شاعر نگاه متفاوتی به مسائل اطراف خود دارد

به گزارش چاپار بلاگ، خبرنگاران/زنجان یک شاعر زنجانی گفت: شاعر خوب بودن علاوه بر برخورداری از استعداد ذاتی، مستلزم مطالعه و کسب اطلاعات است.

شاعر نگاه متفاوتی به مسائل اطراف خود دارد

محمدعلی استجلو در گفت وگو با خبرنگاران، در رابطه با حوزه شعر، اظهار کرد: شعر مسئله ای نیست که فقط با تمرین بتوانیم بنویسیم، در مرحله اول ورود به دنیای شعر، یک شاعر باید ذاتاً شاعر باشد و شاعر خوب بودن علاوه بر استعداد ذاتی، مستلزم مطالعه و کسب اطلاعات است تا باعث خلق شعرهای جدید گردد.

وی با بیان اینکه شاعر آفریننده است و شعری که به وجود می آید مانند موجودی است که تازه آفریده شده، اضافه نمود: یک فرد برای تبدیل شدن به شاعری خوب باید با مطالعه، خود را از اطلاعات کامل پر کند.

این شاعر زنجانی با اشاره به کتاب سربسته که به تازگی آن را به چاپ رسانده است، توضیح داد: سربسته حاصل شعرهایی است که از سال 90 تا 96 سروده شده و موضوع اغلب شعرهای آن رنگ اجتماعی داشته و نگاهی انتقادی به جامعه دارد.

استجلو در رابطه با تاثیر شعر در جامعه و با بیان اینکه اگر بخواهیم واقع گرایانه نگاه کنیم، در این برهه از اجتماع، بیشتر مردم با مطالعه و کتاب خواندن فاصله گرفته اند، ادامه داد: اصولاً باید همه شعرهایی که نوشته می گردد برای ترفیع ذهن و دیدگاه جامعه نوشته گردد؛ یک شاعر با دیدگاه خود یک دنیا تازه می آفریند و مخاطب آن نیز با نوع دیدگاه و اطلاعاتی که دارد با دنیای شعر یک دنیا تازه ای در درون خود می سازد که این باعث می گردد زندگی بهتر و تازه تری برای خود بسازد. اگر بتوانیم جامعه را به سمت مطالعه سوق دهیم می توانیم از این پتانسیل شعر و هنر استفاده کنیم.

شاعر زنجانی مطرح نمود: شعر و به طور کلی هنر از ابتدای تاریخ تا به امروز کوشش نموده در راستای آرمان های انسانی (عدالت خواهی، مبارزه علیه شمشیر و ...) قدم بردارد.

وی با بیان اینکه شخصی که نگاه متفاوتی به مسائل اطراف خود دارد، می تواند شاعر گردد ولی بعد از آن بحث پرورش دادن استعداد شاعری نیز مهم است، اعلام کرد: فردی که بهترین طبع را نیز داشته باشد ولی وارد جامعه نشده، جریان های ادبی، مولفه های هنر مدرن و جامعه خود را نشناسد و در محیط های ادبی قرار نگیرد و مطالعه نکند، نمی تواند شاعر خوبی گردد.

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 9 اردیبهشت 1400 بروزرسانی: 9 اردیبهشت 1400 گردآورنده: chaparblog.ir شناسه مطلب: 14893

به "شاعر نگاه متفاوتی به مسائل اطراف خود دارد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "شاعر نگاه متفاوتی به مسائل اطراف خود دارد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید