داد و گفت که این دارو پس از طی کردن آخرین مراحل آزمایشات، تا ساعاتی دیگر به صورت رایگان در دسترس خواهد بود.

وزارت بهداشت چین نیز امروز (یکشنبه)از ورود داروی ضدویروس کرونابه این کشور خبر داد و گفت که تا ساعاتی آینده، این دارو به صورت رایگان در دسترس قرار خواهد گرفت.

بنا به گزارش رسانه های محلی، وزارت بهداشت چین اعلام کرده است که این دارو در حال طی کردن مراحل نهایی آزمایشات است و بعد از تکمیل این روندها، آزمایش آن بر روی انسان ها آغاز خواهد شد.

منبع: خبرگزاری آریا
انتشار: 22 اردیبهشت 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: chaparblog.ir شناسه مطلب: 3208

به "آخرین اخبار از ویروس قاتل ، از افزایش قربانیان تا ساخت داروی ضدویروس کرونا!" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "آخرین اخبار از ویروس قاتل ، از افزایش قربانیان تا ساخت داروی ضدویروس کرونا!"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید