پارک المپیک، تلفیقی از سنت و مدرنیته در پکن

به گزارش چاپار بلاگ، آشنایی با پارک المپیک در پکن

شهر پکن، پایتختی پهناور در کشور چین و یکی از پرجمعیت ترین شهرهای این کشور می باشد. این شهر با توجه به آثار و بناهای تاریخی 5000 ساله ای که دارد سالانه گردشگران زیادی را به سمت خود جذب می نماید. البته المپیک 2008 هم نقش مهمی در شناساندن شهر پکن به عنوان یکی از عظیم ترین شهرهای جذاب برای گردشگر ها و تبدیل این شهر به شهری بین المللی داشت، از همین رو می خواهیم درباره پارک المپیک در پکن صحبت کنیم؛ این پارک محل برگزاری بازی های المپیک در سال 2008 و همچنین مسابقات پارا المپیک در پکن بوده است، در حقیقت می توان گفت یکی از مهمترین میادین گردهم آیی بازی های بین المللی در چین است. در ادامه همراه با ما باشید تا کاملتر با پارک المپیک در پکن آشنا شوید. در صورتی که تجربه حضور در این مجموعه را داشته اید با ما در میان بگذارید.

پارک المپیک، تلفیقی از سنت و مدرنیته در پکن

پارک المپیک در پکن یا المپیک سبز محل برگزاری بازی های المپیک در سال 2008 و مسابقات جهانی پارا المپیک بوده است. این مجموعه وزرشی در محدوده ای با مساحت برابر با 1159 هکتار ساخته شده که نزدیک به 680 هکتار از آن در نواحی شمالی توسط پارک المپیک پکن پوشش داده شده است. بخش مرکزی این پارک 315 هکتار و بخش جنوبی آن 164 هکتار نیز می باشد. این پارک شامل 10 موقعیت، دهکده المپیک و سایر امکانات ورزشی مورد احتیاج می باشد و از آن به عنوان یک مکان دیدنی در شهر پکن شناخته می شود. به منظور بازدید از این پارک و همچنین محوطه های اطراف می توانید با خرید تور پکن خبرنگاران خودتان را به سمت این شهر جذاب برسانید. این پارک از 10 موقعیت مختلف، دهکده المپیک و دیگر امکانات لازمه تشکیل شده است و در حال حاضر به عنوان یک مکان دیدنی در شهر پکن شناخته می شود.

آشنایی با بخش های مختلف پارک المپیک در پکن

آشیانه پرنده و مکعب آبی در بخش مرکزی

زمانی که وارد پارک المپیک در چین می شود اولین قسمت این مجموعه بخش مرکزی آن است که تعدادی زیادی ساختمان و زمین مهم در این ناحیه وجود دارد و در گوشه شمال شرقی دهکده المپیک قرار گرفته است. شما در قسمت جنوبی این سازه بزرگ می توانید ورزشگاه ملی را تماشا کنید که این مکان با نام آشیانه پرنده نیز شهرت دارد. مرکز آبی که از آن به عنوان مکعب آبی در پارک المپیک در پکن یاد می شود. دیگر قسمت های جنوبی در مرکز پارک شامل یک ورزشگاه سرپوشیده، مرکز قرارداد و موزه علوم و فناوری چین می باشد. پیشنهاد ما این است که حتما برای بازدید از این مکان دیدنی با تورهای پکن - شانگهای خبرنگاران همراه شوید.

برجی با ارتفاع 132 متر به نام برج لینگ لونگ که از بلندترین ساختمان های پارک المپیک در پکن است در طول بازی های المپیک به عنوان مرکز پخش بازی های از آن ها استفاده می شود. تماشای این برج زیبا به ویژه هنگام شب، جذاب و رویایی است. نورپردازی خیره کننده در تاریکی شب، نمای بیرونی برج را به طرز شگفت انگیزی نمایان می سازد. برای تماشای این برج زیبا می توانید در تور چین مجموعه گردشگری بهروزسیر شرکت کنید.

در سال 2008 در جنوب برج لینگ لونگ که ورزشگاه ملی در آن قرار گرفته است برای بازی های آسیایی بازگشایی شد. این ورزشگاه مرکزی پارک المپیک دارای مساحتی برابر با 204000 مترمربع است و ظرفیت آن برابر 91000 بازدیدکننده نیز دارد. نمای این ورزشگاه به شکل آشیانه پرنده ساخته شده است که نمادی از امیدواری بشر به آینده و تلفیقی از هنر و معماری در این مکان است.

کمی دورتر از بنای آشیانه پرنده، یک مرکز ملی آبی که به مکعب آبی مشهور است نیز قرار گرفته است. این مکعب آبی شبیه به یک سلول و ساختار طبیعی آن شبیه به حباب های صابونی نیز ساخته شده است. یک بنای مکعبی شکل بزرگ که با به کارگیری فناوری های مدرن و مفاهیم قدیمی چین باستان در این مکان طراحی شده است. برای تماشای این معماری منحصر به فرد می توانید در تور چین آژانس بهروزسیر شرکت کنید.

پارک المپیک در پکن در قسمت شمالی

در قسمت شمالی پارک المپیک در پکن مکان دیگری به نام پارک المپیک در پکن در قرار گرفته است که برای دسترسی به آن باید در شمال جاده کهویی بروید. این پارک جنگلی به منزله نقطه انتهایی محور مرکزی در پکن نیز تلقی نیز می شود. این ناحیه توسط جاده پنجم به دو ناحیه باغ شمالی و باغ جنوبی تقسیم می شود. این باغ جنوبی شامل زمین های دریایی آئوهای و کوهستان یانگ شان با قدمتی باستانی می شود. تعدادی ساختمان و بنا در این مکان ها وجود دارند، باغ شمالی این منطقه دارای زمین هایی است که شامل پوشش های گیاهی وسیعی می شود و طبیعت بی نظیری را برای گردشگران فراهم آورده است. این مکان برای افرادی که دوست دارند با طبیعت کشور چین بیشتر آشنا شوند جالب است.

پارک المپیک پکن در بخش جنوبی

بخش جنوبی پارک المپیک در پکن هم نیز مرکز ورزش های ملی این مجموعه محسوب می شود. این بخش شامل ساختمان هایی برای بازی های آسیایی در سال 1990 نیز بود. این ساختمان ها که شامل ورزشگاه، سالن ژیمناستیک، استخر یینگ دونگ و پارک فرهنگی قومی چین نیز بود. از دیگر کاربردهای این ساختمان می توان به برگزاری فستیوال های باستانی کشور چین اشاره که به منظور زنده نگه داشتن فرهنگ و آداب و رسوم اجداد چینی ها برگزار می شود. این مکان به عنوان یک موزه در حال حاضر برای بازدید گردشگران باز است.

بازدید از پارک المپیک پکن

به منظور بازدید از تمامی بخش های پارک المپیک در پکن می توانید از دو طریق مترو و اتوبوس اقدام نمایید. بسته به این که از کدام یک از مناطق شهری می خواهید خودتان را به پارک المپیک در پکن برسانید باید ایستگاه های متفاوتی بایستید، ایستگاه های خطوط شماره 8، 10 و 15 که به مرکز پارک المپیک در پکن نیز راه دارند.

هزینه بازدید از بخش های مختلف پارک المپیک در پکن

  • بازدید از ورزشگاه ملی 50 یوآن
  • بازدید از مرکز آبی 30 یوآن
  • بازدید از پارک جنگلی المپیک رایگان
  • ورزشگاه سرپوشیده 20 یوآن
  • موزه علوم و فناوری 30 یوآن
  • بازدید از پارک فرهنگی قومی چین 30 تا 90 یوآن

آدرس: Chaoyang, Beijing, China, 100875

منبع: الی گشت
انتشار: 25 خرداد 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: chaparblog.ir شناسه مطلب: 4541

به "پارک المپیک، تلفیقی از سنت و مدرنیته در پکن" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "پارک المپیک، تلفیقی از سنت و مدرنیته در پکن"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید