سازمان جهانی بهداشت: موارد مبتلایان آبله میمون کاهش یافته است

به گزارش چاپار بلاگ، سازمان جهانی بهداشت گفت که با کاهش شیوع در اروپا، موارد ابتلا به آبله میمون در هفته گذشته کاهش یافته است.

سازمان جهانی بهداشت: موارد مبتلایان آبله میمون کاهش یافته است

به گزارش ایرنا از خبرگزاری فرانسه، به گفته سازمان جهانی بهداشت، پس از چهار هفته متوالی افزایش مبتلایان، تعداد موارد ابتلا به ویروس آبله میمونی در هفته گذشته نسبت به هفت روز پیش از آن 21 درصد کاهش یافته است و از 5907 مبتلا به 5213 مبتلا رسیده است.

براساس آخرین گزارش سازمان جهانی بهداشت تا کنون 45 هزار و 355 نفر در حداقل 96 کشور به ویروس آبله میمون مبتلا و 15 نفر نیز جان خود را از دست داده اند.

تدروس آدهانوم رئیس سازمان جهانی بهداشت در کنفرانس مطبوعاتی گفت: در مراحل اولیه شیوع، بیشتر موارد گزارش شده در اروپا و نسبت کمتری در قاره آمریکا بود، اما این شرایط اکنون معکوس شده است، بطوریکه موارد مبتلایان هم اکنون با کمتر از 40 درصد در اروپا و 60 درصد در قاره آمریکا است.

به گفته آدهانوم، نشانه هایی وجود دارد که شیوع این بیماری در اروپا جایی که ترکیبی از اقدامات مؤثر بهداشت عمومی، تغییر رفتار و واکسیناسیون به جلوگیری از انتقال یاری نموده کند شده است.

موارد مبتلایان به ویروس آبله میمون در حالی در اروپا جهت کاهش را طی می نماید که دولت سوئیس این هفته خاطرنشان کرد که برای مبارزه با ویروس آبله میمون در حال ساخت میزان قابل توجهی از واکسن و داروی ضد ویروس است.

دولت سوئیس خاطرنشان کرد که میخواهد 40هزار دوز واکسن آبله میمون و بعلاوه 500 واحد داروی ضد ویروسی فراوری کند.

منبع: فرارو
انتشار: 7 شهریور 1401 بروزرسانی: 7 شهریور 1401 گردآورنده: chaparblog.ir شناسه مطلب: 28679

به "سازمان جهانی بهداشت: موارد مبتلایان آبله میمون کاهش یافته است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "سازمان جهانی بهداشت: موارد مبتلایان آبله میمون کاهش یافته است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید