شاسی بلند بنز؛ بیراهه نوردِ الکتریکی

به گزارش چاپار بلاگ، مدل های دیگر زیرمجموعه G را به احتمال زیاد شاسی بلند های دیگر بنز تشکیل می دهد که برای رانندگی در خارج از جاده تغییر داده شده اند.

شاسی بلند بنز؛ بیراهه نوردِ الکتریکی

شاسی بلند بنز بر اساس اولین مدل الکتریکی این کارخانه ساخته شده است

بیراهه نورد الکتریکی

مرسدس-بنز در پروژه ای تحقیقاتی، یک مدل آفرود یا بیراهه نورد الکتریکی ساخته که فن آوری های نسل بعدی ماشین های این کارخانه را نمایش می دهد. بنز EQC 4x4² براساس اولین مدل الکتریکی بنز ساخته شده است. ارتفاع ماشین بیست سانتی متر بلندتر شده و چرخ ها و سیستم یاری فنرش مناسب برای راستا ناهموار طراحی شده است.

یورگن ایبرله، مدیر این پروژه درباره هدف کارخانه از ساخت این ماشین می گوید: با وجود فرایند کنونی برای ساخت ماشین های الکتریکی، هنوز ماشین های آفرود هوادار زیادی دارد. هدف ما ساخت ماشینی است که این دو را با یکدیگر ترکیب کند؛ یک ماشین کاملا الکتریکی که می توان به طور جدی با آن بیراهه نوردی کرد.

بنز قرار است دو سال دیگر یک مدل الکتریکی از شاسی بلند کلاس G بسازد

بنز میخواهد به زودی مدل های آفرود را در زیرمجموعه تازه ای به نام G به بازار عرضه کند. G چهارمین زیرمجموعه بنز پس از مایباخ برای مدل های بسیار لوکس، AMG برای مدل های اسپرت و EQ برای مدل های الکتریکی است. یکی از مدل های زیرمجموعه G الکتریکی است و در سال 2022 به بازار عرضه خواهد شد. مدل های دیگر زیرمجموعه G را به احتمال زیاد شاسی بلند های دیگر بنز تشکیل می دهد که برای رانندگی در خارج از جاده تغییر داده شده اند.

مگان الکتریکی

مگان الکتریکی تا انتها سال 2021 به بازار عرضه خواهد شد

رنو می گوید نسل بعدی مدل مگان با نگاهی تازه به ماشین های هچ بک طراحی شده و تنها با قوای محرکه الکتریکی ساخته خواهد شد. کانسپتی از این ماشین هفته گذشته در مراسمی در پاریس رونمایی شد. لوکا دی مئو، مدیر جدید رنو می گوید که ظاهر نسل جدید مگان تا 95 درصد شبیه به این کانسپت است.

مگان یکی از مهم ترین ماشین های رنو است که با آمدنش در دهه نود میلادی کارخانه فرانسوی را از ورشکستگی نجات داد. اما فروش این مدل از سال 2010 رو به کاهش است و در ده سال گذشته نصف شده است.

لوکا دی مئو، مدیر رنو می گوید ظاهر نسل جدید مگان تا 95 درصد شبیه به این کانسپت است

کاهش فروش مگان باعث شده بود رسانه ها درباره ادامه حضور آن در بین محصولات رنو تردید هایی مطرح نمایند. گفته می گردد رنو فروش نسل کنونی مدل های بنزینی و دیزل مگان را برای چند سال در کنار مدل الکتریکی ادامه خواهد داد، اما بعید است مدلی جدید از مگان با موتور درون سوز معرفی کند.

مگان الکتریکی قرار است تا انتها سال 2021 به بازار عرضه گردد. ظاهر ماشین ترکیبی از یک هچ بک و شاسی بلند است و بر روی پلتفرمی ساخته می گردد که با همکاری نیسان طراحی شده است. نیسان بر روی همین پلتفرم مدل الکتریکی آریا را می سازد که از مگان عظیم تر است.

موتور الکتریکی ماشین 220 اسب بخار نیرو فراوری می نماید و شتاب صفر تا صد کیلومتر در ساعت آن کمتر از هشت ثانیه اعلام شده است. رنو می گوید ماشین با هر بار شارژ می تواند تا 450 کیلومتر حرکت کند.

دی مئو می گوید مدل های بیشتری بر روی پلتفرم مگان ساخته خواهد شد. او گفت ارتفاع باتری های مگان یازده سانتی متر و نازک ترین در دنیا است و این باعث شده تا جا برای سرنشینان بیشتر گردد. رنو می گوید اتاق مگان از همه رقیبانش جادارتر خواهد بود.

ماشین الکتریکی برای همه

داچیا می گوید اسپرینگ ارزان ترین ماشین الکتریکی در اروپا خواهد بود

داچیا، زیرمجموعه خودرو های ارزان رنو، اولین مدل الکتریکی خود را سال آینده به بازار عرضه خواهد نمود. اسپرینگ که هفته گذشته در پاریس رونمایی شد، نمونه ای از شاسی بلند ارزان قیمتی است که رنو با همکاری شریکش دانگ فنگ در چین می سازد.

موتور الکتریکی اسپرینگ 44 اسب بخار نیرو دارد و با هر بار شارژ می تواند تا 225 کیلومتر حرکت کند. حداکثر سرعت ماشین 125 کیلومتر در ساعت است.

داچیا می گوید اسپرینگ ارزان ترین ماشین الکتریکی اروپا خواهد بود. قیمت ماشین هنوز اعلام نشده، اما تصور می گردد با احتساب سوبسید های دولت کمتر از بیست هزار یورو باشد. تنها رنو و فولکس واگن با این قیمت مدل های الکتریکی در بازار دارند که اسپرینگ از هر دو عظیم تر است.

داچیا همچنین نمونه ای باری از این ماشین را هم خواهد ساخت که در آن ردیف عقب جایگاه برداشته شده و جای بار به 800 لیتر افزایش یافته است. قرار است اسپرینگ در ناوگان ماشین های اجاره ای گروه خودروسازی رنو هم به کار گرفته گردد.

خانه تکانی در اروپا

به گزارش هفته نامه ساندی تایمز جگوار ممکن است فراوری مدل های سدان خود را متوقف کند

خبرگزاری رویترز گزارش داده که PSA، مالک دو کارخانه پژو و سیتروئن میخواهد فراوری مدل های کوچک خود را متوقف کند. منابعی در داخل کارخانه فرانسوی به رویترز گفته اند به دلیل قوانین جدید اتحادیه اروپا، بازار ماشین های کوچک سودی ندارد و به همین دلیل فراوری پژو 108 و سیتروئن C1 متوقف خواهد شد.

پژو و سیتروئن این دو مدل را در پروژه ای مشترک با تویوتا در جمهوری چک فراوری می نمایند. قرار است PSA سهم خود از این پروژه را به تویوتا بفروشد.

قوانین سخت گیرانه اتحادیه اروپا برای مبارزه با آلودگی هوا، خودروسازان را مجبور نموده که فیلتر های گرانی بر روی محصولاتشان نصب نمایند. این فیلتر ها هزینه ساخت خودرو های کوچک را آنقدر افزایش داده که دیگر فراوری ماشین به صرفه نیست.

قوانین جدید اتحادیه اروپا باعث شده فراوری ماشین های کوچک با موتور درون سوز صرفه مالی نداشته باشد

علاوه بر قوانین، تغییر سلیقه مشتریان و شرایط بازار باعث شده خودروسازان در ترکیب محصولات خود تجدیدنظر نمایند. هفته گذشته لکسوس، سازنده خودرو های لوکس تویوتا بیان کرد که فروش مدل هچ بک CT و سدان IS و کوپه RC را در اروپا متوقف نموده و بیشتر بر عرضه مدل های شاسی بلند در این بازار تمرکز خواهد نمود.

هفته نامه بریتانیایی ساندی تایمز هم خبر داده که مدیر جدید جگوار-لندروور در حال آنالیز کاهش قابل ملاحظه مدل های کارخانه است. این گزارش احتمال می دهد که جگوار مدل های سدان خود را حذف کند.

منبع: فرادید
انتشار: 8 آذر 1399 بروزرسانی: 8 آذر 1399 گردآورنده: chaparblog.ir شناسه مطلب: 10508

به "شاسی بلند بنز؛ بیراهه نوردِ الکتریکی" امتیاز دهید

1 کاربر به "شاسی بلند بنز؛ بیراهه نوردِ الکتریکی" امتیاز داده است | 5 از 5
امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "شاسی بلند بنز؛ بیراهه نوردِ الکتریکی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید