پکن با دخالت اتحادیه اروپا در امور داخلی چین مخالف است

به گزارش چاپار بلاگ، سخنگوی وزارت خارجه چین در واکنش به اقدامات اتحادیه اروپا در ارتباط با منطقه اداری ویژه هنگ کنگ، از اروپا خواست به مواضع و اقدامات کشورش در مساله حفظ امنیت ملی هنگ کنگ احترام بگذارد و به هر گونه دخالت در امور این منطقه که جزو امور داخلی چین است انتها دهد.

پکن با دخالت اتحادیه اروپا در امور داخلی چین مخالف است

با ما سفر کنید و با تور ارزان اروپا از قاره سبز دیدن کنید و با دریافت خدمات ویزای شینگن از گردش به دور اروپا لذت ببرید.

وانگ ون بین روز چهارشنبه در جمع خبرنگاران در پکن اضافه نمود: هنگ کنگ منطقه ویژه اداری چین و امور آن از امور داخلی چین است هیچ کشور یا سازمان بیگانه ای حق دخالت در امور آن را ندارد.

اتحادیه اروپا به دنبال تدوین و صدور قانون حفظ امنیت ملی چین در هنگ کنگ، بتازگی تدابیری از جمله منع صدور فناوری و تجهیزات حساس به هنگ کنگ را در پیش گرفته است.

سخنگوی وزارت خارجه چین اظهار کرد: اقدامات اروپا ناقض اصول اساسی مناسبات بین المللی مبنی بر عدم دخالت در امور داخلی کشورهای دیگر است و چین قاطعانه با آن مخالف است.

مخالفت پکن با چین هراسی

سخنگوی وزارت خارجه چین در بخش دیگری از سخنانش گفت: مدتی است که دو کشور آمریکا و استرالیا به موضوع تهدید بودن چین دامن می زنند و در رشته مسائلی علیه چین، سیاه نمایی می نمایند در این مورد چین نارضایتی و مخالفت قاطعانه خود را اعلام و مراتب اعتراضش را به آمریکا و استرالیا ابلاغ نموده است.

وی در واکنش به ملاقات وزرای خارجه و دفاع استرالیا و آمریکا که در آن نشست بر تقویت همکاری های نظامی تاکید نمودند گفت: با توجه به مذاکره 2+2 میان وزرای امور خارجه و دفاع آمریکا و استرالیا، چین از این دو کشور می خواهد نگاه خود را نسبت به پکن تصحیح نمایند و از گفتار و رفتار مداخله جویانه در امور سیاسی و داخلی چین و آسیب زدن به منافع این کشور دست بردارند تا شرایط مفید برای توسعه روابط پکن با آنها فراهم گردد.

این مقام چینی در ادامه از دو کشور آمریکا و استرالیا خواست برای صلح، ثبات و توسعه منطقه نقش سازنده ایفا نمایند.

انتقاد مجدد چین از کوشش پمپئو برای تخریب روابط چین و آمریکا

سخنگوی وزارت خارجه چین همچنین در نشست خبری امروز در واکنش به ادعاهای اخیر سیاستمداران آمریکایی از جمله مایک پمپئو که گفته بود تماس با چین شکست خورده است اظهار کرد: این سخنان، حرمت تاریخ را نگاه نداشته و با واقعیات منطبق نیست چین از امثال این سیاستمدار آمریکایی می خواهد اندیشه جنگ سرد و تعصبات ایدئولوژیک خود را کنار بگذارند و به روابط دو کشور به درستی نگاه نمایند و به هر گونه گفتار و کرداری که به منافع چین و روابط دو کشور آسیب می زند، انتها دهند.

وزیر خارجه چین تاکید نمود: راه هر کشور بر اساس سنت و تاریخ آن کشور و به دست مردمش باید مشخص گردد هیچ نیروی بیگانه ای حق انکار راه منتخب دیگر کشورها را ندارد چین و آمریکا با اینکه نظام متفاوتی دارند، اما می توانند به طور مسالمت آمیز همزیستی نمایند. ،ایرنا

منبع: ایران آنلاین
انتشار: 30 شهریور 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: chaparblog.ir شناسه مطلب: 7859

به "پکن با دخالت اتحادیه اروپا در امور داخلی چین مخالف است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "پکن با دخالت اتحادیه اروپا در امور داخلی چین مخالف است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید