خوشمزه هایی که باعث ایجاد بیماری های خطرناک می شوند!

به گزارش چاپار بلاگ، در مطلب زیر 5 محصول غذایی پرخطر و محبوب را به شما معرفی می کنی

خوشمزه هایی که باعث ایجاد بیماری های خطرناک می شوند!

به گزارش، متخصصان تغذیه اسپانیایی از پنج غذای محبوب که در صورت نگهداری یا تهیه نادرست اغلب باعث ایجاد بیماری های خطرناک می شوند، نام بردند.

مرغ یکی از اولین غذا های این لیست است. از این محصول تنها پس از عملیات پخت کامل استفاده کنید. علاوه بر این، مرغ یخ زده نباید در دمای اتاق ذوب شود.

چرا وقتی گرسنه هستیم، غذا خوشمزه تر بنظر می رسد؟

ماریا مرینو، متخصص تغذیه در این خصوص گفت: از آنجا که تعدادی باکتری خطرناک، به عنوان مثال سالمونلا یا استافیلوکوک به راحتی در دمای 37 درجه تولید مثل می کنند، این فرآیند فقط باید در یخچال انجام شود.

این متخصص توصیه می کند که ماهی را تنها پس از گذشت حداقل 72 ساعت در حالت انجماد مصرف کنید. در ارتباط با سایر غذا های دریایی، به عنوان مثال صدف، که بدون رعایت شرایط مناسب در بازار های ماهی غیر مجاز نگهداری می شوند، باید احتیاط کنید.

همچنین در لیست متخصصان تغذیه اسپانیایی سبزیجات و تخم مرغ ها قرار دارند. پیاز، کاهو و سایر محصولات اینچنینی را باید قبل از مصرف در آب خیس کنید. در مورد تخم مرغ بهتر است آن ها را نشورید. پیش از این نیز وزارت زراعت ایالات متحده و دانشگاه کارولینای شمالی با استناد به مطالعات این موضوع را اعلام کرده است.

همانطور که کارشناسان توضیح دادند پوسته تخم مرغ دارای ساختاری متخلخل است و در نتیجه شستشو باکتری ها و آب به راحتی می توانند به داخل آن نفوذ کنند.

منبع: اسپوتنیک

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان
انتشار: 24 آذر 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: chaparblog.ir شناسه مطلب: 945

به "خوشمزه هایی که باعث ایجاد بیماری های خطرناک می شوند!" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خوشمزه هایی که باعث ایجاد بیماری های خطرناک می شوند!"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید