قصه ما مثل شد به چاپ سیزدهم رسید، همواره قصه ای هست منتشر می گردد

به گزارش چاپار بلاگ، محمد میرکیانی در تبادل نظر با خبرنگاران از چاپ سیزدهم مجموعه قصه ما مثل شد اطلاع داد و اضافه کرد: این مجموعه، 13 بار با جلد گالینگور و 13 بار با جلد شومیز، هر بار در 2000 نسخه منتشر شده. با توجه به این که مجموعه پنج جلدی است می توان گفت بالغ بر 700 هزار نسخه از این مجموعه منتشر شده است.

قصه ما مثل شد به چاپ سیزدهم رسید، همواره قصه ای هست منتشر می گردد

او همچنین از خاتمه نگارش همواره قصه ای هست اطلاع داد و اضافه کرد: مجموعه ای پنج جلدی از حکایت ها و افسانه های ادبیات کهن و عامیانه است که هم اکنون در مرحله ویرایش نهایی آن هستم و هنوز ناشری برای آن تعیین نشده است.

به گفته میرکیانی در این مجموعه افسانه های عامیانه و ادبیات کهن ایران بازنویسی شده و نویسنده کوشیده که داستان هایی را انتخاب کند که تا به امروز برای نوجوانان بازنویسی نشده است. داستان های از بختیارنامه، گلستان سعدی، الهی نامه عطار، قصه عامیانه چهار درویش و قصهچهل طوطی در این کتاب آمده است.

نویسنده پند و قند معتقد است: قصه های شیرینی در ادبیات کهن و قصه های فولکلوریک ما وجود دارد که باید برای بچه ها و نوجوانان، بازنویسی گردد و او در آثار خود چنین نموده است. به گفته میرکیانی، خوشبختانه فرهنگ ما در زمره فرهنگ های پرباری است که در جای جای آن می توان رد پای قصه ها و افسانه ها را دید و پدران ما بسیاری از راهکارهای خود را در جهت پرپیچ و خم حیات در ایران که از دیرباز مورد توجه سایر اقوام و ملت ها بوده، در قالب حکایت های پندآموز و افسانه های دلنشین از نسلی به نسل بعد سپرده اند.

به تازگی حرف های زمینی برای بچه های زمینی از آثار تاره منتشرشده میرکیانی توسط انتشارات منادی تربیت راهی بازار شده است. این اثر که 777 عبارت کوتاه در حوزه های متنوع مثل نکته های ادبی، پندآموز، طنز و غیره را برای نوجوانان در برمی گیرد و بخش قابل توجهی از آن، آثار خلاقه نویسنده است که با طراحی و تصویرگری الهام شکرآمیز همراه شده تا به نوجوانان بگوید: تمام حرف های زمینی به اندازه یک حرف آسمانی نمی گردد.

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 5 تیر 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: chaparblog.ir شناسه مطلب: 4949

به "قصه ما مثل شد به چاپ سیزدهم رسید، همواره قصه ای هست منتشر می گردد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "قصه ما مثل شد به چاپ سیزدهم رسید، همواره قصه ای هست منتشر می گردد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید