تور ارزان آلمان: معرفی فرودگاه بین المللی هامبورگ

به گزارش چاپار بلاگ، آشنایی با فرودگاه بین المللی هامبورگ | Hamburg Airport

امروز می خواهیم یکی از قدیمی ترین فرودگاه های دنیا و قاره اروپا را که هنوز هم همانند سابق فعال است را برای شما معرفی نماییم، فرودگاه بین المللی هامبورگ (Hamburg Airport) در شهر هامبورگ یکی از شهرهای صنعتی و بزرگ کشور آلمان. این فرودگاه معروف در عالم هنر و معماری نیز الهام بخش طرح های بسیار زیادی نیز حتی بوده است که ما در ادامه این مطلب حتما آن را بیان خواهیم کرد. در ادامه با ما در خبرنگاران همراه باشید تا به اتفاق هم تاریخچه، اطلاعات، ترمینال ها، راه های دسترسی و امکانات این فرودگاه برای مسافرانش را مورد آنالیز قرار دهیم.

تور ارزان آلمان: معرفی فرودگاه بین المللی هامبورگ

با تور ارزان آلمان از دیدنی ترین کشور اروپایی بازدید کنید و از شهرهای برلین، هانوفرو، فرانکفورت و مونیخ آلمان دیدن کنید.

تاریخچه فرودگاه بین المللی هامبورگ

همانطور که در مقدمه نیز گفتیم، فرودگاه بین المللی هامبورگ امروزه به عنوان یکی از قدیمی ترین فرودگاه های دنیا که هنوز هم به فعالیت خود ادامه می دهد، شناخته می شود.

فعالیت فرودگاه هامبورگ، در سال 1911 شروع شد. در آن سال ها که اوج خروج از زندگی ها به سبک انقلاب صنعتی و شروع دوره مدرنیته و ساخت تکنولوژی و صدور آن به کشورهای دیگر برای آلمان بود.

از همه مهم تر که سران وقت این کشور که صفحات زیادی از تاریخ قرن 19 را به خود اختصاص داده اند، حجم بزرگی از ورود و خروج های چه مسافربری و چه نظامی را از این سال ها به بعد در کشور خود داشتند.

به همین دلیل کلیه خطوط هوایی این کشور علی الخصوص فرودگاه هامبورگ از همان ابتدا جز مهم ترین ها و حتی بزرگ ترین ها به شمار می رفته اند. در سال 1955، فرودگاه بین المللی هامبورگ به عنوان مرکز اصلی فعالیت های شرکت معروف و بزرگ هواپیمایی لوفتهانزا محسوب شد.

اما این مسئله دیری نپایید زیرا در سال 1960، لوفت هانزا به این خاطر که به تازگی بوئینگ 707 را وارد بازار نموده بود که صد البته سر و صدای بیشتری نسبت به هواپیماهای قبلی ایجاد می کرد بعدا تصمیم گرفتند تا این فعالیت ها را به فرودگاه دیگری منتقل نمایند.

این ایرلاین تمامی فعالیت های پروازی خود را به فرودگاه فرانکفورت منتقل نمود. اما به هر حال مسائل دیگری نیز مطرح بود که نشان می داد این مسئله به این سادگی ها نیز حل نشده است.

به هر حال تجربه های قبلی نشان می دادند که دور کردن فرودگاه های اصلی و قطب های پروازی ایرلاین ها به فرودگاهه های خارج از مرکز شهر، نمی تواند راهکار و ایده ای مناسب باشد.

درنتیجه با این که تمامی امور انتقال انجام شد اما در نهایت برنامه انتقال لوفت هانزا از هامبورگ به فرانکفورت، منتفی شد.

در ادامه فعالیت های این فرودگاه سال 1990 رسیدگی های بیشتری شد و بازسازی و توسعه آن شروع گشت. 1 هتل فرودگاهی بسیار مجهز و بعلاوه 1 ترمینال دیگر به فرودگاه بین المللی هامبورگ اضافه شد.

این امر با اضافه شدن اتوبوس های مخصوص شاتل وبعلاوه وجود وسایل نقلیه دیگر، دسترسی به مرکز شهر هامبورگ بسیار آسان تر از قبل نیز شد.

البته دانستن این نکته برای شما لازم است که این فرودگاه را از سال 2016 به بعد، با نام فرودگاه هامبورگ هلموت اشمیت (Hamburg Airport Helmut Schmidt) در آلمان و البته دنیا نیز می شناسند.

دلیل این تغییر نام ونام گذاری بدین خاطر است که به احترام صدراعظم آلمان غربی که در بین آلمانی ها، سیاست مداری محبوبی نیز هست و هلموت اشمیت (Helmut Schmidt) نام دارد، نام گذاری شد.

در حال حاضر فرودگاه هامبورگ به عنوان قدیمی ترین فرودگاه بین المللی دومین شهر بزرگ و البته مدرن و صنعتی کشور آلمان، شهر هامبورگ می باشد.

این فرودگاه بین المللی در حال حاضر قطب خطوط هوایی آلمانی همانند یورو وینگز (Eurowings)، کوندور فلوگدینست (Condor Flugdienst) و ایزی جت (easyJet) به شمار می رود. از آن جا که یک فرودگاه خصوصی دیگری در شهر هامبورگ وجود دارد، عده ای این فرودگاه را با فرودگاه هامبورگ فینکن وردر (Hamburg Finkenwerder Airport) اشتباه می گیرند که البته این فرودگاه در نزدیکی فرودگاه بین المللی هامبورگ نیز واقع شده است.

در باره این فرودگاه باید در ابتدا بگوییم که فینکن وردر، یکی از فرودگاه های خصوصی شهر هامبورگ محسوب می شود.

بعلاوه شرکت هواپیماسازی ایرباس در داخل محوطه این فرودگاه خصوصی قرار گرفته است. به همین دلیل واجب است که اگر به این شهر سفر می کنید، ضمن این که بدانید قدیمی ترین فرودگاه دنیا، همین فرودگاه هامبورگ است که هنوز هم مشغول به کار است، فرودگاه خصوصی دیگری در این شهر وجود دارد.

موزه مینیاتور واندرلند (Miniatur Wunderland) یا سرزمین عجایب مینیاتوری را می شناسید؟ این مکان، نام موزه ای در شهر هامبورگ است که بزرگ ترین ماکت راه آهن در دنیا را در خود دارد. نقطه پیوند این موزه و فرودگاه هامبورگ این است که برای بخشی از طراحی اش از فرودگاه هامبورگ الهام گرفته شده است.

اطلاعات فرودگاه بین المللی هامبورگ

نام فرودگاه بین المللی هامبورگ: Hamburg Airport

کد یاتا: HAM

کد ایکائو: EDDH

نوع فرودگاه: عمومی

ارتفاع از سطح دریا: 16 متر

ترمینال ها: 2 ترمینال

وب سایت رسمی فرودگاه بین المللی هامبورگ: www.hamburg-airport.de

ترمینال های فرودگاه بین المللی هامبورگ

فرودگاه بین المللی هامبورگ دارای 2 ترمینال است. این 2 ترمینال فرودگاه که به ای پورت پلازا نیز معروف هستند، به یکدیگر متصل می گردند و چندین بخش مختلف را در بر می گیرند. ترمینال شماره 1 در سال 2005 ساخته شد. تجهیزات و طراحی این ترمینال به گونه ای است که به صرفه جویی در مصرف انرژی و آب یاری می کند.

شرکت های هواپیمایی که در فرودگاه فعالیت دارند من جمله وان وُرلد (Oneworld) و اتحادیه اسکای تیم (SkyTeam) در ترمینال شماه 1 فعالیت دارند. ترمینال شماره ی 2، قدیمی ترین ترمینال فرودگاه بین المللی هامبورگ به شمار می آید. ساخت این ترمینال در سال 1993 به انتها رسید.

خطوط هوایی همانند: اتحادیه استار الاینس (Star Alliance)، ایرلاین لوفت هانزا و شرکت های زیر مجموعه یورو وینگز همانند: جرمن وینگز (Germanwings) در این ترمینال مشغول به فعالیت هستند.

راه های دسترسی به فرودگاه بین المللی هامبورگ

اگر می خواهید از ماشین بهره ببرید، باید به وسیله اتوبان 7 اقدام کنید. بعلاوه می توانید داخل فرودگاه و به وسیله شرکت های کرایه خودرویی همانند: Europcar Enterprise، Buchbinder و Budget ماشین کرایه کنید.

اگر بخواهید با قطار از فرودگاه به مرکز شهر و یا بالعکس بروید باید به وسیله قطار شهری هامبورگ یعنی خط S1 به مرکز شهر مستقیما وصل شوید. این قطار ها هر 10 دقیقه یک بار حرکت می نمایند و زمان این جابه جایی نیز حدودا 25 دقیقه است. ایستگاه این سرویس نیز درست در مقابل ترمینال فرودگاه واقع شده است.

تاکسی های فرودگاه هامبورگ، همواره جلوی درب ورودی ترمینال ها حضور دارند و شما می توانید با پرداخت کرایه آنان به هر کجا که می خواهید بروید.

امکانات فرودگاه بین المللی هامبورگ

هر دو ترمینال این فرودگاه دارای تمامی امکانات رفاهی برای مسافرین از جمله: رستوران، کافی شاپ، صرافی، دستگاه های خودپرداز، کلینیک، هتل، کابین افراد سیگاری، فروشگاه های مختلف، جایگاه های راحت، … و بسیاری از امکانات دیگر می باشد.

منبع: الی گشت
انتشار: 19 خرداد 1401 بروزرسانی: 19 خرداد 1401 گردآورنده: chaparblog.ir شناسه مطلب: 25641

به "تور ارزان آلمان: معرفی فرودگاه بین المللی هامبورگ" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تور ارزان آلمان: معرفی فرودگاه بین المللی هامبورگ"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید