نکات کاربردی سفر هوایی پس از فرود هواپیما

به گزارش چاپار بلاگ، مسافران و گردشگران معمولا بلیط هواپیما را برای دسترسی آسان و سریع به مقصد خریداری می کنند.

نکات کاربردی سفر هوایی پس از فرود هواپیما

برخی از مسافران نیز عاشق پرواز و آسمان هستند و سفر با هواپیما را یکی از مهیج ترین و زیباترین بخش های سفر می دانند. اما مسافرانی هم هستند که به دلیل ترس از پرواز، عدم آگاهی از فرایند پرواز، از مقدمات قبل از پرواز با هواپیما گرفته تا پیاده شدن از هواپیما و ناآشنایی با ایمنی و سیستم پرواز از خرید بلیط هواپیما واهمه دارند.

در حالی که اگر تنها چند دقیقه از روز را صرف مطالعه درباره این موضوع بکنند، کاملا متقاعد خواهند شد که پرواز با هواپیما آن قدرها هم که فکر می کنند، ترسناک و نگران کننده نیست.

تمام نیروها و کارکنان زمینی و هوایی صنعت هوانوردی با هماهنگی، نظم و برخورداری از علم و دانش کافی در حال تلاش برای فراهم کردن سفری ایمن و آسوده برای مسافران هستند.

در سفرهای هوایی تنها کافی است مسافران آرامش و خونسردی خود را حفظ نموده و به دستورالعمل هایی که در طول پرواز توسط مهمانداران هواپیما به آن ها گوش زد می شوند، توجه کنند و همکاری های لازم را به عمل آورند.

به احتمال زیاد بیشتر کسانی که به طور مداوم و پی در پی در حال سفر با هواپیما هستند، با تمام نکات کاربردی پیش از پرواز آشنایی دارند و مقاله های متعددی هم در این باره خوانده اند. باید گفت در کنار نکات کاربردی پیش از پرواز، نکات کاربردی پس از فرود نیز به یک اندازه حائز اهمیت هستند و باید تمام مسافرانی که بلیت هواپیما می خرند، با این نکات آشنا باشند.

هر مسافری که بلیط هواپیما می خرد، در اولین تجربه سفر هوایی خود با بسیاری از مسائل و نکات مربوط به پرواز ناآشنا بوده و پس از یک بار پرواز تاحدودی کم و بیش با سیستم سفر هوایی آشنا شده است.

متأسفانه برخی از مسافران از زمان سوار شدن به هواپیما به هشدارها و آموزش های ارائه شده توسط مهمانداران هیچ اعتنایی نمی کنند. تمامی انانس ها و دِموهای ارائه شده توسط مهمانداران هواپیما جهت فراهم کردن ایمنی و سلامت مسافران در طول پرواز هستند. بنابراین، باید توجه ویژه ای به آن ها کرد.

مطمئنا، در پروازهایی که تا به امروز تجربه نموده اید، بارها و بارها مسافرانی را دیده اید که به محض فرود آمدن هواپیما روی باند شروع به باز کردن کمربندشان نموده و سریع از صندلی هایشان برخاسته اند و با وجود تذکر مهماندار همچنان به کار خود ادامه داده اند. خطای چنین مسافرانی این است که با نکات کاربردی پس از فرود آشنایی ندارند. به همین سبب نیز، ما مقاله ای با این عنوان برای شما تهیه نموده ایم.

باز کردن کمربند ایمنی ممنوع

یکی از بحرانی ترین زمان های پرواز مربوط به لحظه فرود هواپیما است. در زمان فرود هواپیما تمامی مسافران موظف اند روی صندلی های خود بنشینند و کمربندهای ایمنی شان را تا زمان خاموش شدن چراغ کمربند بسته نگه دارند. همچنین، در زمان فرود بایستی مسافران توجه داشته باشند که پشتی صندلی شان کاملا در حالت عمومی قرار داشته و سینی مقابلشان بسته باشد.

همیشه به عنوان یک مسافر هواپیما این را به یاد داشته باشید که پس از فرود هواپیما به طور خودسر کمربندتان را باز نکنید و از صندلی خود بلند نشوید. منتظر بمانید هواپیما به طور کامل از حرکت بایستد، چراغ کمربند خاموش گردد و مهمانداران باز شدن درب های هواپیما را اعلام کنند.

باز کردن محفظه بالای سر مسافر ممنوع

برخی از مسافران به محض این که هواپیما فرود کرد، سریعا صندلی هایشان را ترک نموده و محفظه بالای سرشان را باز می کنند تا وسایل و چمدان همراهشان را بردارند. این کار بسیار خطرناک است. تا زمانی که هواپیما در باند ایست کامل ننموده است، احتمال وقوع هر نوع حادثه یا سانحه ای وجود دارد.

بنابراین، وقتی مسافر بلافاصله بعد از فرود اقدام به باز کردن محفظه بالای سر می کند، در صورت وقوع هر گونه اتفاق ممکن است علاوه بر پرت شدن خود مسافر در داخل کابین، اشیاء داخل محفظه نیز به سمت مسافران دیگر پرت شوند و خسارت های سنگین و جبران ناپذیری به بار بیایند.

پیاده شدن از هواپیما، به نوبت

پس از آن که هواپیما به طور کامل متوقف شد و مهماندار هواپیما باز شدن درب ها و آماده شدن پله را بیان نمود، می توانید کمربندتان را باز نموده و وسایلتان را از داخل محفظه بالای سرتان بردارید. برای پیاده شدن از هواپیما عجله نکنید و حوصله به خرج دهید.

منتظر بمانید مسافران از ردیف اول به نوبت پشت سر هم پیاده شوند و نوبت به شما برسد. همچنین، موقع برخاستن از صندلی حتما روی صندلی، زیر پایتان و داخل محفظه بالای سرتان را بررسی کنید تا وسایلتان داخل هواپیما جا نماند.

خداحافظی و تشکر از مهمانداران و خلبان پرواز

این نکته جزو واجبات محسوب نمی گردد اما، انجام آن نشان دهنده منش و فرهنگ غنی شما است. از زمان سوار شدن شما به هواپیما تا زمان پیاده شدنتان از آن، خدمه زحمتکش کابین و خدمه پرواز ضامن ایمنی و سلامت شما بوده اند. بنابراین، دور از ادب است که بدون خداحافظی و تشکر از آن ها هواپیما را ترک کنید.

دسترسی به سالن ترمینال خروجی

پس از پیاده شدن از پله های هواپیما، یک اتوبوس منتظر است تا شما را به سالن ترمینال خروجی فرودگاه، جایی که قرار است چمدان هایتان را تحویل بگیرید، جابجا کند. اگر در ردیف های آخر هواپیما حضور داشتید و قرار است دیرتر از ردیف های جلو از هواپیما پیاده شوید، هرگز نگران جا ماندن از اتوبوس نباشید. زیرا معمولا حداقل دو اتوبوس برای جابجایی مسافران آماده می گردد.

تحویل دریافت چمدان

پس از پیاده شدن از اتوبوس، وارد سالن خروجی می شوید. در بالای تسمه ها مانیتورهایی نصب شده اند که شماره پرواز و لوگوی ایرلاینی که با آن پرواز نموده اید، همراه با نام مبدأ پروازی تان را نمایش می دهند.

در کنار تسمه ای که مانیتورش پرواز شما را نمایش می دهد، حاضر می شوید و منتظر رسیدن چمدانتان می مانید. پس از آن که چمدانتان را از روی تسمه برداشتید، حتما بررسی کنید که چمدان اشتباهی برنداشته باشید. می توانید قبل از سفر هنگام آماده کردن چمدانتان، نام خود را روی برچسب مخصوص مشخصات چمدان بنویسید تا شناسایی و پیدا کردن چمدان برایتان راحت باشد.

بررسی چمدان توسط مأمور امنیتی

در سفرهای خارجی و بین المللی، پس از تحویل دریافت چمدان به بخش بازرسی امنیتی چمدان رفته و چمدان هایتان را داخل دستگاه قرار می دهید تا اسکن شوند و خودتان نیز از گیت امنیتی عبور می کنید. پس از بررسی و عدم وجود مشکل خاص و امنیتی، می توانید چمدان و وسایل هایتان را تحویل بگیرید.

در پروازهای داخلی این مرحله وجود ندارد و پس از تحویل دریافت چمدانتان مأمور امنیتی مشخصات برچسب روی دسته چمدان را با مشخصات برچسب روی بلیطتان را که در مبدأ مآمور کانتر ایرلاین چسبانده، بررسی می کند تا اطمینان حاصل گردد که چمدان اشتباهی برنداشته اید. حواستان باشد که بلیط هواپیما را در طول پرواز دور ننداخته و یا گم نکنید.

دسترسی به هتل توسط خودروی ترانسفر

اگر برای مسافرت از طریق آژانس مسافرتی اقدام نموده اید و از خدمات ترانسفر فرودگاهی بهره مند هستید، مقابل سالن خروجی فرودگاه خودروی ترانسفر منتظر شما خواهد بود تا شما را به هتل برساند. معمولا، آژانس مسافرتی شماره تماس راننده ترانسفر را به شما ارسال می کند تا در صورت لزوم بتوانید با او تماس بگیرید. در صورتی که خدمات ترانسفر دریافت نمی کنید، می توانید از تاکسی های فرودگاه استفاده کنید.

منبع: گردشبان
انتشار: 24 خرداد 1400 بروزرسانی: 24 خرداد 1400 گردآورنده: chaparblog.ir شناسه مطلب: 15940

به "نکات کاربردی سفر هوایی پس از فرود هواپیما" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "نکات کاربردی سفر هوایی پس از فرود هواپیما"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید