ورود سامانه بارشی جدید به کشور از امروز

به گزارش چاپار بلاگ، تهران (پانا) - مدیرکل پیش بینی و هشدار سریع سازمان هواشناسی گفت با ورود سامانه بارشی از اواخر سه شنبه، 10 فروردین، در بعضی نقاط جنوب غرب و چهارشنبه در جنوب غرب، غرب، شمال غرب، ارتفاعات و دامنه های زاگرس مرکزی و شمالی، ارتفاعات و دامنه های البرز مرکزی و غربی و سواحل دریای خزر بارش پراکنده پیش بینی می گردد.

ورود سامانه بارشی جدید به کشور از امروز

صادق ضیاییان درباره آخرین شرایط جوی کشور به پانا گفت: طبق پیش بینی های انجام شده، طی دو روز آینده در بیشتر مناطق کشور جوی پایدار حاکم خواهد بود. با توجه به کاهش قابل ملاحظه سرعت وزش باد و پایداری جو، به ویژه سه شنبه - 10 فروردین ماه تا صبح چهارشنبه - 11 فروردین، احتمال افزایش غلظت آلاینده های جوی و کاهش کیفیت هوا در شهرهای صنعتی و پرجمعیت وجود دارد.

وی اضافه کرد: با ورود سامانه بارشی از اواخر سه شنبه در بعضی نقاط جنوب غرب و چهارشنبه در جنوب غرب، غرب، شمال غرب، ارتفاعات و دامنه های زاگرس مرکزی و شمالی، ارتفاعات و دامنه های البرز مرکزی و غربی و سواحل دریای خزر شاهد بارش پراکنده خواهیم بود.

مدیرکل پیش بینی و هشدار سریع سازمان هواشناسی با بیان اینکه پنجشنبه، 12 فروردین در بعضی مناطق غرب، ارتفاعات و دامنه های البرز مرکزی ارتفاعات و دامنه های زاگرس مرکزی و آدینه، 13 فروردین در شمال غرب، غرب و دامنه های زاگرس مرکزی، بعضی نقاط سواحل دریای خزر و دامنه های جنوبی البرز و شنبه، 14 فروردین در شمال غرب سواحل شمالی، دامنه های جنوبی البرز و شمال شرق کشور، بارش باران و وزش باد پیش بینی می گردد، گفت: سه شنبه و چهارشنبه نیز با توجه به افزایش سرعت وزش باد، در مناطقی از جنوب غرب وزش باد و گردوخاک دور از انتظار نیست.

ضیاییان گفت: همچنین امروز و تا ظهر چهارشنبه خلیج فارس و تنگه هرمز مواج و متلاطم است. آدینه نیز با توجه به وزش باد گرم جنوبی، دمای هوا در سواحل دریای خزر و استان اردبیل بین 6 تا 12 درجه افزایش خواهد یافت.

وی همچنین دمای هوای پایتخت را طی سه روز آینده پیش بینی کرد و گفت: دمای هوای تهران در روز جاری، در کمترین و بیشترین حد خود 5 بین تا 18 درجه سانتیگراد متغیر است. دمای هوا فردا بین 7 تا 20 درجه سانتیگراد و پس فردا بین 10 تا 22 درجه سانتی گراد خواهد بود.

منبع: خبرگزاری پانا
انتشار: 31 فروردین 1400 بروزرسانی: 31 فروردین 1400 گردآورنده: chaparblog.ir شناسه مطلب: 14652

به "ورود سامانه بارشی جدید به کشور از امروز" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ورود سامانه بارشی جدید به کشور از امروز"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید