چاچوئنگسائو در یک نگاه

به گزارش چاپار بلاگ، چاچوئنگسائو در کشور تایلند واقع شده است و در فاصله کمی از فرودگاه بین المللی سووارنابومی در بانکوک واقع شده است. معبد وات سوتون وارارام، معبد وات سامان راتانارام و معبد وات پاکنام جولو از دیدنی های چاچوئنگسائو به شمار می فرایند.

چاچوئنگسائو در یک نگاه

چاچوئنگسائو (Chachoengsao) مرکز استان چاچوئنگسائو در کشور تایلند، واقع در قاره آسیا است. این شهر در نواحی مرکزی کشور و در ساحل رود بانگ پاکونگ قرار گرفته و فاصله اش از بانکوک، پایتخت تایلند حدود 85 کیلومتر است.

جمعیت چاچوئنگسائو حدود 61 هزار نفر است. نزدیک به تمام اهالی این شهر را پیروان مذهب بودیسم شامل می شوند و اقلیت های مسلمانان و مسیحیان جمعیتی کمتر از 3 درصد دارند. زبان رسمی چاچوئنگسائو، تایلندی است.

چاچوئنگسائو در سال 1549 و در زمان سلطنت پادشاهی آیوتایا بنیان گذاشته شد و در اصل تنها مرکزی برای سربازگیری ارتش به شمار می رفت. از آنجا که پادشاهی آیوتایا در آن سال ها، به علت شکست از ارتش میانمار به شدت ضعیف شده بود، امپراطوری خمر بسیاری از اهالی شهرها را از جمله چاچوئنگسائو به کار اجباری و بیگاری واداشت. چاچوئنگسائو در زمان سلطنت شاه راما پنجم، به شهر تبدیل شد.

چاچوئنگسائو در کنار دیگر شهرها، تحت حکومت پاشاهی مشروطه تایلند اداره می گردد. در راس حکومت، رهبران نظامی قرار دارند. دولت سه قوه مجریه، مقننه و قضایی را شامل می گردد و 17 شورا بر کار دولت نظارت می نماید.

آب و هوای چاچوئنگسائو، استوایی به شمار می رود و میزان بارندگی در فصل تابستان به مراتب بیشتر از فصل زمستان است. متوسط دمای هوا در طول سال از 25.3 تا 29.8 درجه سانتی گراد تغییر می نماید و میانگین بارش باران 1457 میلی متر برآورد شده است.

نزدیک ترین فرودگاه به چاچوئنگسائو، فرودگاه بین المللی سووارنابومی (سووارنابومی Airport) است که در فاصله 36 کیلومتری از شهر قرار گرفته است و در آن پروازهایی از/ به مسکو، پکن، بمبئی، سئول، وین، سنگاپور، سیدنی، تهران، استانبول و بسیاری مقاصد داخلی و خارجی دیگر برقرار است. با استفاده از اتوبوس های فرست کلس می توان مستقیما از فرودگاه بانکوک به شهر دسترسی داشت. همچنین ترمینال های اتوبوس چاچوئنگسائو و ایستگاه قطار این شهر، خدمات خوبی را برای رفت و آمد بین مقاصد داخلی ارائه می دهند. برای جابجایی های درون شهری می توانید از اتوبوس، توک توک و سونگ تائو بهره ببرید.

محصولات ساخته شده با سیم های برنجی، کنده کاری های چوبی و پارچه های ابریشمی تایلندی از سوغاتی های چاچوئنگسائو به شمار می فرایند.

از دیدنی های چاچوئنگسائو می توان معبد وات سوتون وارارام (Wat Sothonwararam)، معبد وات سامان راتانارام (Wat Saman Rattanaram Temple)، معبد وات فو بانگ خلا (Wat Pho Bang Khla) و معبد وات پاکنام جولو (Wat Paknam Jolo) را نام برد.

شما برای خرید انواع میوه و محصولات خوراکی، سوغاتی و صنایع دستی می توانید به مرکز خرید رابینسون چاچوئنگسائو (Robinson Chachoengsao) و بازار بان مای (Ban Mai Market) مراجعه کنید.

منبع: کجارو / thailandtriptour.com / en.climate-data.org / wikitravel.org / en.wikipedia.org
انتشار: 1 بهمن 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: chaparblog.ir شناسه مطلب: 1431

به "چاچوئنگسائو در یک نگاه" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "چاچوئنگسائو در یک نگاه"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید