بلیط سوتو، SOTO چیست؟

به گزارش چاپار بلاگ، بلیط سوتو یا SOTO یکی از انواع مختلف بلیط هواپیماست. همان طور که برای مقاصد مختلف سفر مانند گردشگری و مهاجرت به بلیط های یک طرفه یا رفت و برگشت نیاز دارید، بلیط سوتو هم یکی از انواع بلیط های هواپیماست که بسیاری از مسافران، به ویژه افرادی که خیلی در کشورهای خارجی رفت و آمد دارند به آن نیاز پیدا خواهند کرد. اما اکنون شاید برای کاربران این سوال پیش بیاید که بلیط هواپیمای سوتو چیست؟ چه زمانی به این بلیط نیاز داریم و چگونه می توان بلیط SOTO تهیه کرد؟ آژانس مسافرتی خبرنگاران یکی از معتبرترین مراکز تهیه بلیط سوتو به صورت غیر حضوری است. هم اکنون مسافران ایرانی می توانند با شماره 02142667136 تماس گرفته و بلیط SOTO تهیه نمایند. در ادامه این مطلب با خبرنگاران همراه باشید تا شما را بیشتر با بلیط هواپیمای سوتو آشنا کنیم.

بلیط سوتو، SOTO چیست؟

بلیط سوتو چیست؟

سوتو یا در واقع SOTO مخفف عبارت Sold Outside Ticketed Out است. این عبارت به طور کلی یعنی بلیطی که در خارج از کشور مبداء فروخته و صادر شده است. برای خرید بلیط سوتو به طور مثال شما می توانید از ایران یک بلیط از مبداء انگلستان به ایران تهیه کنید. اما اکنون این سوال پیش می آید که چرا اصلا احتیاج داریم یک بلیط را خارج از کشور مبداء برای یک مقصد دیگر تهیه کنیم؟ در ادامه این بخش درباره کاربرد بلیط هواپیمای سوتو شرحات بیشتری ارائه شده است.

اولین کاربرد بلیط SOTO برای افرادی است که یکی از بستگان یا آشنایان آن ها در یک کشور دیگر است و می خواهند برای او یک بلیط به مقصد ایران تهیه نمایند. در چنین حالتی افراد باید به وسیله آژآنس های هواپیمایی، یک بلیط تهیه نمایند که مبداء آن کشوری که در آن حضور دارند، یعنی ایران، نیست. یکی دیگر از کاربردهای بلیط هواپیمای سوتو این است که شما می توانید پیش از فرا رسیدن موعد مقرر، بلیط برگشت یا سفر خود به یک کشور دیگر را از یک مبداء متفاوت بخرید. این کار باعث می گردد که برنامه سفر بهتری داشته باشید و با مشکل تکمیل ظرفیت پرواز روبرو نشوید.

دلایل رزرو بلیط سوتو

رزرو بلیط SOTO ممکن است در بسیاری از شرایط مفید باشد. شما می توانید بلیط خودتان را از قبل برای برنامه ریزی سفرهای پیش رو در کشور خودتان رزرو کنید. این کار سفر را آسان و راحت تر نموده است و برای جلوگیری از عجله های لحظه آخری خوب است. بعلاوه می توانید برای اقوام سالخورده یا بچه ها خود تانکه در کشور دیگری زندگی می نمایند و با فناوری چندان راحت نیستند، بلیط SOTO رزرو کنید.

هزینه بلیط SOTO

مطمئناً هزینه بلیط هواپیما سوتو به نوع بلیط بستگی دارد. اما به طور کلی بلیط های فروخته شده در خارج از کشور مبدا معمولاً چند دلار بیشتر برای شما هزینه خواهند داشت. بنابراین برای تهیه بلیط سوتو در مقایسه با بلیط های معمولی، به علت قوانین و ساز و کار ویژه کرایه، کمی هزینه اضافی را متحمل می شوید.

تفاوت بلیط سوتو با سایر بلیط های هواپیما

علاوه بر بلیط SOTO بلیط های دیگری هم مانند SITI و SOTI وجود دارد. در ادامه این مطلب بخش می توانید تفاوت اصلی بین این بلیط ها را متوجه شوید.

تفاوت بلیط SOTO با SITI: نوع بلیط SITI متداول ترین بلیطی است که مسافران تهیه می نمایند. این بلیط یعنی شما از کشور مبداء خود یک بلیط هواپیما تهیه نموده و به یک کشور دیگر سفر می کنید. به طور مثال یک بلیط از ایران به ایتالیا که تهیه کنید، این بلیط SITI نامیده می گردد.

تفاوت بلیط SOTO با SOTI: بلیط سوتو در خارج خریداری شده و در یک کشور مبداء دیگر صادر می گردد. اما بلیط SOTI در یک کشور دیگر تهیه شده و در ایران صادر می گردد. به طور مثال شما می توانید از یک کشور دیگر بلیط هواپیما تهیه نموده و آن را در ایران تحویل بگیرید.

تفاوت بلیط SOTO با بلیط SITO: محل فروش بلیط SITO در داخل کشور مبداء و محل صدور آن در خارج از کشور مبداء است. یعنی محل خرید بلیط هواپیمای SITO همان کشور مبداء یا به طور مثال ایران است.

مزایای خرید بلیط سوتو

با وجود این که خرید بلیط سوتو برای شما کمی گران تر تمام می گردد، اما مزایای بسیاری دارد. افرادی که برای سفرهای کاری و کنفرانس های مهم به خارج از کشور سفر می نمایند، می توانند با خرید بلیط سوتو برنامه سفر خود را به خوبی طرح ریزی نموده و از بروز مسائل احتمالی تا حد ممکن جلوگیری نمایند. بلیط هواپیمای سوتو بعلاوه به شما اجازه می دهد که با استفاده از آن برای اقوام سالخورده یا حتی بچه ها خود به راحتی بلیط هواپیما تهیه کنید. بلیط هواپیمای SOTO در بسیاری از مواقع می تواند شما را از مسائل زیادی نجات بدهد و این مزایا ارزش چند دلار هزینه اضافه تر را خواهد داشت.

چگونه بلیط سوتو بخریم؟

تهیه بلیط سوتو به وسیله آژانس های هواپیمایی امکان پذیر است. خبرنگاران یکی از معتبرترین مراکز تهیه انواع بلیط هواپیما از جمله بلیط هواپیمای سوتو است. در حال حاضر فروش بلیط سوتو از خبرنگاران تنها به صورتی تلفنی ممکن بوده و علاقه مندان به تهیه این بلیط باید حتما با کارشناسان خبرنگاران تماس گرفته و از قیمت ها و نحوه تهیه این بلیط اطلاع پیدا نمایند. برای تهیه بلیط سوتو تنها کافی است که با شماره تماس 02142667136 تماس گرفته و مبداء و مقصد مورد نظر خود را به همراه تاریخ اعلام نمایند. کارشناسان ما فهرست تمامی بلیط های در دسترس را به همراه تاریخ پرواز و قیمت آن ها در اختیار مسافران می گذارند. پرداخت هزینه بلیط سوتو به صورت اینترنتی و در کوتاه ترین زمان ممکن صورت گرفته و بلیط برای شما یا عزیزان شما صادر خواهد شد.

کلام آخر درباره بلیط هواپیما سوتو

در سفرهای هوایی، بلیط SOTO به معنای فروخته شده و صادر شده در خارج از کشور مبدا است. به این معنی که بلیط هواپیما از کشوری خریداری و صادر شده است که یا اصلا برنامه سفر نیست و یا نقطه مبدا پرواز نخواهد بود.

برای مثال، اگر یک مسافر ایرانی بلیط خود را در ایران بخرد اما از آلمان به انگلستان سفر کند، این بلیط SOTO خواهد بود. البته با توجه به مکان انجام این عملیات نسبت به مبدأ مسافر و بعلاوه جایی که بلیط خریداری و صادر می گردد، بلیط ها ممکن است SITI، SITO یا SOTI باشند. تهیه بلیط هواپیما سوتو در ایران به وسیله آژانس گردشگری خبرنگاران به راحتی امکان پذیر است.

سوالات متداول

بلیط سوتو چیست؟

بلیط سوتو نوعی بلیط هواپیماست که در خارج از کشور مبداء خرید و صادر می گردد. این بلیط کاربردهای فراوانی داشته که به بعضی از آن ها در این مطلب اشاره شده است.

امکان خرید بلیط سوتو در ایران وجود دارد؟

تمامی مسافران ایرانی می توانند با مراجعه به شرکت ها و آژانس های مسافرتی مطمئن، بلیط سوتو تهیه نمایند. خبرنگاران یکی از این مراجع خرید بلیط هواپیمای سوتو است.

کدام شرکت بلیط SOTO می فروشد؟

آژانس مسافرتی خبرنگاران یکی از مراکز فروش بلیط هواپیمای سوتو در ایران است. نحوه تماس با کارشناسان و خرید بلیط سوتو از خبرنگاران در این مطلب شرح داده شده است.

منبع: الی گشت
انتشار: 10 شهریور 1403 بروزرسانی: 10 شهریور 1403 گردآورنده: chaparblog.ir شناسه مطلب: 36763

به "بلیط سوتو، SOTO چیست؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "بلیط سوتو، SOTO چیست؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید