تور یونان ارزان: 20 خوراک خوشمزه یونانی (بخش اول)

به گزارش چاپار بلاگ، غذاهای یونان نزد مردمان سراسر دنیا از محبوبیت ویژه ای برخوردار هستند

غذای یونان خیلی زود تبدیل به محبوب ترین غذا نزد همسر من شد و من هم مثل غذاهای مکزیکی، عاشقش شدم. اما غذای یونانی واقعاً چه چیزی دارد که ما عاشقش شدیم؟ خوب، اول از شما باید معذرت خواهی کنم چرا که چیزهایی که می خواهم تعریف کنم، مطمئناً دهان شما را آب می اندازد!

تور یونان ارزان: 20 خوراک خوشمزه یونانی (بخش اول)

سفر با تور یونان ارزان را از دست ندهید و از نزدیک با سرزمین اسطوره های باستانی آشنا شوید و شهرهای سانتورینی، آتن و میکونوس را ببینید.

اندک غذاهایی در یونان بودند که برای غیریونانی ها، نام های عجیبی داشتند؛ اما آنچنان خوشمزه بودند که ما غیریونانی ها هم برای یادآوری هر کدام، یک خاطره درست کردیم. من تصمیم گرفتم فهرستی تهیه کنم تا وقتی که در کنار آبهای جزیره یونان به گردش می پردازید، خوراکی هم سفارش داده؛ یا حداقل خودتان دست به کار آشپزی شوید! در ادامه با خبرنگاران همراه باشید.

1. ژیرو (gyro)

شنیده بودیم در یونان، ژیرو، سوولاکی (Souvlaki) و کباب وجود دارد و از راهنمای تور خواستیم به شرح تفاوت این غذاها با آنچه که ما می شناسیم بپردازد. ژیرو گوشتی است که به صورت عمودی سرخ می گردد. سپس بریده هایی از این گوشت در نان پیتا (pita) به همراه مخلفات قرار داده می گردد - سس، گوجه فرنگی، پیاز، کاهو و اغلب چیپس یا سیب زمینی سرخ شده. این غذا خیلی مقرون به صرفه و خوشمزه است؛ اما مراقب باشید بچه ها خیلی خودشان را با خوردن این غذا کثیف نکنند!

2. سوولاکی (Souvlaki)

سوولاکی به معنای سیخ کباب است و منظور هر چیزی است که با سیخ کباب درست می گردد (گوشت بره، جوجه، خوک و غیره). بچه ها این غذا را خیلی دوست دارند و البته بزرگترها هم عاشقش هستند. بعضی اوقات اینها را می توان به سبک مشابه ژیرو سرو کرد و آن را در یک نان پیتا پیچید و به آن سس افزود. بعلاوه، می توانید یکسره سراغ خود گوشت بروید و آن را بخورید!

3. کباب

کباب، گوشتی به شکل دراز است؛ کمی مانند همبرگر. برای درست کردن کباب، گوشت فشرده می گردد و به شکل سوسیس در می آید. بچه ها خیلی کباب دوست دارند. یک کباب خوب، بیش از آنچه که فکرش را می کنید، افزودنی دارد.

4. ساگاناکی (Saganaki)

ساگاناکی، پنیر سرخ شده است. شرح بیشتری می خواهید؟!

5. تیروکروکتس (Tirokroketes) / اسفوگاتا (Sfougata)

گلوله های پنیری سرخ شده که در دهان آب می شوند! من واقعاً نمی دانم دیگر چه چیزی باید بگویم! اسفوگاتا از پنیر محلی درست می گردد ولی تیروکروکتس معمولا در خودش پنیر مخلوط دارد.

6. رویتوکفتدس (Revithokeftedes)

مثل همان فلافلی است که در خاورمیانه پخته می گردد. این غذا، با نخود سرخ شده به همراه مخلوط ادویه ای که مخصوص یونان است، تهیه می گردد.

7. فتا مه ملی (Feta Me Meli)

فتا در فر کیک پزی درست شده و سپس با عسل سرو می گردد. این خوردنی را می توان به عنوان دسر یا یک غذای کامل صرف کرد. تعادل ظریفی میان فتای شور و عسل شیرین وجود دارد و طعمی به یاد ماندنی برایتان به یادگار باقی خواهد گذاشت.

8. موساکا (Mousakka)

موساکا شبیه به لازانیا (lasagne) بدون پاستا است و با بادمجان سرخ شده، گوشت، گوجه فرنگی، پیاز، سیر، سیب زمینی، سس بشامل (béchamel) و پنیر پخته، تهیه می گردد و معمولاً لایه هایی از پنیر روی آن قرار داده می گردد.

9. تیروپیتس (Tiropites)

تیروپیتس عبارت است از شیرینی های مثلثی ساخته شده از فیلو (filo) - لایه های خمیر نازک پخته شده - و ترکیب خوشمزه ای از پنیر یونانی. خیلی ساده و در عین حال خوشمزه است.

10. تزاتزیکی (Tzatziki)

تا جایی که به یاد دارم، این غذای محبوب من بوده است. یونانی ها آن را با ماست یونانی می پزند. اصولاً تزاتزیکی عبارت است از ماست و خیار و سیر. خوردن آن با گوشت، سبزی، نان پیتا یا حتی به تنهایی خیلی مزه می دهد.

منبع: الی گشت
انتشار: 28 فروردین 1401 بروزرسانی: 28 فروردین 1401 گردآورنده: chaparblog.ir شناسه مطلب: 23616

به "تور یونان ارزان: 20 خوراک خوشمزه یونانی (بخش اول)" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تور یونان ارزان: 20 خوراک خوشمزه یونانی (بخش اول)"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید