لزوم ایجاد آمادگی در دانش آموزان برای رویارویی با پیچیدگی های زندگی امروز

به گزارش چاپار بلاگ، مدیرکل دفتر دبستانی وزارت آموزش و پرورش از آنچه ضرورت مهارت آموزی و ایجاد آمادگی در دانش آموزان برای رویارویی با پیچیدگی های زندگی امروز می خواند به عنوان یک ضرورت حیاتی یاد کرد.

لزوم ایجاد آمادگی در دانش آموزان برای رویارویی با پیچیدگی های زندگی امروز

به گزارش خبرنگار خبرنگاران، مرتضی شکوهی در آئین بازگشایی مدارس و شروع سال تحصیلی جدید در دبیرستان محمد رسول الله (ص) سمنان ضمن تبریک شروع مهر اظهار کرد: باید به دانش آموزان یاری کنیم که در بستر ارزش های فرهنگی و دینی از آمادگی لازم برای رویارویی با پیچیدگی های جامعه امروز بهره مند شوند.

وی از تلاش در جهت ارتقاء کیفی آموزش در مدارس کشور اطلاع داد و اضافه نمود: با وجود بعضی محدویت ها باید با بهره گیری از آنچه در اختیار داریم تلاش کنیم تا کیفیت آموزش را در مدارس افزایش دهیم.

مدیرکل دفتر دبستانی وزارت آموزش و پرورش با اشاره به ارتباط بین مدرسه و محیط واقعی زندگی ادامه داد: نباید گمان کنیم که مدرسه قطعه ای بریده از زندگی واقعی است و لذا باید تلاش گردد تا دانش آموزان از پیش دبستانی تا سرانجام دوره متوسطه دوم این ارتباط بین مدرسه و زندگی واقعی را احساس نمایند.

وی با اذعان به اینکه فضای آموزشی باید محیطی شوق انگیز و نشاط آور باشد افزود: آموزش و پرورش باید تلاش کند تا دانش آموزان در محیطی پرنشاط و شوق انگیز آموزش ببینند. البته بدیهی است که ایجاد چنین فضایی به تنهایی از عهده وزارت آموزش و پرورش برنمی آید و لذا ایجاد چنین فضایی به همراهی و همکاری دیگر دستگاه ها و بخش های مختلف جامعه با مدرسه و آموزش و پرورش بستگی دارد.

شکوهی رشد علمی و کسب فضیلت های علمی و فرهنگی را مستلزم ایجاد فضای آموزشی با نشاط ارزیابی و اظهار داشت: باید تلاش کنیم که خانواده ها بیش از گذشته در ایجاد فضای آموزشی بانشاط و شورانگیز با آموزش و پرورش همراهی نمایند.

وی با بیان اینکه وزارت آموزش و پرورش نمی تواند همه اهداف آموزشی را به تنهایی محقق کند گفت: برای تحقق این مهم همکاری بسیاری از دستگاه ها و نهادهای مسوول، تشکل های مدنی و مهمتر از همه همراهی نهاد خانواده بیش از پیش لازم است.

نماینده وزیر آموزش و پرورش در آیین بازگشایی مدارس استان سمنان بر ضرورت ارتباط و نزدیکی بیشتر بین مدرسه و خانواده ها تاکید و توضیح داد: ساده انگاری است اگر فکر کنیم که دستگاه تعلیم و تربیت به تنهایی و بدون همراهی و مشارکت فعال نهاد خانواده می تواند از عهده تعلیم و تربیت دانش آموزان بر بیاید لذا همکاران باید بیش از پیش در راستای ارتباط بیشتر بین خانواده و مدرسه و پررنگ تر کردن نقش خانواده در تعلیم و تربیت تلاش نمایند.

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 6 آبان 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: chaparblog.ir شناسه مطلب: 385

به "لزوم ایجاد آمادگی در دانش آموزان برای رویارویی با پیچیدگی های زندگی امروز" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "لزوم ایجاد آمادگی در دانش آموزان برای رویارویی با پیچیدگی های زندگی امروز"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید