ملاقات و مصاحبه زلمای خلیل زاد با مقامات افغانستان و گروه طالبان

به گزارش چاپار بلاگ، به گزارش خبرنگاران به نقل از اسپوتنیک، وزارت خارجه آمریکا روز دوشنبه با صدور بیانیه ای گفت که زلمای خلیل زاد در کوشش برای شروع فرآیند سیاسی در افغانستان و جهت ملاقات و مصاحبه با مقامات دولت افغانستان و گروه طالبان به شهرهای کابل و دوحه سفر می نماید.

ملاقات و مصاحبه زلمای خلیل زاد با مقامات افغانستان و گروه طالبان

در بیانیه وزارت خارجه آمریکا آمده است: نماینده ویژه برای آشتی افغانستان، سفیر زلمای خلیل زاد، روز هفدهم ماه مه راهی دوحه و کابل شد.

در بخشی دیگر از این بیانیه آمده است: در دوحه، سفیر خلیل زاد با نمایندگان طالبان ملاقات و پیرامون اجرای توافق آمریکا- طالبان با آنها مصاحبه خواهد نمود و بر گامهای لازم جهت شروع فرایند مذاکرات درون افغانی، از جمله کاهش چشمگیر خشونتها تأکید می نماید.

طبق این بیانیه، در شهر کابل نیز زلمای خلیل زاد با مقامات بلندپایه دولت افغانستان ملاقات می نماید تا گامهایی را که دولت کابل برای شروع هرچه سریعتر مذاکرات درون افغانی بردارد، آنالیز کند.

گفتنی است که این ملاقاتهای خلیل زاد با مقامات افغانستان و گروه طالبان در پی حمله های مرگبار دوازدهم ماه مه به مراسم سوگواری در استان ننگرهار با 24 کشته و 68 زخمی و یک بیمارستان در کابل با 29 کشته و زخمی صورت می گیرد.

همچنین گفتنی است که در 29 فوریه 2019 میلادی، ایالات متحده آمریکا و طالبان پس از چندین ماه مذاکره یک توافقنامه صلح را امضا کردند. فرض های اصلی این توافقنامه صلح، عقب نشینی نیروهای خارجی از افغانستان و شروع مذاکرات صلح درون افغانی است که مشروط به تبادل متقابل زندانیان است.

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 2 مرداد 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: chaparblog.ir شناسه مطلب: 5643

به "ملاقات و مصاحبه زلمای خلیل زاد با مقامات افغانستان و گروه طالبان" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ملاقات و مصاحبه زلمای خلیل زاد با مقامات افغانستان و گروه طالبان"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید