مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی گیلان خدمات صورت گرفته و در دست اقدام برای سالمندان گیلانی را تشریح کرد

به گزارش چاپار بلاگ، به گزارش روابط عمومی اداره کل تعاون ،کار و رفاه اجتماعی استان گیلان : عباس علیزاده مدیرکل تعاون،کار و رفاه اجتماعی استان گیلان در حوزه فرهنگی و پژوهشی از دریافت دو پروپوزال پژوهشی و کاربردی در زمینه موضوعات سالمندی از ادارات کل ورزش وجوانان و بهزیستی استان جهت آنالیز و حمایت سازمان مدیریت و برنامه ریزی برای اجرایی شدن این دو طرح اطلاع داد.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی گیلان خدمات صورت گرفته و در دست اقدام برای سالمندان گیلانی را تشریح کرد

علیزاده در حوزه ورزشی نیز برگزاری ورزش های همگانی برای سالمندان به صورت هفته ای یکبار با مشارکت اداره کل ورزش وجوانان را در فضای مناسب از دیگر مصوبات در دست اقدام گفت و اضافه نمود: بنا به دلیل شیوع ویروس کرونا و حفظ سلامت سالمندان اجرای این برنامه تا زمان موافقت ستاد مقابله با کرونا به تعویق افتاد.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی گیلان در ادامه به مسابقه شطرنج بازنشستگان که به میزبانی هیئت ورزش کارگری استان گیلان در هفته ملی سالمندان در سالجاری و درفضای مجازی با حضور کارگران از ده استان برگزار گردید، اشاره نمود.

علیزاده همچنین از برگزاری وبینار آموزشی به منظور دانش افزایی برای مربیان ورزشی ویژه سالمندان اطلاع داد و اضافه نمود: مقدمات و اطلاع رسانی از برگزاری این دوره آموزشی توسط اداره کل ورزش وجوانان گیلان انجام شد که در آینده نزدیک برگزار می گردد.

مدیرکل از دیگر اقدامات اجرا شده با مشارکت سازمان صمت استان به منظور یاری به مراکز نگهداری سالمندان از تهیه و تحویل اقلام یارانه ای نظیر برنج، شکر ،گوشت و مرغ به 7 مرکز در استان تا کنون اطلاع داد.

علیزاده در ادامه اطلاع رسانی درزمینه رعایت حقوق شهروندی و تکریم منزلت سالمندان و رسیدگی به مسائل وپاسخگویی به سوالات آنان به صورت تبلیغات محیطی در طبقات اول ادارات ،تشکیل گروه واتساپی برای همکاری واطلاع رسانی بیشترنمایندگان دستگاه های عضوکمیته ها، راه اندازی پیچ آموزشی در اینستاگرام توسط دانشگاه علوم پزشکی باعنوان سلامت ماندگار درحوزه سلامت سالمندان را از دیگر اقدامات اجرا شده در حوزه سالمندی نام برد.

وی به همین دلیل با اشاره به فرهنگ سازی در رفتار با سالمندان گفت : بمنظور ارتقای سطح نشاط اجتماعی وسلامت سالمندان دو برنامه مصاحبه محور و یک برنامه کمپین تمرین ورزشی فراوری و از صدا و سیمای مرکز استان گیلان پخش شد و برنامه دیگری نیز تحت عنوان مصاحبه با کارآفرینان سالمند در حال پیگیری برای تهیه و پخش است.

علیزاده در سرانجام از تدارک برگزاری جشن در مناسبت های مختلف و اردوهای تفریحی برای سالمندان اطلاع داد که به دلیل شیوع ویروس کرونا در سالجاری امکان اجرایی شدن این برنامه ها نیز تا کنون میسر نشد.

منبع: خبرگزاری آریا
انتشار: 13 بهمن 1399 بروزرسانی: 13 بهمن 1399 گردآورنده: chaparblog.ir شناسه مطلب: 12304

به "مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی گیلان خدمات صورت گرفته و در دست اقدام برای سالمندان گیلانی را تشریح کرد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی گیلان خدمات صورت گرفته و در دست اقدام برای سالمندان گیلانی را تشریح کرد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید