رزیدنت اویل 8 پرفروش ترین بازی هفته و سومین بازی پرفروش PS5 شد

به گزارش چاپار بلاگ، به دنبال فروش موفقیت آمیز بازی Resident Evil: Village، این اثر توانست در هفته اول عرضه اش به راحتی صندلی نخست جدول پرفروش ترین بازی های فیزیکی در انگلستان را در اختیار بگیرد.

رزیدنت اویل 8 پرفروش ترین بازی هفته و سومین بازی پرفروش PS5 شد

جدیدترین قسمت این مجموعه بازی ترسناک، پس از بازی Super Mario 3D World + Bowsers Fury، پرفروش ترین افتتاحیه سال جاری را داشته است. به ترتیب 49 و 31 درصد از فروش فیزیکی این بازی روی کنسول های پلی استیشن 5 و پلی استیشن 4 بوده است. همچنین 20 درصد از فروش بازی روی کنسول های خانواده ایکس باکس اتفاق افتاده است. هرچند اختلاف فروش نسخه فیزیکی بازی روی پلی استیشن و ایکس باکس قابل توجه است اما چندان هم عجیب نیست. با این حال، نکته جالب اینجاست که با وجود تعداد کمتر دارندگان پلی استیشن 5 نسبت به پلی استیشن 4، فروش بازی Resident Evil: Village روی کنسول نسل نهمی سونی بیش از پلی استیشن 4 بوده است.

علاوه بر این، پس از دو بازی مرد عنکبوتی: مایلز مورالز و اساسینز کرید والهالا، بازی Resident Evil: Village توانست سومین بازی پرفروش پلی استیشن 5 در هفته اول عرضه اش باشد. دو بازی دیگر، هر دو در نوامبر سال قبل منتشر شدند و این یعنی ساخته جدید کپکام بهترین افتتاحیه بازی های پلی استیشن 5 در سال 2021 را داشته است. در واقع، فقط فروش هفته اول این بازی کافی بوده است که Resident Evil: Village به همین زودی هفتمین بازی پرفروش پلی استیشن 5 لقب بگیرد. رکوردی که به احتمال زیاد در هفته های آینده بهبود پیدا خواهد نمود.

پس از Call of Duty: Black Ops Cold War، این قسمت جدید از رزیدنت اویل توانست دومین افتتاحیه برتر روی کنسول های ایکس باکس سری ایکس/ اس باشد. در واقع، فروش کلی آن هم پس از کال آو دیوتی و بازی Immortals Fenyx Rising سومین فروش برتر فیزیکی در کنسول های نسل بعدی مایکروسافت است.

فروش فیزیکی این قسمت در مقایسه با قسمت های قبلی رزیدنت اویل کمتر بوده است. فروش افتتاحیه این اثر نسبت به بازسازی بازی رزیدنت اویل 2 حدود 25 درصد و نسبت به فروش افتتاحیه رزیدنت اویل 7 تقریبا 40 درصد کاهش داشته است. با این حال، فروش فیزیکی آن نسبت به بازسازی رزیدنت اویل 3 چیزی نزدیک به 76 درصد بیشتر بوده است. رزیدنت اویل 3 دقیقا در وقتی عرضه شد که محدودیت های شهری برای کرونا ایجاد شده بود.

البته این کاهش فروش به خاطر کاهش فروش بازی های فیزیکی در مقایسه با فروش دیجیتالی بوده است. در این سال ها به صورت کلی فروش دیجیتالی بازی ها رشد و فروش فیزیکی کاهش پیدا نموده اند. این فرایند با شیوع کرونا شدت بیشتری پیدا کرد. اگر بخواهیم مجموع فروش دیجیتالی و فیزیکی را در نظر بگیریم، معادله کاملا تغییر می نماید.

پس از جدیدترین قسمت بازی رزیدنت اویل، بازی New Pokémon Snap که در هفته قبل صدرنشین جدول پرفروش ترین بازی های انگلستان بود، با کاهش 63 درصدی فروش به رتبه دوم این فهرست سقوط نموده است. بازی Returnal هم که در هفته گذشته منتشر شده بود و رتبه دوم لیست را در اختیار گرفته بود، این هفته با کاهش 84 درصدی روبرو شده و به رتبه پانزدهم سقوط نموده است.

شما می توانید جدول پرفروش ترین بازی های فیزیکی این هفته انگلستان را در پایین مشاهده کنید.

رتبه هفته قبلرتبه این هفتهنام بازی
بازی جدید1Resident Evil: Village
12New Pokémon Snap
63FIFA 21
44Mario Kart 8: Deluxe
55Animal Crossing: New Horizons
76Minecraft (نسخه نینتندو سوییچ)
37Super Mario 3D World + Bowsers Fury5
88Grand Theft Auto
99Ring Fit Adventure
1010Call of Duty: Black Ops Cold War

منبع: Gameindustry.biz

منبع: دیجیکالا مگ
انتشار: 25 خرداد 1400 بروزرسانی: 25 خرداد 1400 گردآورنده: chaparblog.ir شناسه مطلب: 15978

به "رزیدنت اویل 8 پرفروش ترین بازی هفته و سومین بازی پرفروش PS5 شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "رزیدنت اویل 8 پرفروش ترین بازی هفته و سومین بازی پرفروش PS5 شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید