برترین بازی های باب اسفنجی از بدترین تا برترین

به گزارش چاپار بلاگ، کارتون باب اسفنجی (Sponge Bob) یه سرعت از یک سریال عجیب نیکلودیون (Nickelodeon) به یکی از محبوب ترین برنامه های کارتونی تاریخ تبدیل شد. کاراکتر باب اسفنجی توانست وارد دنیای انسان ها گردد و حال افراد بزرگتر نیز به باب اسفنجی علاقه پیدا کردند. از طرفی این کارتون به راحتی مباحث روز را مطرح نموده و به موارد مختلف می پردازد.

برترین بازی های باب اسفنجی از بدترین تا برترین

به علت محبوبیت بسیار زیاد باب اسفنجی و دنیای خاص آن شرکت های سازنده بازی نیز به آن توجه کردند. به این معنا که در این مدت ما شاهد عناوین بازی زیادی در دنیای بابا اسفنجی هستیم. درست است هیچ کدام بازی های بالارده با امتیازهای بسیار زیاد نیستند ولی هدف اصلی این بازی ها رضایت هواداران است که در این زمینه بسیار پیروز عمل کردند.

دنیای باب اسفنجی پتانسیل خوبی برای ساخت یک بازی دارد. بحث اصلی اینجاست که ساخت یک بازی از دنیای باب اسفنجی محدودیت های زیادی دارد. برای مثال اینکه به علت کارتونی بودن کاراکترها گرافیک بازی نمی تواند چندان بالا باشد یا اینکه باید حتماً از کاراکترهای دوست داشتنی این کارتون استفاده کند. پس با توجه به این محدودیت ها، منطقی است که عناوین بازی ساخته شده از آن هم خیلی زیاد نباشند.

حال با توجه به عناوین زیادی که از دنیای باب اسفنجی ساخته شده، همه آن ها با کیفیت نیستند. با این حال اگر شما از هواداران این کارتون باشید در پی تجربه یکی از بازی های آن هستید. در این متن ما کوشش کردیم تا برترین عناوین دنیای باب اسفنجی را به شما معرفی کنیم تا شما وقت خود را با عناوین دیگر تلف نکنید.

14. نور، دوربین، شلوار! (Light, Camera, Pants)

شرکت سازنده: THQ

سال عرضه: 2005

پلتفرم: Playstation 2, GameCube, Windows, Game Boy Advanced, Xbox

بعضی از عناوین بازی ساخته می شوند تا توجه بچه ها را به خود جلب نمایند. به همین علت امکان دارد که برای افراد بزرگتر مجذوب کنندهیت خاصی نداشته باشد. بازی نور دوربین شلوار یک مثال بسیار خوب از این مورد است. این بازی به حالتی ساخته شده که توجه بچه ها را به خود جلب کند و در این زمینه عملکرد بسیار خوبی هم داشته است.

از دیدگاه بچه ها، این بازی نه تنها بسیار مجذوب کننده و بامزه است بلکه به علت اینکه آن ها را وارد دنیای خاصی از باب اسفنجی نموده، به شدت مجذوب کننده است. این بازی هم حالت چند نفره داشت و هم حالت تک نفره که همین موضوع باعث شد مجذوب کنندهیت بازی چندین برابر گردد. تنها مشکل نور دوربین شلوار این است که به صورت تک نفره می تواند کمی سخت باشد.

13. سوپر بانسی فان تایم (Super Bouncy Fun Time)

شرکت سازنده: Nickelodeon

سال عرضه: 2012

پلتفرم : iOS, Android

وقتی به پلتفرم موبایل نگاه می کنیم، عناوین بسیار زیادی وجود دارند که تنها برای گرفتن پول شما طراحی شدند. به همین علت عناوین بی کیفیت زیادی روی این پلتفرم وجود دارند. در زمینه باب اسفنجی نیز عناوین زیادی وجود دارند که کیفیت بالایی نداشته ولی سوپر بانسی فان تایم جزو این موارد نیست.

بازی سوپر بانسی فان تایم گیم پلی بسیار مجذوب کنندهی دارد. این بازی به علت همین گیم پلی به شدت مورد توجه منتقدان بود و یکی از برترین عناوین ساخته شده از دنیای باب اسفنجی است. سوپر بانسی فان تایم دارای 100 مرحله مختلف بوده که بسیار هم متنوع هستند. نکته اصلی اینجاست که این بازی هم بیشتر برای بچه ها ساخته شده و چالش خاصی برای بزرگسالان ندارد.

12. موجودی از کراستی کرب (Creature from The Krusty Krab)

شرکت سازنده: Blitz Game

سال عرضه: 2006

پلتفرم: Playstation 2, Game Boy Advance, Game Cube, PC

بازی موجودی از کراستی کرب، روی پلتفرم های زیادی عرضه شد. از طرفی این بازی در ژاپن نیز عرضه شد که باعث شد به شدت با اهمیت باشد. موجودی از کراستی کرب از لحاظ گرافیکی در زمان خود بسیار با کیفیت بود و گیم پلی مجذوب کنندهی داشت. این بازی در سبک پلتفرمر بوده و توانست هواداران مجموعه باب اسفنجی را راضی کند.

موجودی از کراستی کرب دارای عناصر زیادی است که باعث می گردد یک پلتفرمر خسته نماینده نباشد. به این شکل که در این بازی بخش ریسینگ و ماجراجویی هم وجود داشته که تجربه موجودی از کراستی کرب را بسیار خاصی می نماید. نکته جالب موجودی از کراستی کرب این است که روی کنسول Game Cube بیشترین امتیاز را دارد.

11. سفر با اسکیت و موج سواری (Surf and Skate Roadtrip)

شرکت سازنده: Blitz Game Studios

سال عرضه: 2011

پلتفرم: Xbox 360, Nintendo DS

کنسول ایکس باکس 360 برای مایکروسافت یک کنسول بسیار پیروز بود. در انتهای دوران این کنسول مایکروسافت تصمیم گرفت تا یک سنسور حرکتی به نام کینکت (Kinect) را برای آن معرفی کند. این سنسور برای شناسایی حرکت کاربر ساخته شده و احتیاج به هیچ لوازم جانبی ندارد. بازی سفر با اسکیت و موج سواری برای این دستگاه عرضه شد و پیروزیت خوبی هم کسب کرد.

بازی سفر با اسکیت و موج سواری برای بچه ها یک عنوان به شدت مجذوب کننده بود. با این حال بزرگسالان چندان به آن جذب نشدند. علت اصلی آن هم این بود که از لحاظ استانی بازی سفر با اسکیت و موج سواری محتوای خاصی نداشت. با این حال این بازی گیم پلی بسیار مجذوب کنندهی داشته و همین باعث شده که تجربه خوبی را به کاربر ارائه دهد.

10. اسکویگلپنتس (Squigglepants)

شرکت سازنده: WayForward

سال عرضه: 2011

پلتفرم: Nindendo 3DS, Wii

اسکویگلپنتس یک ایده بسیار خلاقانه داشت. این بازی از ابزار جانبی کنسول وی یعنی uDraw استفاده می کرد. به این شکل که شما با استفاده از این صفحه می توانید کرکتر خود را کنترل نموده و آن را تکان دهید. در اصل این بازی یک مجموعه از چندین بازی کوچک در دنیای باب اسفنجی بوده که به شکل یک بازی عرضه شده است.

یکی از نکات جالب این بازی، اشاره به عناوین دیگری است که باب اسفنجی در آن حضور داشته است. به همین علت برای هواداران پر و پا قرص باب اسفنجی یک بازی بسیار خوب بود. همینطور اینکه این بازی دارای کرکترهای مختلف دنیای باب اسفنجی بوده و یک موسیقی بسیار مجذوب کننده نیست در آن وجود داشت.

9. آل استار براول نیکلودیون (Nickelodeon All Star Brawl)

شرکت سازنده: Ludosity

سال عرضه: 2021

پلتفرم: Playstation 5, Playstation 4, Xbox series S and X, Xbox One, Nintendo Switch, Windows

برای سال ها هواداران بازی سوپر اسمش بروز (Super Smash Bros) در پی عنوانی بودند که بتوانند روی کنسول های غیر نینتندو هم تجربه نمایند. به همین علت بازی آل استار براول عرضه شد. این بازی یکی از عناوین به شدت پرهوادار این فهرست بوده که توانست آنچه که گیمرها می خواستند را به آن ها ارائه دهد.

آل استار براول نیکلودیون دارای کرکترهای مختلفی بوده و کرکترهای باب اسفنجی هم در آن حضور دارد. این بازی از لحاظ کیفیت در حد میانه واقع شده است. به این شکل که گیم پلی آن بسیار مشابه با اسمش بروز است ولی از لحاظ صداگذاری و موسیقی چندان قوی نیست. همین باعث شده تا نمره آن در متاکریتیک 71 باشد. با این حال اگر هوادار دنیای باب اسفنجی باشید، یک بازی خوب است.

8. آتلانتیس اسکوئرپنتیس (Atlantis Squarepantis)

شرکت سازنده: Altron

سال عرضه: 2007

پلتفرم: Playstation 2, GameBoy Advance, Nintendo DS, Wii

بازی آتلانتیس اسکوئر پنتیس نامش با یکی از پرهوادارترین قسمت های مجموعه باب اسفنجی یکی است. نکته جالب این بازی داستان آن است که به طور کلی با این قسمت باب اسفنجی تفاوت دارد. این بازی برای پلتفرم های زیادی عرضه شد و توانست پیروزیت نسبتاً خوبی کسب کند. مشکل اینجاست که نتوانست توجه مخاطبان را به خود جلب کند.

نسخه Nintendo DS توانست بیشتری پیروزیت را داشته و امتیاز بسیار بالایی کسب کند. حتی هواداران که آن را روی DS تجربه کردند بیشتر از تجربه آن لذت بردند. بازی آتلانتیس اسکوئرپنتیس مانند بسیاری از عناوین دیگر این فهرست کیفیت خوبی داشته ولی جزو بازی های بالارده نیست. با این حال اگر شما از هواداران باب اسفنجی هستید، قطعاً از آن لذت خواهید برد.

7. نیکلودیون کارت ریسرز 2: گرند پری (Nickelodeon Kart Racers 2: Grand Prix)

شرکت سازنده: Bamtang Games

سال عرضه: 2020

پلتفرم: Playstation 4, Xbox One, Windows, Android, iOS, Nintendo Switch

از زمان عرضه ماریو کارت، سبک جدیدی در دنیای سبک ریسینگ آغاز شد. این بازی عناوین به هواداران یک مجموعه خاص اجازه می داند تا با هم در قالب ماشین سواری مسابقه دهند. بازی کارت ریسرز 2 شباهت بسیار زیادی به عناوین ماریو کارت داشته که لزوماً نکته منفی نیست. به علت اینکه عناوین ماریو کارت کیفیت به شدت بالایی دارند.

شما در این بازی می توانید 4 کرکتر از دنیای باب اسفنجی را انتخاب کنید. این 4 کرکتر باب اسفنجی، پاتریک، اختاپوس و سندی هستند. کرکترهای دیگر نیز در این بازی وجود داشته ولی شما نمی توانید آن ها را برای مسابقه انتخاب کنید. قسمت مجذوب کننده بازی تماشا مسابقه دادن این کرکترها با شخصیت های دیگر دنیای نیکلودیون بوده که تجربه بسیار خاصی است.

6. انتقامجوی زرد (The Yellow Avenger)

شرکت سازنده: Tantalus Media

سال عرضه: 2005

پلتفرم: PSP, Nintendo DS

بازی انتقامجوی زرد یکی از عناوین به شدت دوست داشتنی از دنیای باب اسفنجی است. این بازی داستان مجذوب کنندهی داشته و نکته مهم آن پلتفرم های آن است. به این شکل که این بازی تنها برای کنسول های همراه مثل PSP و نینتندو DS عرضه شد. این بازی از لحاظ گرافیکی کیفیت بالایی داشت و موزیک آن هم بسیار زیبا بود.

بحث اصلی اینجاست که این گرافیک در سال 2005 و روی یک کنسول همراه چیزی نادری بود. به همین علت انتقامجوی زرد توانست هواداران بسیار زیادی پیدا کند و دارندگان PSP نیز از آن استقبال بسیار خوبی کردند. تنها مشکل اینجاست که منتقدان زیاد از آن خوششان نیامد. به حدی که نسخه DS امتیاز 70 داشته و نسخه PSP نیز امتیاز 50 را از سایت متاکریتیک دریافت کرد.

5. دراون تو لایف (Drawn to Life: Spongebob SquarePants Edition)

شرکت سازنده: Altron

سال عرضه: 2008

پلتفرم: Nintendo DS

مجموعه دراون تو لایف از مجموعه های پرهوادار در کنسول نینتندو DS بود. این موضوع هم بیشتر به خاطر قلمی بود که این کنسول با خود داشت. به علت پیروزیتی که دراون تو لایف داشت، مجموعه های مختلف نیز با آن همکاری کردند. یکی از همکاری های پیروز برای این بازی، باب اسفنجی بود. این همکاری توانست عملکرد خوبی داشته باشد و یک بازی بسیار با کیفیت نتیجه آن بود.

در کارتون باب اسفنجی یک قسمت بود که باب یک دوست برای خودش می کشد. سپس نقاشی او به طور ناگهانی زنده شده و برای او ماجرای جالبی را درست می نماید. این بازی نیز تقریباً از همان داستان پیروی می نماید. در کل بازی دراون تو لایف یک عنوان پلتفرمر بوده که مکانیک های جالبی برای صفحه لمسی هم داشت.

4. باب اسفنجی: فیلم (Sponge Bob: The Movie)

شرکت سازنده: Heavy Iron

سال عرضه: 2004

پلتفرم: Gamecube, Playstation 2, Windows, Gameboy Advance, Xbox

در سال 2004 یک فیلم از مجموعه باب اسفنجی منتشر شد. این فیلم توانست پیروزیت بسیار خوبی کسب کند و هواداران بسیار زیادی بدست بیاورد. این موضوع باعث شد تا بچه ها نیز از این فیلم استقبال زیادی نموده و در پی تجربه های بیشتری از دنیای باب اسفنجی باشند. به همین علت بازی باب اسفنجی: فیلم عرضه شد.

داستان این بازی مشابه داستان فیلم بود و یک تجربه درگیر نماینده بود. همین باعث شد تا بچه ها زیادی به آن علاقه مند شوند. بازی باب اسفنجی: فیلم برای پلتفرم های زیادی عرضه شد و هواداران بسیار زیادی بدست آورد. نکته اصلی این بازی دقت به محتوای فیلم بود. به حدی که این بازی در اصل نسخه کامل تر فیلمی بود که در سال 2004 عرضه شد.

3. سوپر اسپانچ (Super Sponge)

شرکت سازنده: Climax Group

سال عرضه: 2001

پلتفرم ها: Playstation, Game Boy Advance

بازی باب اسفنجی سوپر اسپانج یکی از برترین عناوین پلتفرمر ساخته شده از این مجموعه است. در اصل این بازی جزئی از یک بسته سه تایی یا دوتایی بازی بود که برای پلی استیشن عرضه شد. با این حال به علت استقبال زیاد و کیفیت بالایی که این بازی داشت توانست توجه گیمرهای زیادی را به خود جلب کند.

داستان بازی بسیار شیرین است. شما در این بازی در نقش بابا اسفنجی هستید که در پی یک هدیه خوب برای دوستش یعنی پاتریک است. این جست و جو باعث می گردد تا باب وارد یک ماجراجویی بسیار خاص بگردد. این ماجراجویی دارای فراز و نشیب بسیار زیادی بوده و همینطور اینکه شهر بیکینی باتم را به طور کامل به شما نشان می دهد.

2. انتقام داچمن پرنده (Revenge of the Flying Dutchman)

شرکت سازنده: Vicarious Visions

سال عرضه: 2002

پلتفرم ها: Game Cube, Game Boy Advance, Playstation 2

شما شرکت سازنده این بازی را به عنوان سازنده اولین بازی کرش بندیکوت (Crash Bandicoot) می شناسید. در سال 2002 این شرکت خود را درگیر ساخت عناوینی مثل انتقام داچمن پرنده برای کنسول Game Boy Advance کرد. این بازی پس از گذشت این مدت نیز همچنان یک عنوان بسیار خوب بوده که تجربه بسیار خاصی را به کاربران منتقل می نماید.

این بازی یک عنوان پلتفرمر بوده که توجه منتقدان را نیز به خود جلب کرد. مشکل اصلی اینجا بود که تفاوت زیادی میان نسخه های مختلف این بازی وجود داشت. برای مثال نسخه Game Cube آن دارای مسائل گرافیکی و عملکردی بوده که باعث شد این بازی فروش زیادی نکند. مورد دیگر این است که صداگذاران استفاده شده در این بازی با کارتون ها شباهت زیادی نداشتند.

1. مبارزه برای بیکینی باتم: آبرسانی مجدد (Battle for Bikini Bottom: Rehydrated)

شرکت سازنده: Purple Lamp

سال عرضه: 2020

پلتفرم: Playstation 4, Xbox One, Windows, Nintendo Switch

بازی مبارزه برای بیکینی باتم در اصل در سال 2003 عرضه شد. در همان زمان که این بازی عرضه شد توانست توجه منتقدان را به میزان زیادی جلب نموده و تبدیل به یکی از برترین عناوین ساخته شده از روی یک کارتون باشد. همین باعث شد که شرکت سازنده دوباره به فکر ساخت آن باشد.

بازی مبارزه برای بیکینی باتم در سال 2020 دوباره بازسازی شد. این بازی توانست دوباره توجه منتقدان را به خود جلب نموده و همینطور اینکه قیمت 30 دلاری داشت. بحث اصلی اینجاست که بازسازی این بازی نتوانست پیروزیت عنوان اول را بدست بیاورد. علت آن هم پیشرفت دنیای گیمینگ و افزایش رقابت در دنیای بازی ها است.

منبع: TheGamer

منبع: دیجیکالا مگ
انتشار: 29 اردیبهشت 1402 بروزرسانی: 29 اردیبهشت 1402 گردآورنده: chaparblog.ir شناسه مطلب: 34318

به "برترین بازی های باب اسفنجی از بدترین تا برترین" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "برترین بازی های باب اسفنجی از بدترین تا برترین"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید