مدل تازه و مجذوب کننده سیتروئن C5

به گزارش چاپار بلاگ، در سال 2017 بود که خودروسازی فرانسوی سیتروئن با انتها دادن به خط تولید خودرو های سدان و واگن سایز میانه خود، نام C5 را در اروپا حذف کرد، اما یک سال بعد این نام را با یک SUV نو بازگرداند. کامپکت اس یو وی Citroen C5 Aircross در سال 2017 معرفی شد و از آن زمان بسیار مورد توجه قرار گرفت، اما اکنون سیتروئن قصد دارد تا این مدل را با یک نسخه نو برای سال 2022 به روزرسانی کند.

مدل تازه و مجذوب کننده سیتروئن C5

به گزارش خبرنگاران، پس کنار گذاشتن مدل C5 در سال 2017، لیندا جکسون، مدیرعامل سیتروئن در آن زمان در توییتر خبر داد که این شرکت قصد دارد این مدل را در شکل SUV و با نام C5 Aircross بازگرداند. این اقدام در واقع با هدف پر کردن خلاء توقف تولید سدان های C5 در نظر گرفته شده بود. از نظر فنی، C5 Aircross بخشی از برنامه Advanced Comfort سیتروئن بود که به ویژه بر فضای داخلی و راحتی سیستم تعلیق، تمرکز داشت. C5 Aircross همچنین اولین خودروی سیتروئن بود که در پایان سال 2019 به یک پیشرانه برقی هیبریدی پلاگین مجهز شده است. این خودرو علاوه بر این در دو مدل نسخه چینی و نسخه بازار اروپا تولید شد. حالا این خودروساز فرانسوی قصد دارد تا علاوه بر توجه به طراحی داخلی، طراحی خارجی را نیز مورد توجه قرار دهد و مدلی تازه را روانه بازار کند.

عمده ترین تغییر مدل تازه در قسمت جلویی رخ داده است، جایی که C5 Aircross دیگر دارای چراغ های جلو تقسیم شده با نوار LED مجزا برای چراغ های روشنایی در روز نیست. این خودروساز فرانسوی اساساً این فرایند را در عصر خودروسازی مدرن با نسل دوم C4 Picasso (2013) آغاز کرد و اکنون به نظر می رسد که در حال بازگشت به چراغ های جلو یک تکه است. چراغ های جلو یک تکه، امروزه یکی از فرایند های طراحی خودرو محسوب می شوند که C5 Aircross نیز به یکی از آن ها مجهز می شود، اما با پیچ و تاب جالب توجه. در واقع، به جای اینکه این چراغ یک خط ممتد باشد، فاسیای جلو دارای دو خط منقطع است که به موازات یکدیگر در کنار نشان شرکت قرار گرفته اند. در این مورد، لوگوی دوگانه شرکت نیز با لاک مشکی و تزئینات کرومی تکمیل شده است.

به گزارش خبرنگاران، تغییرات دیگر در قسمت جلو شامل یک سپر بازطراحی شده برای ایجاد توهم خودرویی عریض تر است که به کمک ورودی هوای پایین، بزرگ تر نیز جلوه می کند. دریچه های هوای عمودی در کناره ها نیز جایگزین قطعات مربعی شکل C5 Aircross قبلی می شوند که با افزایش جریان هوا، نقشی کاربردی در عملکرد خودرو ایفا می کنند. تغییرات بصری در قسمت عقب کمتر مشهود است، زیرا چراغ های این قسمت هنوز از همان طراحی مدل قبلی پیروی می کند. با این حال، آن ها اکنون با بدنه های کمی متفاوت و همچنین گرافیک LED تازه، پشت شیشه مشکی رنگ عرضه می شوند. چرخ های 18 اینچی تازه و درپوش های آینه های جانبی مشکی براق که با ریل های سقف مشکی مات به هم متصل شده اند، نیز تغییرات بیرونی را کامل می کنند.

فهرست تغییرات به فضای داخلی که در آن کنسول مرکزی برای قرار دادن یک نمایشگر مستقل برای سیستم اطلاعات سرگرمی بازطراحی شده است، پیشرفته است. صفحه نمایش لمسی دیگر از طریق دریچه های تهویه کناری قرار نمی گیرد، زیرا این دریچه ها به پایین تر منتقل شده اند تا فضایی برای نمایشگر 10 اینچی باز شود. خوشبختانه، شما هنوز هم کنترل های جداگانه ای برای تنظیمات آب و هوا دارید، در حالی که انتخابگر دنده با یک سوئیچ کوچک جایگزین شده است.

با فیس لیفت، سیتروئن C5 ایرکراس یک انتخابگر حالت رانندگی تازه برای انتخاب بین هیبریدی، الکتریکی و اسپورت به همراه یک پورت USB دوم و یک محفظه ذخیره سازی اضافی دریافت می کنید. نکته تازهتر، جایگاه های جلوی گرم شونده و ماساژور با 15 میلی متر فوم اضافی برای راحتی بهتر است که از C4 و C5 X قرض گرفته شده اند. کراس اوور به روز شده همچنین به همراه آپشن های آلکانترا و روکش چرم سوراخ دار نیز عرضه می شود. خودروی C5 Aircross تازه قرار است از اوایل تابستان، در ابتدا در بازار های اروپایی عرضه شود، اما اطلاعات عرضه آن در دیگر بازار های بین المللی هنوز در دسترس نیست.

منبع: motor1

ترجمه: مصطفی جرفی-خبرنگاران

منبع: فرارو
انتشار: 27 بهمن 1400 بروزرسانی: 27 بهمن 1400 گردآورنده: chaparblog.ir شناسه مطلب: 22542

به "مدل تازه و مجذوب کننده سیتروئن C5" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "مدل تازه و مجذوب کننده سیتروئن C5"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید