9 پروژه ملی برای توسعه کشاورزی زیستی اجرا می گردد

به گزارش چاپار بلاگ، به گزارش خبرنگاران به نقل از معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری، کشاورزی زیستی به عنوان راهکاری برای پاسخ به چالش های موجود در حوزه کشاورزی با سرعت بالایی در حال رشد و توسعه است.

9 پروژه ملی برای توسعه کشاورزی زیستی اجرا می گردد

نوعی از کشاورزی که کاهش مصرف کودهای شیمیایی و بهبود عملکرد محصول را در پی دارد و در این نوع از کشت، کمبود مواد غذایی خاک با استفاده از نسل سوم کودها یعنی کودهای زیستی جبران می گردد. کارشناسان بر این باورند که پافشاری بر استفاده سنتی از نهاده ها، عامل عقب ماندگی کشاورزی، تخریب محیط زیست و به خطر انداختن سلامت غذایی جامعه می گردد. به همین علت ورود دیرهنگام به این عرصه خسارات زیادی به صنعت کشاورزی وارد می نماید.

شیوه سنتی کشاورزی در کنار پایین آوردن عملکرد این صنعت، موجب تخریب محیط زیست و وارد شدن آسیب های جدی به طبیعت می گردد. استفاده بی رویه از منابع آب و خاک و کودهای شیمیایی مهم ترین عوامل در بروز این مخاطرات هستند که با یاری کشاورزی زیستی می توان تا حدودی این مسائل را حل کرد.

بر همین اساس هم ستاد توسعه زیست فناوری معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری برای اجرای 9 پروژه ملی با یاری شرکت های دانش بنیان و نهادهای موثر در این حوزه پیش قدم شده است تا با یاری آنها بتواند کشاورزی زیستی و قراردادی را در کشور توسعه دهد.

اجرای مدیریت تغذیه تلفیقی، پایلوت برنامه کشاورزی قراردادی برای محصولاتی مانند گندم، سیر، پیاز، گوجه فرنگی و دانه های روغنی، اجرای مدیریت تلفیقی آفات، کشت فرا سرزمینی ذرت و کشت فراسرزمینی غلات، از جمله این پروژه ها است.

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 25 مهر 1401 بروزرسانی: 25 مهر 1401 گردآورنده: chaparblog.ir شناسه مطلب: 29957

به "9 پروژه ملی برای توسعه کشاورزی زیستی اجرا می گردد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "9 پروژه ملی برای توسعه کشاورزی زیستی اجرا می گردد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید