دلایل پذیرش سرمربیگری دو تیم ملی، باید به مربی ایرانی فرصت داد

به گزارش چاپار بلاگ، به گزارش خبرنگاران، رقابت های قهرمانی والیبال آسیا از 21 تا 28 شهریور ماه به میزبانی ژاپن برگزار خواهد شد. رقابت های قهرمانی جوانان دنیا نیز به فاصله سه روز و در تاریخ 31 شهریور ماه تا 11 مهر ماه به میزبانی ایتالیا و بلغارستان انجام می گردد و راهنمایی دو تیم قهرمانی آسیا و جوانان دنیا بر عهده بهروز عطایی خواهد بود.

دلایل پذیرش سرمربیگری دو تیم ملی، باید به مربی ایرانی فرصت داد

رقابت های قهرمانی آسیا برای کسب سهمیه مسابقات قهرمانی دنیا بسیار برای والیبال ایران حائز اهمیت است و مسابقات جوانان دنیا نیز برای دفاع از عنوان قهرمانی مهم می باشد. فدراسیون والیبال برای هر دو رویداد مهم بهروز عطایی را مامور نموده است تا عطایی و همکارانش در چالشی عظیم قرار گیرند.

رای کمیته فنی ابهام نداشت

بهروز عطایی در مصاحبه با خبرنگاران درباره انتخابش به عنوان سرمربی تیم عظیمسالان گفت: فدراسیون والیبال خودش تصمیم گیرنده است و از دیگران نیز در تصمیمات مشورت می گیرد. چند تفکر در کمیته فنی حاکم بود. به دلیل فاصله کوتاه مسابقات قهرمانی آسیا و قهرمانی جوانان دنیا چندین دیدگاه بیان شد و در نهایت تصمیم گیری صورت گرفت. شاید ایراداتی وجود داشت اما رأی کمیته فنی ابهام نداشت.

باید فضا برای سرمربی ایرانی فراهم گردد

وی در پاسخ به این سوال که با توجه به مهم بودن دو رویداد پیش رو در صورت کسب نتایج ضعیف، سرمربی ایرانی ممکن است مورد هجمه قرار گیرد و در واقع سرمایه سوزی گردد؟ گفت: کاملا موافقم. این موضوعات همواره وجود داشته است اما یک زمانی باید فضا را برای سرمربی ایرانی فراهم کرد. مربیان ایرانی توانمند هستند و در تمام بخش های والیبال اگر فرصتی به آنها داده شده به بهترین نحو استفاده نموده اند.

مربیان ایرانی توانمد هستند

عطایی ادامه داد: در رده نوجوانان حدود 6 سال است که دیگر با صغرسن روبرو نیستیم. در فدراسیون گذشته این اتفاقات رخ می داد اما در فدراسیون جدید به حداقل رسید و خروجی آن نیز درخشش بازیکنان نوجوانان و جوانان بود. مربیان ایرانی نتایج خوبی در دو رده در دنیا کسب کردند و این نشان از توانمندی آنهاست. باید به مربیان ایرانی فرصت داده گردد. تمام بخش ها و حتی رسانه ها باید توجه ویژه ای به مربیان ایرانی داشته باشند. اگر رزومه ای از مربیان ایرانی به خارج از کشور ارسال کنیم قطعا مورد توجه قرار خواهد گرفت اما سوالشان این است که با چنین رزومه ای چرا در رأس تیم ملی قرار ندارند.

صبر و حوصله فدراسیون باعث شد ولاسکو تفکرش را پیش ببرد

عطایی اضافه کرد: پس از رفتن ایوان بوگانیکف و ست کوویچ، والیبال با مربیان ایرانی به حرکتش ادامه داد. به فرصت احتیاج داریم. حتی ولاسکو زمانی که به ایران آمد عملکرد قابل قبولی داشت اما موفقیتی در آن نبود. ولاسکو در دور اول مسابقات انتخابی لیگ دنیای دو بار به چین نتیجه را واگذار کرد و نتوانستیم از گروهمان صعود کنیم. صبر و حوصله فدراسیون باعث شد ولاسکو تفکرش را پیش ببرد، پس به مربی ایرانی نیز باید فرصت داده گردد.

سرمربی تیم جوانان ایران درباره برنامه تیم های جوانان و تیم عظیمسالان در قهرمانی آسیا گفت: اردوهای جوانان را از 18 اردیبهشت ماه شروع خواهیم کرد. تیم عظیمسال نیز تا انتها المپیک در اختیار الکنو هستند، پس از آن از 25 مرداد ملی پوشان عظیمسال اضافه و تیم برای قهرمانی در آسیا مهیا می گردد. تمام برنامه ریزی ها انجام شده است. امیدواریم نتایج قابل قبولی به دست آوریم. همه ما سرباز والیبال هستیم و امیدوارم به اهدافمان دست یابیم.

همه بازیکنان عظیمسال در اختیار تیم ملی هستند

وی در پاسخ به این سوال که آیا بازیکنانی مانند سعید معروف و محمد موسوی نیز در تیم قهرمانی آسیا حضور خواهند داشت یا خیر، گفت: تیم اعزامی به قهرمانی آسیا، تیم عظیمسال است. بحث افراد مطرح نیست و همه در اختیار تیم ملی خواهند بود.

عطایی در پاسخ به این سوال که با توجه به زمان اندک میان دو رویداد قهرمانی آسیا و جوانان دنیا، بازیکنان جوان چطور برای مسابقه آماده می شوند، گفت: بخشی از جوانانی که در اردوی تهران هستند، به سمت اروپا (ایتالیا و بلغارستان) خواهند رفت و بازیکنان آسیایی نیز پس از انتها بازی آخر، همان شب پرواز خواهند داشت و ظهر 29 شهریور در کشور میزبان مستقر خواهند شد. حدود سه روز ریکاوری انجام خواهد شد و سپس آماده رویداد خواهیم شد.

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 11 خرداد 1400 بروزرسانی: 11 خرداد 1400 گردآورنده: chaparblog.ir شناسه مطلب: 15754

به "دلایل پذیرش سرمربیگری دو تیم ملی، باید به مربی ایرانی فرصت داد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "دلایل پذیرش سرمربیگری دو تیم ملی، باید به مربی ایرانی فرصت داد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید