33 درصد مردم معتقدند شهرداری تهران هیچ کار مهمی نکرده است

به گزارش چاپار بلاگ، معاون فرهنگی و اجتماعی شهردار تهران آماری از نتایج بعضی نظرسنجی ها از مردم در امسال را منتشر کرد.

33 درصد مردم معتقدند شهرداری تهران هیچ کار مهمی نکرده است

به گزارش خبرنگار حوزه شهری گروه اجتماعی خبرنگاران، محمدرضا جوادی یگانه معاون فرهنگی و اجتماعی شهردار تهران ظهر امروز در نشستی که با اصحاب رسانه برگزار کرد ضمن ارائه نتایج نظرسنجی که از شهروندان تهرانی در خصوص عملکرد شهرداری در بازه زمانی 15 مهر تا 15 آبان سال جاری اجرا شده بود، برنامه های این معاونت برای شب یلدا را هم بیان نمود.

معاون فرهنگی و اجتماعی شهردار تهران با بیان اینکه این نظرسنجی از 15 مهر تا 15 آبان سال جاری اجرا شده بود، گفت: مجری این نظرسنجی پژوهش علوم انسانی جهاد دانشگاهی بوده است.

او با بیان اینکه از 8 هزار نفر نظرسنجی اجرا شده، اظهار کرد: میانگین نمره ای که شهروندان به عملکرد شهرداری داده اند از 20 نمره عدد 11.6 است.

جوادی یگانه بیان نمود: این نتیجه در حالی به دست آمده که در نظرسنجی خرداد سال 97 شهروندان به صورت میانگین 11.42 به شهرداری نمره دادند و در مهر 97 هم نمره 11.46 دادند.

معاون فرهنگی و اجتماعی شهردار تهران با بیان اینکه کمترین میزان رضایت در منطقه 15 است و در منطقه 6 هم بیشترین میزان رضایت وجود دارد، اظهار کرد: نمره منطقه 6، 13.57 است.

او با بیان اینکه 8.8 درصد گفته اند که میزان رضایت بالایی دارند و 50 درصد هم گفته اند که رضایت کم است، ادامه داد: 33 درصد از شهروندان تهرانی در پاسخ به این سوال که مهمترین کار شهرداری تهران چه بوده گفته اند هیچ کاری ننموده است و به همین میزان هم اظهار بی اطلاعی نموده اند و 8 درصد هم فضای سبز را مهمترین اقدام شهردرای برشمرده اند و 1.5 درصد هم توسعه حمل و نقل عمومی را بیان نموده اند.

جوادی یگانه گفت: این اظهارات شهروندان درحالی اجرا شده که طبق آمار 97، 45 درصد می گفتند که شهرداری هیچ کاری ننموده و سال جاری این عدد کاهش یافته است.

معاون فرهنگی و اجتماعی شهردار تهران با بیان اینکه آمار نشان می دهد که مردم از عملکرد شهرداری آگاه هستند، اظهار کرد: 62 درصد مردم یکی از شماره های 137 و 1888 را که پل ارتباطی شهروندان با شهرداری است را می شناسند که تعداد آن ها 2.5 میلیون نفر است و 36 درصد هم گفته اند که با هر دوی این شماره ها تماس داشته اند و 30 درصد هم اعلام رضایت نموده اند.

او با تأکید بر اینکه مردم در سطح کلان از مدیریت شهری رضایت زیادی ندارند، ولی در نگاه خرد رضایت بهتری دارند، گفت: رضایت مندی در محلات شمال تهران 14.6 و در جنوب تهران 12.8 است.

جوادی یگانه با باین اینکه مردم از دسترس پذیری شهر برای گروه های خاص ناراضی هستند، گفت: 58 درصد مردم این دسترسی ها را نامناسب می دانند و 63 درصد هم می گویند برای مادرانی که با کالسکه تردد می نمایند دسترسی ها مناسب نیست.

معاون فرهنگی و اجتماعی شهردار تهران گفت: 58 درصد مردم از نحوه جمع آوری زباله راضی هستند، 47 درصد از شرایط روشنایی راضی هستند و 54 درصد هم از فضای سبز راضی هستند.

او با بیان اینکه 37 درصد مردم از آب گرفتگی های شهری ناراضی هستند، ادامه داد: 65 درصد مردم از میادین میوه و تره بار راضی هستند و 65 درصد هم از کیفیت و قیمت اقلام راضی هستند.

جوادی یگانه با بیان اینکه 40 درصد از مردم شرایط آسفالت را بد می دانند، اظهار کرد: میزان رضایت مندی از کفپوش پیاده رو ها 25 درصد و 54 درصد مردم هم از تجاوز کارگاه های ساختمانی در پیاده رو ها گلایه مند هستند.

معاون فرهنگی و اجتماعی شهردار تهران با بیان اینکه 64 درصد مردم معتقد هستند اتوبوس ها به موقع می رسند، گفت: 20 درصد از مردم معتقدند دستشویی ها و سرویس های بهداشتی در اماکن عمومی مناسب نیست و 50 درصد هم از نظافت آن ها ناراضی هستند.

او با بیان اینکه 93 درصد مردم آلودگی و ترافیک را مهمترین مشکل تهران می دانند، گفت: در نظر سنجی سال گذشته 86 درصد مردم معتقد بودند که توزیع امکانات بین شمال و جنوب تهران مناسب نیست.

جوادی یگانه با بیان اینکه بیشتر مردم از دست فروشان ناراضی هستند، توضیح داد: به همین اندازه هم از برخورد با آن ها ناراضی هستند.

معاون فرهنگی و اجتماعی شهردار تهران با بیان اینکه مردم شمال شهر کمتر به تفاوت شمال و جنوب معتقدند، گفت: بیشتر مردم جنوب شهر از تفاوت در رسیدگی ناراضی هستند.

او با بیان اینکه از سال 94 تا 97 نگاه مردم به دستگاه های دولتی منفی تر شده است، اظهار کرد:، اما در خصوص شهرداری نگاه مردم مثبت شده است.

جوادی یگانه در ادامه اهم برنامه های شهرداری تهران برای شب یلدا را بیان نمود و گفت: از آن جایی که مردم درگیر مسائل معیشتی هستند و از طرف دیگر هم شرایط نامناسب آلودگی هوا وجود دارد ما کوشش می کنیم رضایت مندی مردم را افزایش دهیم.

معاون فرهنگی و اجتماعی شهردار تهران با بیان اینکه شب یلدا در چند دهه اخیر مورد توجه قرار گرفته است، توضیح داد: نگاه ما این بوده که این آیین کهن را بازآفرینی کنیم.

او با بیان اینکه شب یلدا از سنت های قدیمی است که خانواده ها در آن دور هم جمع می شوند، اظهار کرد: کوشش ما این است که به اقوام توجه بیشتری کنیم و از ظرفیت محلات هم استفاده کنیم.

جوادی یگانه با بیان اینکه سال جاری نماد های مثل انار، کرسی و دیوان حافظ در سطح شهر نصب می گردد، گفت: علاوه بر این بر روی بیلبورد های شهری هم نقاشی های بچه ها را با موضوع خانواده نمایش می دهیم.

معاون فرهنگی و اجتماعی شهردار تهران اضافه کرد: در فرهنگسرای ولا هم برنامه ای به نام هم زبانی داریم که توسط مهاجران افغانستانی و با حضور شخصیت های سیاسی و فرهنگی و هنرمندان افغانستانی برگزار می گردد.

او با بیان اینکه در اراضی عباس آباد هم برنامه تلویزیونی و شب شعر داریم، اظهار کرد: یک برنامه ویژه داریم که از باغ هنر تا گنبدمینا در صبح روز آدینه 29 آذر برگزار می گردد.

جوادی یگانه با بیان اینکه برنامه دیگر تحت عنوان قطار مهربانی داریم که در این روز از کهریزک به سمت میدان امام خمینی می رود، اعلام کرد: همچنین فروشگاه شهروند دستگاه های آجیل ویژه شب یلدا فراهم دیده که با قیمت مناسب به دست شهروندان خواهد رسید.

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان
انتشار: 12 بهمن 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: chaparblog.ir شناسه مطلب: 1595

به "33 درصد مردم معتقدند شهرداری تهران هیچ کار مهمی نکرده است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "33 درصد مردم معتقدند شهرداری تهران هیچ کار مهمی نکرده است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید