رنو لاگونا کوپه در تهران چه کار می نماید؟

به گزارش چاپار بلاگ، لاگونا کوپه یکی از محصولاتی است که در تاریخ صد و چند ساله رنو نام متفاوت برازنده آن است. خودرویی که قربانی توسعه طلبی رنو شد و با ورود تالیسمان به بازار، تنها تا ابتدای سال 2014 فراوری شد. لاگونا که به عنوان خودرو پرچمدار گروه رنو، محصولی سریع، راحت و نسبتا گران به نظر می رسید در نسخه کوپه یک باخت تمام عیار بود که نه تنها در ایران که در اروپا هم نتوانست فروش موفقیت آمیزی را تجربه کند. لاگونا کوپه به رغم فروش پایین اما همیشه خودرویی جذاب بود که نهایت دقت رنو در طراحی اتاق، موتور و کابین را در خود داشت. نسل آخر این محصول فرانسوی نیز به لطف داشتن المان های طراحی بسیار خاص و جالب، توانست نگاه کارشناسان و مجلات خودرویی را به سمت خود جلب کند. این خودرو که در تهران می توان چند نمونه سالم و کم کارکرد از آن را دید، قیمتی حدودا 200 میلیون تومانی داشته و از مشخصات فنی خاصی سود می برد.

رنو لاگونا کوپه در تهران چه کار می نماید؟

چیزی که از همه جالب تر است، نحوه طراحی لاگونا کوپه است که شبیه هیچ خودروی دیگری نبوده و شما را به خود جذب می نماید. فرم جلوی خودرو بدون هیچگونه جلوپنجره ای، یک پوزه تیز و کشیده است که با دو چراغ بزرگ و پهن در طرفین تزئئن شده. در ادامه این فرم خاص، کابین و شیشه های کناری را می بینیم که در ارتفاعی بسیار کم قرار داشته و به خوبی ذات اسپورت لاگونا را برملا می سازد اما بی شک آنچه بهترین مشخصه ظاهری الماس گرانقیمت رنو است، فرم چراغ های باریک و کشیده عقب و جعبه پشتی است که در تماس با شیشه و سقف بسیار زیبا کار شده و در کمتر مدلی می توان نمونه آن را یافت.

استفاده از چراغ های ال ای دی برای مه شکن ها، رینگ و چرخ های آلومینیومی 17 اینچی و اسپورت، طراحی داخلی بهبود یافته با ترکیب سیستم صوتی و ناوبری، بلوتوث و سیستم R-Link در یک مجموعه با نمایشگر لمسی هفت اینچی از جمله مواردی است که قابل مشاهده بوده و نشان می دهد لاگونا کوپه به هیچ وجه یک خودروی قدیمی نیست. مدل کوپه به لطف استفاده از یک موتور شش سیلندر 240 اسبی و نیز یک گیربکس شش سرعته اتومات با کلاچ دوبل قادر است تا در زمانی کمتر از هفت ثانیه به سرعت بالای 100 کیلومتر برسد و تا تندی 250 کیلومتر نیز حرکت کند.

مجله آنلاین خودروبانک که چندی پیش این محصول را آزمایش نموده درباره موتور لاگونا نوشته : موتور VQ35DE در کنار همه مزایایی که دارد احتیاج به دقت در نگهداری نیز دارد. اگر حواس تان به دمای موتور نباشد یا مسئله ای در سیستم خنک کننده این موتور پیش بیاید این مسئله می تواند سبب آسیب دیدن موتور و تغییر شکل سرسیلندر گردد که با هزینه کم قابل برطرف نیست. همچنین استفاده از سوخت بی کیفیت در این موتور می تواند به کاتالیزور آسیب زده و باعث گردد که پودر سرامیکی از کاتالیزور وارد موتور گردد. وارد شدن این ذرات به موتور می تواند به خبرنگارانه سیلندرهای آسیب برساند. اگر خبرنگارانه سیلندرها آسیب ببینند این مورد سبب افزایش مصرف سوخت و مصرف روغن موتور خواهد شد. بنابراین پیشنهاد می گردد در صورت آسیب دیدن کاتالیزور ها فورا آنها را با کاتالیزورهای نو تعویض کنید.

این خودرو که مثل مگان مونتاژی با کارت باز و روشن می گردد، سواری خشکی دارد که طبق ادعای بعضی مجلات به دلیللاستیک های باریک به کار رفته در این مدل است. در کنار این سواری خشک اما هندلینگ لاگونا خوب بوده و بهتر از بسیاری خودروهای دیفرانسیل جلو عمل می نماید؛ ضمن اینکه در کورس های مختلف لاگونا عیار واقعی خود را در قامت یک کوپه چابک و تند و تیز نشان می دهد. البته این عیار در سطحی نیست که بتوان لاگونا کوپه را رقیبی برای ب.ام.و سری 3 یا مرسدس بنز C کلاس جلوه داد منتها نباید کتمان کرد که لاگونا کوپه کوشش زیادی برای خوب بودن می نماید و از نظر رانندگی نمره خوب را می توان به آن داد. ترمزهای دیسکی در هر چهارچرخ که در جلو دیسک های آن از نوع خنک شونده هستند نیز تضمین کننده یک توقف امن هستند.

منبع: دیوار
انتشار: 28 دی 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: chaparblog.ir شناسه مطلب: 1377

به "رنو لاگونا کوپه در تهران چه کار می نماید؟" امتیاز دهید

2 کاربر به "رنو لاگونا کوپه در تهران چه کار می نماید؟" امتیاز داده اند | 5 از 5
امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "رنو لاگونا کوپه در تهران چه کار می نماید؟"

1 دیدگاه

شهریار 15 اسفند 1398

چرا لاگونا گوپه در تهران فروش نمیرود

پاسخ به شهریار
* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید