دو پرتابگر دیسک ایران در بلاروس نه پول دارند، نه جا و مکان!

به گزارش چاپار بلاگ، من و بهنام شیری روزهای سختی را سپری می کنیم. سه هفته است که غذای درست و حسابی نخورده ایم و صاحبخانه می خواهد ما را از خانه بیرون کند.

دو پرتابگر دیسک ایران در بلاروس نه پول دارند، نه جا و مکان!

دو پرتابگر دیسک ایران که در اردوی آماده سازی بلاروس به سر می برند، از نظر مالی و محل اسکان شرایط مناسبی ندارند.

به گزارش خبرنگاران به نقل از ایسنا، حسین رسولی و بهنام شیری دو پرتابگر دیسک ایران هستند که بهمن ماه 98 توسط فدراسیون دوومیدانی به اردوی بلاروس اعزام شدند. هدف از این اردو آماده سازی این دو ورزشکار برای کسب سهمیه المپیک 2020 از طریق رنکینگ یا رکورد ورودی بود. با شیوع ویروس کرونا و لغو پروازهای بین المللی امکان بازگشت این ورزشکاران فراهم نشد در نتیجه اردوی آنها تا پایان اردیبهشت ماه تمدید شد. با این حال آنها شرایط مناسبی ندارند و درگیر مشکلاتی چون محل اسکان و هزینه های جاری هستند به گونه ای که حتی بیان کرده اند تمریناتشان به دلیل نداشتن پول مربی متوقف شده است.

حسین رسولی در مورد شرایط خود و شیری در بلاروس به ایسنا گفت: من و بهنام شیری روزهای خیلی سختی را سپری می کنیم و هیچ کس جویای حالمان نیست. اگر فدراسیون خزانه اش خالی بود چرا ما را به اردویی پر از استرس فرستاد؟ اکنون سه هفته است که غذای درست و حسابی نخورده ایم و هر روز ضعیف تر از دیروز می شویم حتی صاحبخانه به دلیل ندادن اجاره می خواهد که ما را از خانه بیرون کند. فدراسیون دوومیدانی با این کار آبروی من و بهنام شیری را نبرد بلکه آبروی ایران را برد. این بلایی که فدراسیون سر ما اورد از 100 بار کرونا دریافت برایمان بدتر بود.

او در این مورد افزود: زمانی که اردوی سه ماهه ما به پایان رسید به دنبال بازگشت به ایران بودیم اما پروازی نبود و به اجبار ویزایمان را یک ماه دیگر تمدید کردیم و هزینه های آن را هم خودمان دادیم. اکنون 15 روز است که از این ماجرا می گذرد و برای این مدت اجاره خانه را نداده ایم و از صاحبخانه فرصت گرفته ایم.

رسولی در مورد توقف تمرینات آماده سازی خود گفت: از آنجایی که فدراسیون پول مربی را هم نداده ، تمریناتمان متوقف شده است. برای این 15 روز از دوستم400 دلار قرض کردم تا غذای خود را فراهم کنیم. فدراسیون پنج روز قبل 500 دلار برای من و 500 دلار برای بهنام فرستاد که بلافاصله از این مبلغ، 400 دلار بدهی به دوستم را پرداخت کردیم و 250 دلار هم به صاحبخانه دادیم اما اکنون صاحبخانه برای 15 روز بعدی 250 دلار می خواهد، در صورتی که ما حتی پول برای غذا خوردن نداریم.

این پرتابگر دیسک بیان کرد: اینجا شرایط تمرین، مربی و امکانات داریم اما فدراسیون ما را در قرنطینه خانگی در کشور غریب قرار داده است.

به گزارش ایسنا، مهدی مبینی، سرپرست فدراسیون دوومیدانی پیش از این بیان کرده بود که از طریق سفارت ایران در بلاروس و فدراسیون این کشور پیگیر شرایط رسولی و شیری است اما با این حال و طبق گفته رسولی شرایط این دو ورزشکار در بلاروس مناسب نیست و فشار روانی زیادی را تحمل می کنند. با توجه به محدودیت هایی که با شیوع کرونا به وجود آمده، ضروری است که مسئولان ورزشی کشور نسبت به مشخص تکلیف شرایط پرتابگران دیسک ایران اقدامات لازم را انجام دهند.

-

بیشتر بخوانید

-

منبع: عصر ایران
انتشار: 16 تیر 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: chaparblog.ir شناسه مطلب: 5335

به "دو پرتابگر دیسک ایران در بلاروس نه پول دارند، نه جا و مکان!" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "دو پرتابگر دیسک ایران در بلاروس نه پول دارند، نه جا و مکان!"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید