تیمور غیاثی: عمل خارپاشنه مثل درآوردن زگیل است، حدادی انصاف دارد و در ایران عمل می کند

به گزارش چاپار بلاگ، پیشکسوت و مشاور فدراسیون در واکنش به درخواست عمل خارپاشنه احسان حدادی در اروپا گفت: در ایران عمل های بسیاری را برای قهرمانان المپیک و جهان انجام داده ایم که عمل خارپاشنه بسیار راحت و مثل سرماخوردگی است.

تیمور غیاثی: عمل خارپاشنه مثل درآوردن زگیل است، حدادی انصاف دارد و در ایران عمل می کند

تیمور غیاثی، پیشکسوت دوومیدانی و مشاور فدراسیون به ماجرای درخواست عمل خارپاشنه احسان حدادی در آلمان اشاه کرد و به خبرنگاران گفت: آقای حدادی ورزشکار عاقل و خوبی است اما عمل جراحی خارپاشنه بسیار راحت و مثل سرماخوردگی است. ما در ایران عمل های زیادی را برای قهرمانان المپیک و جهان انجام داده ایم. از آقای حدادی خواهش می کنم که در سازمان تیم های ملی به همراه سرپرست فدراسیون، کارشناسان دوومیدانی و دکتر اردیبهشت که عضو کمیته پزشکی آسیا است، یک جلسه برگزار کنند و در ایران عمل شود تا این پول هم هدر نرود. فکر نمی کنم آقای حدادی هم اصراری به عمل در آلمان داشته باشد.

او اضافه نمود: من هم خارپاشنه پای پرشم را 20 روز قبل از مسابقات آسیایی عمل کردم و بعد از 10 روز مسابقه دادم که مدال طلا هم گرفتم. این موضوع نگرانی ندارد اما بزرگش کرده اند. فکر می کنم آقای حدادی این انصاف را دارد که در ایران عمل کند.

غیاثی در واکنش به اینکه حدادی گفته باید زیر نظر یک دکتر ثابت که قبلا عمل کتف و خارپاشنه راستش را انجام داده، قرار بگیرد، گفت: فکر نمی کنم او چنین اعتقادی داشته باشد. انسان عقل دارد به خصوص حدادی که قهرمان بزرگی است و به همه چیز اشراف دارد. عمل خارپاشنه به سادگی درآوردن یک زگیل است. به نظرم حتما باید با دکتر اردیبهشت مشورت شود. باید کاری کنیم که سوءتفاهم پیش نیاید و مردم بدانند که حدادی نظر خاصی روی این ماجرا ندارد. به هر صورت هر کسی نظری دارد، باید کاری کنیم که حدادی آزرده خاطر نشود و منطق را هم رعایت کنیم. آقای حسن یزدانی و امثال او همه در ایران عمل هایی انجام دادند که کوچکترین خطا آنها را از قهرمانی دور می کرد.

غیاثی به شرایط دوومیدانی اشاره کرد و گفت: چندین فدراسیون از جمله دوومیدانی با سرپرست اداره می شوند. سرپرست قبلی(ایرج عرب) مدیر بود اما اطلاعاتی از دوومیدانی نداشت و همین باعث شد تصمیماتی که از گذشته گرفته بودند را اجرایی کند و چندین ورزشکار را بدون کارشناسی و مشورت با پیشکسوتان به خارج اعزام کردند. البته این برنامه ها از زمان رئیس قبلی شروع شده بود که با این کار برخی از مربیان آگاه و به روز ما را رنجیده خاطر کردند از طرفی ورزشکاران هم در اردوهای خارجی نتیجه نگرفتند. دو پرتابگر دیسک را به بلاروس فرستادند که آن اتفاقات افتاد.

او به شرایط باشگاه ها اشاره و بیان نمود: اسپانسری آوردند که قصدش کمک به دوومیدانی بود اما با مدیریت غلط رئیس فدراسیون، کباب شدند و تیم های دیگری چون سپاهان، مقاومت و ذوب آهن هم کنار کشیدند. چون این باشگاه ها صنعتی هستند و برای قهرمانی سرمایه گذاری می کنند اما وقتی دیدند اوضاع یک طرفه جلو می رود، کنار کشیدند. اکنون هم می بینید که هیچ تیمی پیش قدم نمی شود.

غیاثی در مورد حسن تفتیان گفت: چندین ورزشکار مثل تفتیان هستند که اردوی خارجی می خواهند. تفتیان می گوید به فرانسه برود و در مسابقات اروپایی شرکت کند اما تا به حال جز اینکه در مسابقات اصلی خوب کار نکرده، چه نتیجه ای گرفته است؟ از طرفی با چه هدفی در مسابقات شرکت کند چون المپیک عقب افتاده و با این شرایط احتمالا برگزار نشود، مسابقات آسیا هم کنسل شده است و هیچ هدفی وجود ندارد. این ورزشکاران برای اینکه فدراسیون و سرپرست را در عمل اجرا شده قرار دهند مصاحبه و انتقاد می کنند. دلار اکنون 25 هزار تومان است اما به جای هزینه این پول برای جوان ترها و ایجاد بارقه امید برای آینده، چندین ورزشکار، سرپرست را عذاب می دهند.

او در ادامه اضافه نمود: برای تفتیان بهترین امکانات را در ایران داریم و چندین ماه است، علاوه بر این از اسفند تا الان چیزی حدود 18 هزار یورو هزینه کرده ایم اما زمانی که برای او یک مسابقه رکوردگیری در نظر گرفتند، برای اینکه رد گم کند در 200 متر شرکت کرد، در حالی که تخصص او 100 متر است. رکورد 200 متر او هم 21 ثانیه بود که اکنون در بخش دختران این زمان را ثبت می کنند. با این حال فدراسیون دوومیدانی حاضر است که با فتوفینیش از آقای تفتیان رکوردگیری کند.

غیاثی در سرانجام گفت: احسان حدادی تنها کسی است که ثابت کرده بودجه اش هدر نمی رود. او امید و برند دوومیدانی ماست و قابل مقایسه با سایر ورزشکاران نیست. حدادی حتی اگر با دست چپش هم دیسک پرتاب کند قهرمان آسیا می شود اما بقیه فقط حرف می زنند و برخی را هم که استعداد دارند ناامید کرده اند.

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 23 شهریور 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: chaparblog.ir شناسه مطلب: 7602

به "تیمور غیاثی: عمل خارپاشنه مثل درآوردن زگیل است، حدادی انصاف دارد و در ایران عمل می کند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تیمور غیاثی: عمل خارپاشنه مثل درآوردن زگیل است، حدادی انصاف دارد و در ایران عمل می کند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید