رسولی: شرایط مالی شهرداری پایدار نیست

به گزارش چاپار بلاگ، عضو شورای شهر تهران گفت: امروز بدهی و دارایی های ثبت شده شهرداری تهران از عدم تعادل جدی رنج می برد و شرایط مالی شهرداری پایدار نیست.

رسولی: شرایط مالی شهرداری پایدار نیست

به گزارش گروه اجتماعی خبرنگاران، سید حسن رسولی نائب رئیس کمیسیون برنامه و بودجه شورای شهر تهران در جلسه امروز شورای شهر تهران در بررسی جزئیات طرح سیاست های اجرایی و الزامات تدوین بودجه سال 99 شهرداری تهران، اظهار کرد: بودجه سال 99 شهرداری تهران باید یک پنجم برنامه پنج ساله سوم شهر تهران باشد در این برنامه جدول منابع و مصارف نیز تصویب شده است.

وی درباره پشنهادی مبنی بر پیش بینی درآمد های پایدار در صورت تحقق آن، اظهار کرد: نباید با تصمیمات مان به شهرداری تهران اجازه دهیم لایحه ای بودجه به شورا ارائه دهد که در تحقق پذیری آن شک و تردید وجود داشته باشد. اساسا سند بودجه یک برآورد و پیش بینی است و ضریب تحقق پذیری آن اعتبار و ارزش لایحه را مشخص می کند. بحث پیش بینی و برآورد واقعی با یکدیگر در تعارض است.

نائب رئیس کمیسیون برنامه و بودجه شورای شهر تهران همچنین شرح داد: با کمال تاسف امروز بدهی و دارایی های ثبت شده شهرداری تهران از عدم تعادل جدی رنج می برد اینکه به صورت ایده ال گفته شود حداکثر بدهی شهرداری باید 30 درصد سقف دارایی ها باشد، منطقی نیست. هنوز دارایی شهرداری احصا نشده است و شهرداری تهران نمی داند میزان دارایی ارزیابی شده توسط کارشناس رسمی دادگستری را ندارد.

وی با بیان اینکه در حال حاضر شرایط مالی شهرداری پایدار نیست، شرح داد: ضرورتی ندارد تمام رویکرد های مورد نظر اعضا در این طرح مصوب شود با رویه بررسی جزئیات طرح سیاست های اجرایی و الزامات تدوین بودجه سال 99 شهرداری به بررسی لایحه بودجه سال آینده در زمان قانونی نخواهیم رسید.

رسولی با بیان اینکه برون سپاری اگر با چابک سازی همراه باشد، معنا دارد، تاکید کرد: در شهرداری تهران برون سپاری با توسعه تشکیلات در حال انجام است. در یک حوزه 2500 پست سازمانی وجود دارد، اما برون سپاری هم می کنیم.

منبع: خبرگزاری دانشجو
انتشار: 30 دی 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: chaparblog.ir شناسه مطلب: 1406

به "رسولی: شرایط مالی شهرداری پایدار نیست" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "رسولی: شرایط مالی شهرداری پایدار نیست"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید