نگاه مثلث گردشگری ایران باید نگاهی جهانی باشد

به گزارش چاپار بلاگ، خبرنگاران/یزد مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان یزد با اشاره به این که ایران از کشورهای رو به رشد در بحث گردشگری دنیا است، گفت: نگاه مثلث گردشگری ایران باید نگاهی دنیای باشد.

نگاه مثلث گردشگری ایران باید نگاهی جهانی باشد

اگر علاقمند به دریافت بهترین خدمات ویزای کانادا تضمینی هستید با ما همراه شوید، با مجری مستقیم ویزای کانادا، ویزای مالتی 5 ساله با دعوتنامه معتبر دریافت کنید.

به گزارش خبرنگاران، فاطمه دانش یزدی در دومین نشست مثلث طلایی گردشگری کشور که با حضور دست اندرکاران حوزه گردشگری سه استان یزد، فارس، اصفهان و به میزبانی یزد برگزار گردید، با اشاره به این نکته که در مصوبات کشوری از استان های یزد، فارس و اصفهان به عنوان قلب ایران و مرکز گردشگری کشور نام برده می گردد، اظهار کرد: نگاه مثلث گردشگری ایران باید نگاهی جهانی باشد، چون گردشگری به نام اقتصاد پاک شناخته می گردد و ما هنوز در ابتدای جهت گردشگری قرار داریم و ایران از کشورهای رو به رشد در بحث گردشگری جهان است.

وی با اشاره به سابقه مثلث طلایی گردشگری در کشورهای مختلف جهان مانند کشور هند و ایتالیا، ابراز امیدواری کرد با برگزاری این نشست ها، ایران نیز بتواند از مبحث مثلث طلایی گردشگری استفاده و بهره کافی را برده و تحت عناوین جهانی برای گردشگران مطرح گردد.

دانش یزدی با ارائه گزارش کوتاهی از شرایط گردشگری استان یزد نیز یادآور شد: در سال 1395 فعالیت های خوبی در مورد گردشگری استان و شهر یزد اجرا شده است که اهم آن شامل برنامه های سال خوش آمدگویی به یزد و تدوین سند چشم انداز پنج ساله در این رابطه با اهداف کلان گردشگری در استان است.

این مقام مسئول، مباحث ثبت جهانی بافت تاریخی شهر یزد، گردشگری مذهبی، طبیعت گردی و گردشگری سلامت را از جمله پتانسیل های قابل بحث در حوزه گردشگری استان یزد بر شمرد و اضافه کرد: با معرفی و ثبت جهانی بافت تاریخی شهر یزد به عنوان نخستین شهر تاریخی زنده جهان، گردشگران بی شماری از سراسر جهان، ایران و به ویژه استان یزد را در برنامه گردشگری خود آورده اند و امیدواریم با ایجاد زیرساخت های مناسب بتوانیم به بهترین نحو پذیرای میهمانان باشیم.

در ادامه این نشست مسئولان و دست اندرکاران گردشگری سه استان یزد، فارس و اصفهان به گفتگو پیرامون مباحث کلان گردشگری کشور پرداختند و مقرر شد که عناوین تصویب شده در پنل های تخصصی مطرح کردند.

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 18 اسفند 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: chaparblog.ir شناسه مطلب: 1988

به "نگاه مثلث گردشگری ایران باید نگاهی جهانی باشد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "نگاه مثلث گردشگری ایران باید نگاهی جهانی باشد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید