قزاقستان به ترکیه تجهیزات نظامی صادر می نماید

به گزارش چاپار بلاگ، در جریان نمایشگاه بین المللی صنایع دفاعی که در استانبول برگزار گردید، شرکت مهندسی قزاقستانی آسلسان تفاهم نامه ای را برای صادرات دستگاه های اپتوالکترونیک به ترکیه و حوزه ایویونیک هلیکوپترها به امضا رساند.

قزاقستان به ترکیه تجهیزات نظامی صادر می نماید

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران به نقل از ترند، شرکت مهندسی قزاقستانی آسلسان یک موافقتنامه صادرات دستگاه های اپتوالکترونیک با ترکیه به امضا رساند.

بر اساس گزارش رسانه های قزاق، علاوه بر این شرکت مربوطه یک یادداشت همکاری نیز با سرمایه گذاران ترکیه ای در مورد مدرنیزاسیون سیستم ایویونیک هلیکوپترها در قلمرو قزاقستان به امضا رساند. این موافقت نامه در چهاردهمین نمایشگاه بین المللی صنایغ نظامی سال 2019 به دست آمد که در استانبول برگزار شده بود.

علاوه بر این بیش از 20 دیدار دیگر با شرکای خارجی در طول این نمایشگاه صورت گرفت. مسائل همکاری، ایجاد پروژه های مشترک برای جذب سرمایه گذاری، و کار بر روی تکنولوژی های جدید در میان موضوعات کلیدی این شرکت قزاق با شرکت های ترکیه ای MKEK بود. مباحث پیرامون اجرایی کردن پروژه مشترک جدید با شرکت TAI نیز در همین نمایشگاه صورت گرفت.

در نتیجه این دیدارها، پنج شرکت ترکیه ای موافقت کردند تا از نورسلطان (آستانه سابق، پایتخت قزاقستان) دیدار نموده و در مورد مسائل فنی پروژه های دفاعی مشترک و اجرایی سازی آن ها، مذاکره نمایند.

شرکت مهندسی آسلسان یک شرکت سهامی مشترک است که 50 درصد سهام آن مربوط به شرکت مهندسی قزاقستان (Kazakhstan Engineering)، 49 درصد سهم صنایع الکترونیک و تجارت آسلسان و 1 درصد نیز سهام وزارت دفاع ملی است.

این شرکت در حوزه صنایع الکترونیک از جمله دستگاه های دید در شب، سیستم های تصویرساز حرارتی، دستگاه های شناسایی و نظارت و تجهیزات لیزری از جمله فاصله سنج ها کار می نماید.

منبع: خبرگزاری تسنیم
انتشار: 25 تیر 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: chaparblog.ir شناسه مطلب: 38

به "قزاقستان به ترکیه تجهیزات نظامی صادر می نماید" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "قزاقستان به ترکیه تجهیزات نظامی صادر می نماید"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید