دغدغه های یک زن کارمند؛ من مادرم یا کارمند؟

به گزارش چاپار بلاگ، یکی از دغدغه های مادران، همواره این است که برای فرزندشان خوب مادری نمایند. اما اینکه مادر خوب در واقعیت چه ویژگی هایی دارد با آن چیزی که همه به عنوان مادر ایدئال در فکر دارند، فرق دارد.

دغدغه های یک زن کارمند؛ من مادرم یا کارمند؟

به گزارش خبرنگاران، هر مادری، هر قدر هم که خود را وقف بچه ها کند، باز هم ممکن است در مقایسه با تصویر ایده ال مادری کم بیاورد و دچار عذاب وجدان گردد. این عذاب وجدان در مادران شاغل چند برابر است؛ به ویژه در برخی خانواده های سنتی که شاغل بودن زن را مساوی با رها کردن بچه ها می دانند. چند نکته ای که در ادامه می آیند، پیشنهادهایی هستند برای اینکه از این عذاب وجدان کم کنید:

1. سعی کنید زمانی که به خانه می آیید، همه مسائل کاری را رها کنید و تا جایی که می توانید با فرزندتان تعامل مفید داشته باشید.

2. اگر می توانید، در مسیر برگشت به منزل کمی استراحت کنید تا خسته به خانه برنگردید.

3. پای صحبت فرزندتان بنشینید و او را از احتیاج به آغوش مادر سیر کنید. فرقی نمی کند فرزندتان چندساله باشد، همواره بازی کردن جواب می دهد.

4. در خصوص کارهای منزل، ایده ئال گرا نباشید و کارها را در حد برطرف احتیاج پیش ببرید؛ البته طوری که خودتان هم راضی باشید.

5. ممکن است نبود شما فرزندتان را نسبت به محل کارتان دل زده کند. در مواقعی که کار سبک تر است و امکان دارد، او را با خودتان به محل کار ببرید.

6. وظایف مادری را به تفکیک روی کاغذ بیاورید و برای هر کدام زمان مجزا بگذارید و سعی کنید براساس اولویت، آن ها را در برنامه روزانه، هفتگی یا ماهانه خود بگنجانید.

7. بیشتر از حرف های اطرافیان، به حال خوب خود و خانواده تان فکر کنید و دنبال راه هایی برای بیشتر خندیدن در کنار آن ها باشید.

منبع: همشهری آنلاین
انتشار: 19 تیر 1402 بروزرسانی: 19 تیر 1402 گردآورنده: chaparblog.ir شناسه مطلب: 35062

به "دغدغه های یک زن کارمند؛ من مادرم یا کارمند؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "دغدغه های یک زن کارمند؛ من مادرم یا کارمند؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید