نقش فناوری های نوین در توسعه گردشگری

به گزارش چاپار بلاگ، اخیراً، مقاصد گردشگری نیز آغاز به اجرای برنامه های هوشمندانه نموده اند از آن جمله استفاده از فناوری هایی با هدف افزایش تجربه گردشگران ورودی به اروپا در پاسخ به اهداف جدید اتحادیه اروپا برای محدود کردن تغییرات مداوم آب و هواست.

نقش فناوری های نوین در توسعه گردشگری

اهداف عمده این طرح با استفاده از فناوری های جدید، استفاده موثرتر از انرژی برای افزایش استفاده از انرژی های تجدیدپذیر و کاهش انتشار گاز دی اکسیدکربن است، بهره مندی از تکنولوژی های نوین در این زمینه موجب کاهش انتشار گازهای گلخانه ای و استفاده پایدارتر از انرژی در مقصد توریستی می گردد که آن هم منجر به کاهش قیمت تورها برای توریستان، ارتقای کیفیت هوا و به طور کلی افزایش رضایت مشتری یا همان توریست می گردد.

کلمه هوشمند یک اصطلاح نسبتاً رایج در بازاریابی برای همه مواردی است که از طریق تکنولوژی بهبود می یابند و تکنولوژی در صنعت توریستی نیز در طول سال های اخیر، نه فقط برای توسعه راه های ارتباطی به کار رفته بلکه در بخش روش های رزرو و جستجوی اطلاعات نقش فزاینده ای داشته است.

هوشمندی معمولاً ارتباط نزدیکی با افزایش قابلیت استفاده بعضی از محصولات با استفاده از فناوری ها دارد، در این راستا، اصطلاح فناوری اطلاعات و ارتباطات (ICT) و اینترنت احتیاج دارند هر دو به صورت ترکیبی برای استفاده از اینترنت و ارائه محصولات و خدمات شمرده شوند.

در کنار این، به اصطلاح آی بیکن ها (iBeacons) به طور فزاینده ای در صنایع مختلف خدماتی اجرا می شوند زیرا به شرکت ها امکان می دهند مشتریان خود را ردیابی نموده و رفتار مصرف نماینده خود را تجزیه و تحلیل نمایند. این آی بیکن ها با بلوتوث کار می نمایند و کاربر را ملزم به بارگیری و استفاده از یک برنامه می نماید.

با این حال، آدم تعجب می نماید وقتی می بیند که شرکت ها و مقاصد توریستی بیشتری از این اصطلاح برای اهداف بازاریابی و تأکید بر توسعه فناوری خود استفاده می نمایند، به نظر می رسد که اجرای ابزارهای هوشمند و مقاصد توریستی به روندی فراگیر تبدیل شده است، اما همواره باید در نظر گرفته گردد که آیا این مقصدها در خصوص استفاده از فناوری های جدید صرفاً هوشمندانه عمل می نمایند یا اینکه آنها از دید یک کاربر بالقوه نیز هوشمندانه فکر می نمایند. در این زمینه، استدلال می گردد که مقصدهای هوشمند مزایای مختلفی از جمله کاربرپسند بودن و پتانسیل بالاتر را برای سرمایه گذاری های آینده فراهم می نمایند.

علاوه بر این، تحقیقات نشان داد که شهرها و مقاصد توریستی لزوماً بر روی تجربه توریستان متمرکز نیستند، بلکه بیشتر به ارتقای استانداردهای سطح زندگی ذی نفعان خود به عنوان ساکنان و شرکت های محلی توجه دارند.

این مورد در خیلی از شهرهای جهان نیز وجود دارد زیرا هدف اصلی برای اجرای فناوری های هوشمندتر، کارآمدتر ساختن زندگی روزمره به جای افزایش تجربه توریستان است (به عنوان مثال صرفه جویی در مصرف انرژی و استفاده از انواع جدید سیستم های حمل و نقل)، بنابراین، افزایش تجربه سفر اغلب برای شهرها و مقاصد توریستی هنوز در اولویت ثانویه قرار گرفته است.

منبع: گردشبان
انتشار: 14 دی 1399 بروزرسانی: 14 دی 1399 گردآورنده: chaparblog.ir شناسه مطلب: 11690

به "نقش فناوری های نوین در توسعه گردشگری" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "نقش فناوری های نوین در توسعه گردشگری"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید