قرارداد کشت کلزا در 30 هکتار از مزارع سوادکوه، برنامه ریزی کشت 230 هکتاری

به گزارش چاپار بلاگ، خبرگزاری خبرنگاران- مدیر جهاد کشاورزی سوادکوه از انعقاد قرارداد کشت کلزا در 30 هکتار اراضی زراعی این شهرستان تا به امروز اطلاع داد .

قرارداد کشت کلزا در 30 هکتار از مزارع سوادکوه، برنامه ریزی کشت 230 هکتاری

از وبسایت ویکی پدیا دیدن نمایید.

به گزارش خبرنگارخبرنگاراندفترمازندران درسوادکوه: حمیدرضا شهابیان گفت: از ابتدای آغاز انعقاد قرارداد کشت کلزا در شهرستان سوادکوه تا به امروز، 30 هکتار قرارداد کشت این محصول با کشاورزان سوادکوهی منعقد شد.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان سوادکوه اظهار کرد: سال جاری برنامه ریزی برای کشت کلزا در 230 هکتار اراضی زراعی این شهرستان اجرا شده است.

وی توضیح داد: مبلغ خرید هر کیلو دانه کلزا فراوری شده توسط کشاورزان، حداقل 7 هزار و 800 تومان است که به صورت تضمینی از کشاورزان خریداری می گردد.

شهابیان بیان نمود: زراعت کلزا به عنوان یک محصول راهبردی در راستای پایداری کشت گندم و تحقق اقتصاد مقاومتی و تضمین امنیت غذایی کشور است که نظارت در زمان داشت، مدیریت آفات، بیماری ها و علف های هرز این محصول اهمیت زیادی دارد.

وی تاکید نمود: کشت کلزا ضمن مشارکت در فراوری روغن خوراکی مورد احتیاج کشور در داخل و کوشش برای بی احتیاجی از واردات این محصول، بهترین تناوب برای گندم و جو است که رعایت این امر علاوه بر افزایش فراوری سال آینده، آفات، بیماری ها و علف های هرز را کاهش می دهد.

منبع: خبرگزاری آریا
انتشار: 26 آبان 1399 بروزرسانی: 26 آبان 1399 گردآورنده: chaparblog.ir شناسه مطلب: 10102

به "قرارداد کشت کلزا در 30 هکتار از مزارع سوادکوه، برنامه ریزی کشت 230 هکتاری" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "قرارداد کشت کلزا در 30 هکتار از مزارع سوادکوه، برنامه ریزی کشت 230 هکتاری"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید