400 داوطلب واکسن کرونای ایرانی، استرالیایی دریافت کردند ، ظرفیت فراوری 5 میلیون دز واکسن در ماه وجود دارد

به گزارش چاپار بلاگ، محقق طرح مطالعاتی واکسن ایرانی- استرالیایی اسپایکوژن آخرین شرایط مطالعات بالینی این واکسن را تشریح کرد.

400 داوطلب واکسن کرونای ایرانی، استرالیایی دریافت کردند ، ظرفیت فراوری 5 میلیون دز واکسن در ماه وجود دارد

با تور استرالیا ارزان از بزرگترین کشور قاره اقیانوسیه دیدن کنید و شهرهای زیبای ملبورن و سیدنی استرالیا را ببینید.

به گزارش گروه اجتماعی خبرنگاران، پیغام طبرسی محقق طرح مطالعاتی واکسن ایرانی- استرالیایی اسپایکوژن و عضو هیأت علمی واکسن ایران استرالیا برای شرکت وکسین استرالیا بوده است و آزمایشات حیوانی و فاز یک خود را در استرالیا گذرانده است و مورد تایید سازمان غذا و داروی استرالیا نهاده شده است، شرکت وکسین استرالیا با یک شرکت خصوصی ایرانی قرارداد همکاری امضا نموده است تا فاز مطالعات بالینی دو و سه آن در ایران انجام گردد.

این شرکت خصوصی اطلاعات و مدارک مورد نظر را در اختیار وزارت بهداشت کشورمان قرار داده است و وقتی مورد تایید نهاده شد اجازه انجام مطالعات بالینی فاز دوم صادر شد و بدین ترتیب 400 نفر از هموطنان دو دز واکسن را دریافت نموده اند و امروز و روز گذشته خون گیری از این افراد اجرا شده است که نتیجه مطالعات برای وزارت بهداشت ارایه خواهد شد.

مدیر بخش عفونی بیمارستان مسیح دانشوری با اشاره به اینکه واکسن اسپایکوژن دو دزه است اضافه کرد: درصورت تایید این مرحله به وسیله وزارت بهداشت مطالعات این واکسن وارد فاز سوم خواهد شد.

طبرسی با بیان اینکه نتایج مطالعات فاز دوم انسانی تا اواخر ماه جاری به وزارت بهداشت ارسال خواهد شد گفت: فاز دوم مطالعات بالینی روی 16800 نفراز داوطلبان انجام خواهد شد که فراخوان آن هم به صورت عمومی انجام می گردد.

وی در پاسخ به این پرسش که این واکسن چه زمانی پس از تایید تست های بالینی به فراوری انبوه خواهد رسید شرح داد: ظرفیت فراوری این واکسن به صورت 5 میلیون دز در ماه است که خوشبختانه زیرساخت فراوری آن هم آماده شده است و در صورت تایید به فراوری انبوه خواهد رسید.

منبع: خبرگزاری دانشجو
انتشار: 14 مرداد 1400 بروزرسانی: 14 مرداد 1400 گردآورنده: chaparblog.ir شناسه مطلب: 17491

به "400 داوطلب واکسن کرونای ایرانی، استرالیایی دریافت کردند ، ظرفیت فراوری 5 میلیون دز واکسن در ماه وجود دارد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "400 داوطلب واکسن کرونای ایرانی، استرالیایی دریافت کردند ، ظرفیت فراوری 5 میلیون دز واکسن در ماه وجود دارد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید