درآمد ایرلاین های اروپایی 76 میلیارد دلار کاهش می یابد!

به گزارش چاپار بلاگ، سازمان بین المللی حمل و نقل هوایی یاتا به تازگی با انتشار گزارشی برآورد نموده است که ایرلاین های اروپایی در سال 2020 بالغ بر 76 میلیارد دلار از درآمدزایی خود را از دست خواهند داد.

درآمد ایرلاین های اروپایی 76 میلیارد دلار کاهش می یابد!

با ما سفر کنید و با تور اروپا از قاره سبز دیدن کنید و با دریافت خدمات ویزای شینگن از گردش به دور اروپا لذت ببرید.

به گزارش خبرنگاران، تازه ترین گزارشی که از سوی سازمان بین المللی حمل و نقل هوایی یاتا (IATA) به نقل از گاردین منتشر شده است، نشان می دهد که افت شدید تقاضا برای سفرهای هوایی، تعطیلی فرودگاه ها و بسته شدن مرز های هوایی در بسیاری از کشورهای دنیا که همگی ناشی از شیوع و همه گیری ویروس خطرناک و مرگبار کرونا بوجود آمده است، موجب خواهد شد ایرلاین های اروپایی بالغ بر 76 میلیارد دلار از درآمد زایی های حاصل از پروازهای مسافری خود در امسال میلادی را از دست بدهند.

این در حالیست که این سازمان پیشتر برآورد و اعلام نموده بود که در صورت تداوم و ویروس کرونا در دو تا سه ماه آینده شرکت های هواپیمایی بسیار بیشتری به مرحله ورشکستگی و فروپاشی خواهند رسید.

همزمان با شیوع گسترده ویروس کرونا در کشورهای مختلف دنیا، بسیاری از ایرلاین ها به منظور جلوگیری از انتشار بیشترین ویروس و همچنین حفظ سلامت و بهداشت جامعه، پروازهای خود به مناطق گسترده ای از دنیا که هم اکنون با کرونا به شدت درگیرند، را تا اطلاع ثانوی لغو نموده و به حالت تعلیق درآورده اند. همین لغو پروازها موجب شده که شرکت های هواپیمایی ضرر و زیان های اقتصادی گسترده ای را متحمل شوند و بسیاری از خطوط هوایی پرتردد و درآمدزایی آنها به حالت غیرفعال تغییر حالت دهد. بسیاری از هواپیماها نیز هم اکنون در فرودگاه های عظیم و پر تردد دنیا زمین گیر شده اند.

همه این مسائل موجب شده که بسیاری از کارشناسان و تحلیلگران فعال در حوزه هوانوردی، صدمات وارده از سوی شیوع ویروس کرونا بر صنعت هوانوردی و گردشگری را به حادثه تروریستی 11 سپتامبر به برج های دوقلوی ایالات متحده آمریکا تشبیه نمایند که البته به عقیده آنها آسیب های این ویروس خطرناک به مراتب بسیار بیشتر و گسترده تر خواهد بود به گونه ای که انتظار می رود شیوع کرونا در دنیا عنوان عظیمترین کابوس برای ایرلاین ها را به خود اختصاص دهد.

پیشتر کارشناسان سازمان هوانوردی بین المللی غیرنظامی ایکائو (ICAO) با انتشار گزارشی مفصل در مورد ضرر و زیان های اقتصادی گسترده شرکت های هواپیمایی در سراسر دنیا تحت تاثیر آغاز ویروس کرونا به شدت ابراز نگرانی نموده بودند.

یاتا نیز در برآوردهای قبلی خود اعلام نموده بود که کاهش تردد، تعلیق و لغو پروازها موجب خواهد شد که حجم ترافیک هوایی دنیا در امسال میلادی با یک کاهش 4.7 درصدی روبرو گردد که این بیشترین میزان از بحران های اقتصادی در سال های 2008 و 2009 میلادی به شمار می رود. این در حالیست که هنوز تبعات منفی این کاهش حجم ترافیک هوایی در دنیا بر روی میزان سوددهی و درآمدزایی ایرلاین ها هنوز معلوم و معین نشده است.

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 25 اردیبهشت 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: chaparblog.ir شناسه مطلب: 3277

به "درآمد ایرلاین های اروپایی 76 میلیارد دلار کاهش می یابد!" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "درآمد ایرلاین های اروپایی 76 میلیارد دلار کاهش می یابد!"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید