دانشجویان بدون کارت واکسن در دانشگاه حضور نیابند

به گزارش چاپار بلاگ، واحدی گفت: دانشجویان دانشگاه علم و صنعت نباید بدون داشتن کارت واکسیناسیون در دانشگاه حضور یابند.

دانشجویان بدون کارت واکسن در دانشگاه حضور نیابند

ابوالفضل واحدی معاون آموزشی و تحصیلات تکمیلی دانشگاه علم و صنعت در گفت وگو با خبرنگار حوزه دانشگاهی گروه علمی پزشکی خبرنگاران، درباره حضوری شدن آموزش های دانشگاه علم و صنعت اظهار کرد: هیچ دستور العملی بر مبنای حضوری شدن آموزش های دانشگاهی دریافت نکرده ایم.

او اضافه کرد: برخی از دانشجویان تحصیلات تکمیلی، یعنی دانشجویان ارشد و دکتری برای کار های عملی به دانشگاه می آیند و هم اکنون در حال برنامه ریزی هستیم تا تکلیف تدریجی حضور دانشجویان را فراهم کنیم و تقویت زیرساخت ها را هم در دستور کار قرار دهیم.

واحدی شرح داد: شرط حضوری شدن کلاس های دانشگاهی تزریق واکسن و در اختیار داشتن کارت واکسیناسیون است و بدون آن نمی توانند در دانشگاه حضور یابند.

معاون آموزشی و تحصیلات تکمیلی دانشگاه علم و صنعت ادامه داد: به احتمال های گوناگون آمادگی حضوری برگزار کردن کلاس ها را به صورت کامل یا ترکیبی، یعنی حضوری و مجازی داریم، اما این موضوع زمانی محقق می شود که فرآیند واکسیناسیون دانشجویان تکمیل شود و ستاد ملی مقابله با کرونا هم اجازه حضوری شدن آموزش ها را صادر کند.

واحدی شرح داد: ظرفیت دانشگاه علم و صنعت در ترم نو برای دانشجویان مقطع کارشناسی 840 نفر، کارشناسی ارشد در هر دو دوره روزانه و نوبت دوم 1550 نفر و برای دانشجویان دکتری 400 نفر است که در مجموع تعداد کل پذیرفته شدگان در ترم آینده 2790 نفر خواهد بود.

او گفت: پذیرش دانشجویان شبانه یا نوبت دوم در مقطع کارشناسی ارشد در دانشگاه علم و صنعت 408 نفر است.

معاون آموزشی و تحصیلات تکمیلی دانشگاه علم و صنعت با اشاره شرایط شهریه دانشجویان در ترم نو اظهار کرد: هیئت امنای دانشگاه علم و صنعت طبق مصوبه خود پیش بینی کرده است تا در صورت مجازی بودن ترم نو از میزان شهریه موجود کم شود.

واحدی درباره معایب آموزش های مجازی گفت: مجازی بودن کلاس ها باعث تغییر و تحول شیوه آموزشی، بازنگری در آموزش، بازنگری در محتوی دروس، صرفه جویی در رفت و آمد دانشجویان و استادان شد، اما آموزش های حضوری تاثیراتی داشتند که می توان به ارتباط بیشتر و صمیمی تر استادان و دانشجویان، بازخورد گرفتن از چهره دانشجویان از طریق استادان به منظور درک مفاهیم دروس و ... اشاره کرد که در صورت مجازی بودن کلاس ها این فرایند دیگر وجود نخواهد داشت.

معاون آموزشی و تحصیلات تکمیلی دانشگاه علم و صنعت با اشاره به حضور دانشجویان در خوابگاه اظهار کرد: دانشجویان مقطع کارشناسی ارشد و دکتری با تمهیداتی که دانشگاه اندیشیده است در خوابگاه ها حضور یافته و کار های عملی خود را به پایان می رسانند.

واحدی در پایان یادآوری کرد: دانشگاه علم و صنعت تلاش کرده تا ظرفیت ها را مطابق مصوبه ای که سازمان امور دانشجویان اعلام کرده است، پر کند. در واقع دانشجویان کمتر از یک سوم ظرفیت ها در خوابگاه حضور دارند، برای مثال از 3000 ظرفیت موجود در خوابگاه ها در حال حاضر کمتر از 1000 دانشجو حضور دارند تا به این صورت سلامت دانشجویان حفظ شده و به راحتی تحصیلات خود را ادامه دهند.

بیشتر بخوانید

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان
انتشار: 23 آبان 1400 بروزرسانی: 23 آبان 1400 گردآورنده: chaparblog.ir شناسه مطلب: 20084

به "دانشجویان بدون کارت واکسن در دانشگاه حضور نیابند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "دانشجویان بدون کارت واکسن در دانشگاه حضور نیابند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید