قیمت فنچ و سهره چند؟

به گزارش چاپار بلاگ، فنچ یا سهره ها حرف نمی زنند، اما به علت صدا های دلپذیر، زیبایی و تعاملات اجتماعی شان جز محبوب ترین و پرطرفدارترین پرندگان خانگی در دنیا قرار گرفته اند. در ایران نیز این پرنده کوچک هواداران بسیاری دارد و بازار پر رونقی پیرامون آن در پلتفرم های آنلاین خرید و فروش شکل گرفته است. آنالیز ما نشان می دهد که تنها در یک سایت مطرح این حوزه در طول روز به شکل میانه بیش از یک هزار و 200 آگهی برا سهره و فنچ منتشر می گردد که در ماه به بیش از 35 هزار آگهی می رسد.

قیمت فنچ و سهره چند؟

به گزارش خبرنگاران، سهره و فنچ ها در ایران طبق دسته بندی علمی و بین المللی شان خرید وفروش نمی شوند. در واقع اگر سری به پلتفرم ها زده باشید، احتمالا دیده اید که بیشتر فروشندگان بر اساس شرایط ظاهری شان شناخته و فروخته می شوند.

مثلا آگهی دهندگان از اصطلاحاتی همانند فنچ لپ سیاه و لپ کرمی، رنگین کمانی، کراواتی، توت فرنگی، لیمویی، کاکولی، سر قرمز، سهره ابلغ، دارچینی، دهن دار و... استفاده می نمایند.

اما در دسته بندی علمی فنچ یا سهره ها در زیرگونه های بال سرخی، جنگلی، دمگاه زرد، دمگاه سفید، زرد، سبز، پیشانی سرخ، کوهی، گلی، طلایی، مغولی، نوک بزرگ، آوازه خوان، سینه بلوطی، سر سیاه، سیاه، سینه سرخ، گلی، طلایی، بنگالی، چاشنی، راه راه، گلی زیبا، طوطی وار آبی رخ، گلدین، سر سفید و رخ سیاه قرار می گیرند.

قیمت سهره و فنچ چند؟

سهره و فنچ تفاوتی با هم ندارند و در واقع یکی هستند. اما تفاوت نام شان باعث شده تا بسیاری این دو پرنده را از یکدیگر تفکیک نمایند. در این نیز از هر دو کلید واژه برای خرید و فروش این پرنده استفاده می گردد. البته تعداد آگهی دهندگان فنچ بیشتر است. برای واژه فنچ به شکل میانه در طول روز و در یک پلتفرم مطرح 840 آگهی منتشر می گردد. برای سهره نیز این مقدار به 354 آگهی می رسد.

کمترین قیمت برای سهره را یک آگهی دهنده ساکن کرمانشاه داده است. او گفته که سهره دهن لر خود را در ازای 50 هزار تومان به فروش می رساند. البته فروشندگان دیگری هم هستند که قیمت کمتری پیشنهاد نموده اند، اما سهره آن ها از نظر سلامتی مشکل دارد. مثلا یک فروشنده که ساکن سنندج است، سهره خود را 20 هزار تومان می فروشد، اما او تاکید نموده که پرنده اش یک پا ندارد، اما آواز خوان است.

اما به شکل میانه فروشندگان برای فروش سهره خود بین 150 هزار تومان تا 3 میلیون تومان طلب می نمایند. البته در این میان بعضی از آگهی دهندگان پیشنهاد قیمت بسیار بالاتری ارائه نموده اند.

در این رابطه یک فروشنده که ساکن شهرک امام حسین در شیراز است، سره دو رگه خود را به قیمت 25 میلیون تومان به فروش می رساند. محمد به ما می گوید که سهره اش را مقرون به صرفه تر نمی فروشد، چرا که وارداتی است و در ایران کمیاب است. بعد، اما لحن اش را تغییر می دهد و می گوید که اگر واقعا خریدار باشیم تخفیف جزئی می دهد.

آگهی دهندگان فنچ نیز در کمترین حالت حاضر هستند که پرنده خود را در ازای 40 هزار تومان به فروش برسانند. بالاترین قیمت نیز مربوط به یک فروشنده ساکن کرمان است. او یک جفت فنچ گلدین آبی سینه بنفش نر سرطوسی و ماده سر سیاه را به قیمت 30 میلیون تومان آگهی نموده است.

قیمت جوجه فنچ و سهره چقدر است؟

تعداد پرورش دهندگان بسیار زیاد است. رقابت سختی دارند و هر کدام قیمت کمتری می دهند تا تعداد بیشتری جوجه فنچ و سهره بفروشند. برای همین اگر قصد خرید جوجه این پرنده زیبا را دارید، نگران قیمت اش نباشید. شما می توانید حتی با مبالغ کمتر از 50 هزار تومان هم صاحب جوجه فنچ و سهره شوید.

کمترین قیمت را یک آگهی دهنده ساکن تهران داده است. او گفته 11 عدد جوجه فنچ دارد و هر کدام را 25 هزار تومان به فروش می رساند.

اما این مسئله همواره ثابت نیست و فروشندگانی هم پیدا می شوند که قیمت بسیار بالاتر از میانه قیمت جوجه فنچ و سهره ها پیشنهاد می نمایند. در واقع آگهی دهندگان بین 50 هزار تومان تا دو میلیون تومان قیمت می دهند، ولی بعضی تا 15 میلیون تومان هم قیمت می دهند.

در این رابطه یک فروشنده که ساکن اهواز است، برای جوجه سهره خود 15 میلیون تومان طلب نموده است. او تاکید نموده که جوجه سهره اش پاک بخوان است و اگر کسی متخصص این حوزه باشد می داند که این سهره چه ارزش بالایی دارد.

منبع: فرارو
انتشار: 27 تیر 1401 بروزرسانی: 27 تیر 1401 گردآورنده: chaparblog.ir شناسه مطلب: 27166

به "قیمت فنچ و سهره چند؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "قیمت فنچ و سهره چند؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید