طرز تهیه کتلت مرغ

به گزارش چاپار بلاگ، کتلت مرغ خوشمزه و ترد است و فقط در 40 دقیقه درست می گردد. این غذا یک میان وعده و پیش غذا عالی برای مهمانی ها و برپایی پیک نیک در فضای باز بیرون است. بعلاوه می تواند یک وعده اصلی غذایی باشد که با برنج و نان سرو می گردد.

طرز تهیه کتلت مرغ

برای دستور پخت کتلت مرغ ما از سینه مرغ استفاده کردیم اما ران مرغ نیز می تواند انتخابی عالی باشد. اضافه کردن قارچ و پنیر هم می تواند طعم این کتلت خوشمزه را بی نهایت لذت بخش کند. پس بدون معطلی با ما برای آموزش تهیه کتلت مرغ همراه باشید.

دستور پخت کتلت مرغ

  • زمان آماده سازی: 20 دقیقه
  • زمان پخت: 20 دقیقه
  • کل زمان: 40 دقیقه

مواد اولیه لازم برای تهیه کتلت مرغ

  • 250 تا 300 گرم مرغ
  • ½ فنجان پیاز ریز خرد شده
  • 1 عدد سیب زمینی میانه پخته و له شده (اختیاری)
  • ½ فنجان نخود پخته (اختیاری)
  • 1 فلفل سبز خرد شده
  • 1و ½ قاشق چایخوری رب سیر
  • برگ های گشنیز و نعناع
  • ½ قاشق چای خوری پودر فلفل قرمز
  • ¼ قاشق چای خوری زردچوبه
  • ½ پیمانه آرد برنج یا خرده نان
  • ¼ فنجان آرد نخودچی یا هر آردی (جایگزین تخم مرغ)
  • نمک به مقدار لازم
  • 3 قاشق غذاخوری روغن برای سرخ کردن

مراحل گام به گام تهیه کتلت مرغ

  1. مرغ را خوب بشویید و آن را کاملاً آبکش کنید. مرغ را به تابه یا قابلمه اضافه کنید. اگر مرغ نرم نیست، می توانید آن را بشویید و سپس در دوغ (2 قاشق غذاخوری کشک و نصف فنجان آب) به مدت حداقل 2 ساعت خیس کنید. این باعث می گردد که مرغ آبدار و نرم شده و کتلت ها خیلی ترد شوند.
  2. همانطور که قبلاً اشاره کردم حتی را مرغ برای این دستور غذا نیز مناسب است. کافی است مرغ ها را در قابلمه ای روی شعله ملایم بپزید تا نرم و کاملاً پخته شوند. مرغ رطوبت زیادی را از خود آزاد می نماید، بنابراین نباید به آن آب اضافه گردد.
  3. وقتی مرغ کاملاً پخته شد، درب آن را باز کنید و مدتی دیگری آن را بپزید تا آب آن بخار گردد. شما بعلاوه می توانید آب مرغ را جمع آوری کنید و در تهیه سوپ استفاده نموده یا به عنوان آب مرغ در کنار غذا سرو کنید. می توانید مرغ را برش دهید و آنالیز کنید که خوب پخته شده است یا خیر!
  4. وقتی مرغ به طور کامل سرد شد، آن را در مخلوط کن ریخته و به صورت ریز خرد کنید. سپس پیازهای ریز خرد شده، رب، سیر، زنجبیل، چیلی سبز، نمک، گشنیز یا برگ نعناع، زردچوبه و پودر چیلی قرمز را به آن اضافه کنید.
  5. اگر ترجیح می دهید از سیب زمینی بهره ببرید، می توانید یک سیب زمینی بخارپز یا آب پز و پوره شده را هم اکنون به کتلت مرغ خود اضافه کنید. بعلاوه می توانید هویج رنده شده و کلم خرد شده را نیز در نظر بگیرید.
  6. همه چیز را خوب مخلوط کنید. سپس آرد برنج یا خرده نان را کم کم به مقدار لازم به مخلوط اضافه کنید.
  7. مخلوط را خیلی خوب ورز دهید تا یکدست گردد. فقط در صورت احتیاج از آرد بهره ببرید. هنگامی که آغاز به ورز دادن مرغ می کنید و پیاز را با آن اضافه نموده و همه مواد را به خوبی با هم ترکیب کنید.
  8. خمیر را تقسیم نموده و 8 تا 9 خمیر کوچک از آن درست کنید. خمیرها را کنار بگذارید.
  9. تخم مرغ و نمک را در یک کاسه هم بزنید. خمیر نباید خیلی غلیظ یا رقیق باشد بلکه باید قوام زیادی داشته باشد. بعلاوه خرده نان را در یک کاسه ای بریزید. هر کتلت را در مخلوط تخم مرغ و نمک فرو کنید.
  10. بلافاصله آن را به کاسه خرده نان اضافه کنید. خوب آن را بپوشانید.
  11. فرآیند غوطه ور کردن همه خمیرهای کتلت را در تخم مرغ و سپس در خرده نان تکرار کنید. هر کدام از این کتلت ها را به آرامی در خرده نان ها فشار دهید تا خرده ها به خوبی به آنها بچسبند.
  12. خمیرهای کتلت مرغ آماده شده را باید در روغن سرخ کرد. دو قاشق غذاخوری روغن به تابه اضافه کنید. وقتی روغن داغ شد، ماهیتابه را کمی کج کنید تا روغن در یک طرف آن قرار بگیرد. سپس کتلت ها را به آرامی، دو عدد در یک زمان داخل تابه رها کنید. وقتی از یک طرف آنها به خوبی با روغن پوشانده شدند، کافی است خمیرهای کتلت را کنار گذاشته و دو عدد دیگر اضافه کنید.
  13. از این طریق مطمئن شوید که تمام کتلت های مرغ در روغن غوطه ور شده اند.
  14. وقتی کتلت ها طلایی شدند، آنها را به طرف دیگری برگردانید و سرخ کنید. حالا یک قاشق غذاخوری روغن دیگر به تابه اضافه کردم تا طرف دیگر آن نیز خوب سرخ گردد.
  15. از آنجا که کتلت ها کاملاً در روغن سرخ نمی شوند، طرفین آن طلایی نخواهند شد. اگر به رنگ آن توجه خاصی دارید، پیشنهاد می کنم کناره های آن را نیز سرخ کنید؛ اما حتی کتلت هایی که اطرافشان سرخ نشده نیز بسیار ترد و خوشمزه می شوند. این کتلت های مرغ را به صورت گرم و به همراه پیاز، سس گوجه فرنگی یا فلفل سبز سرو کنید.

دستور تهیه کتلت مرغ با پنیر و قارچ

  1. مرغ را در قابلمه ای بجوشانید تا کاملا پخته گردد. سپس مرغ خنک شده را خرد کنید یا در مخلوط کن بریزید.
  2. پیاز، سیب زمینی له شده (اختیاری)، چیلی، قارچ، رب سیر زنجبیل، نمک، پودر چیلی قرمز، زردچوبه و برگ گشنیز را به آن اضافه کنید.
  3. همه را با هم مخلوط نموده و فقط در صورت احتیاج آرد را کم کم به آن اضافه کنید. مخلوط را بدون افزودن آب به خمیر ورز دهید. پیاز رطوبت را آزاد می نماید و مخلوط را همگن می نماید.
  4. 8 تا 9 خمیر کتلت درست کنید. گوشت را در خمیر یا تخم مرغ و سپس بلافاصله در خرده نان بریزید. کتلت ها را خوب غلط دهید تا خرده ها به خوبی به خمیرها بچسبند.
  5. یک تابه را با روغن گرم کنید. خمیرهای کتلت را به مقدار دلخواه خود سرخ کنید.
  6. کتلت مرغ را به صورت داغ با سس کچاپ و پنیر چدار سرو کنید.

کلام آخر

کتلت مرغ غذایی بسیار خوشمزه است و همۀ اعضای خانواده به ویژه بچه ها از آن استقبال می نمایند. طرز تهیه کتلت مرغ ساده است و تنها باید مواد اولیه را با هم مخلوط نموده و در تابه سرخ کرد. فرآیند پخت تنها 30 تا 40 دقیقه بسته به مهارت آشپز متغیر خواهد بود. در نهایت غذایی به دست می آید که می تواند روز شما کامل کند.

منبع: اسنپ مارکت
انتشار: 1 تیر 1401 بروزرسانی: 1 تیر 1401 گردآورنده: chaparblog.ir شناسه مطلب: 26184

به "طرز تهیه کتلت مرغ" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "طرز تهیه کتلت مرغ"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید