لوسیون های طبیعی

به گزارش چاپار بلاگ، خیار رنده نموده را داخل پارچه یا گاز بریزید و خوب بفشارید تا کاملاً آب آن جدا گردد و به آب تازه ی پرتقال بیفزائید و خوب هم بزنید. سپس روغن های جوانه ی گندم، کنجد و هسته ی انگور را، تک تک اضافه و مخلوط کنید و در ظرفی سربسته و ترجیحاً تیره رنگ، نگهداری کنید و هر شب قدری از آن به دست ها بمالید و بگذارید تا صبح بماند و روز بعد، از دست های خود لذت ببرید و احساس رضایت داشته باشید.

لوسیون های طبیعی

لوسیون های طبیعی

نویسنده: دکتر نگار بهروز

لوسیون شاداب کننده ی دست ها

مواد لازم:

خیار رنده نموده/ 1 عدد میانه

آب پرتقال تازه/ یک دوم لیوان

روغن جوانه ی گندم/ 3 قاشق سوپخوری

روغن کنجد/ 3 قاشق سوپخوری

روغن هسته ی انگور/ 3 قاشق سوپخوری

روش تهیه:

خیار رنده نموده را داخل پارچه یا گاز بریزید و خوب بفشارید تا کاملاً آب آن جدا گردد و به آب تازه ی پرتقال بیفزائید و خوب هم بزنید. سپس روغن های جوانه ی گندم، کنجد و هسته ی انگور را، تک تک اضافه و مخلوط کنید و در ظرفی سربسته و ترجیحاً تیره رنگ، نگهداری کنید و هر شب قدری از آن به دست ها بمالید و بگذارید تا صبح بماند و روز بعد، از دست های خود لذت ببرید و احساس رضایت داشته باشید.

لوسیون شاداب کننده ی صورت

مواد لازم:

آب آناناس/ 1 قاشق سوپخوری

آب لیمو ترش تازه/ 1 قاشق سوپخوری

روغن جوانه ی گندم/ 5 قطره

روش تهیه:

آب آناناس تازه و آب لیمو ترش تازه را مخلوط کنید. آن گاه 5 قطره روغن جوانه ی گندم به آن بیفزائید (توجه داشته باشید که از آب میوه های صنعتی موجود در بازار استفاده نگردد). این لوسیون را، هر روز با پنبه به صورت خود بمالید و پس از نیم ساعت، با آب ولرم بشوئید. این ترکیب، باعث شادابی و شفافیت پوست می گردد و برای تمامی پوست ها، قابل استفاده است.

منبع: آشپزباشی شماره 51

منبع: راسخون
انتشار: 12 مهر 1400 بروزرسانی: 12 مهر 1400 گردآورنده: chaparblog.ir شناسه مطلب: 18996

به "لوسیون های طبیعی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "لوسیون های طبیعی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید