پهپاد جدید ایران با نام مبین در روسیه به نمایش درآمد

به گزارش چاپار بلاگ، وزارت دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح یکی از جدید ترین پهپادهای خود به نام مبین را در نمایشگاه هوایی روسیه نمایش داد.

پهپاد جدید ایران با نام مبین در روسیه به نمایش درآمد

نمایشگاه بین المللی هوافضای روسیه به نام ماکس-2019 با حضور ایران و 16 کشور دیگر در روسیه از امروز سه شنبه در محل مجموعه نمایشگاه هوایی شهر ژوکوفسکی در شرق مسکو به مدت پنج روز شروع به کار کرد.

بعضی رسانه ها در ایران به اشتباه اعلام نموده بودند که جدیدترین موشک کروز ساخت جمهوری اسلامی ایران با نام مبین در نمایشگاه بین المللی هوافضای روسیه (ماکس2019) به نمایش درآمده است.

وزارت دفاع جمهوری اسلامی ایران دراین نمایشگاه پهپاد نظامی مبین را به عنوان یکی از جدیدترین محصولات خود نمایش داد.

این پهپاد که سه متر طول و 670 کیلوگرم وزن دارد، می تواند 120 کیلوگرم تسلیحات و تجهیزات مورد احتیاج مامورت را با خود حمل کند.

بر اساس اطلاعات ارائه شده توسط غرفه ایران در نمایشگاه نظامی روسیه مبین می تواند تا ارتفاع 45 هزار پایی بالا برود و 45 دقیقه به صورت مداوم تا سرعت 900 کیلومتر بر ساعت پرواز کند.

این پهپاد ایرانی با توجه به توانایی پرواز در ارتفاع پایین و سطح مقطع راداری بسیار کم، از قابلیت رادارگریزی نیز برخوردار است.

در نمایشگاه سال جاری بیش از 340 شرکت از کشورهای مختلف شرکت می نمایند و آخرین دستاورهایی هوایی و فضایی خودرا به نمایش خواهند گذاشت.

نمایشگاه ماکس روسیه از سال 1992 به صورت دوسالانه برگزار می گردد و علاوه بر شرکت سازندگان محصولات هوایی و فضایی، بزرگترین سمپوزیوم بین طراح های روسیه و دیگر کشورها برای تبادل تجربیات است.

در نمایشگاه سال جاری، هیات ایرانی به ریاست امیر سرتیپ عبدالکریم بنی طرفی معاون وزیر دفاع و رئیس سازمان صنایع هوایی وزارت دفاع جمهوری اسلامی ایران شرکت دارد.

منبع: همشهری آنلاین
انتشار: 17 مهر 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: chaparblog.ir شناسه مطلب: 252

به "پهپاد جدید ایران با نام مبین در روسیه به نمایش درآمد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "پهپاد جدید ایران با نام مبین در روسیه به نمایش درآمد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید