خبرنگاران یاری عیدانه خیرین 24 زندانی اقتصادی خراسان شاقتصادی را آزاد کرد

به گزارش چاپار بلاگ، بجنورد- خبرنگاران- مدیرکل زندان ها و اقدامات تامینی و تربیتی استان خراسان شمالی گفت: 24 زندانی جرایم غیرعمد با یاری خیرین و گذشت شکات درآستانه سال نو به آغوش گرم خانواده شان برگشتند.

خبرنگاران یاری عیدانه خیرین 24 زندانی اقتصادی خراسان شاقتصادی را آزاد کرد

عبدالرحیم گرجی شنبه شب در گفت و گو با خبرنگار خبرنگاران مجموع بدهی این زندانیان را حدود 50 میلیارد ریال گفت که در زندان های بجنورد، اسفراین و شیروان به دلیل عدم توانایی در پرداخت بدهی در حبس بودند.

وی اضافه نمود : 42 میلیارد ریال از بدهی این زندانیان مالی با گذشت شکات و مابقی از محل یاری های خیرین،همراهی خانواده های این زندانیان ، ستاد دیه و تسهیلات قرض الحسنه پرداخت شده است.

وی اضافه نمود : با این وجود همچنان 77 زندانی جرایم غیر عمد و مالی دیگر با مجموع بدهی 82 میلیارد ریالی در حبس به سر می برند و برای آزادیشان احتیاج به گذشت شکات و یاری خیرین داریم.

مدیرکل زندان ها و اقدامات تامینی و تربیتی خراسان شمالی اظهارداشت : در مجموع در امسال با یاری خیرین ، ستاد دیه و تسهیلات قرض الحسنه ای 200 زندانی غیر عمد و مالی این استان از زندان آزاد شدند.

اجرای طرح پایش زندانیان

گرجی اظهارداشت : هم اکنون یک هزار و 500 مددجو با جراین قطعی در زندان های این استان در حال گذراندان دوران محکومیت خودشان هستند و با اجرای طرح غربالگری و پایش پیش بینی می گردد که حداقل نیمی از این زندانیان آزاد شوند.

وی اضافه نمود : 71 درصد از زندانیان این استان در سن 26 تا 25 سال تحت عنوان نیروی کار فعال که می توانست در خدمت اقتصاد کشور و خانواده شان باشند، با جرایم متخلف در زندان به سر می برند که پی بینی می گردد در قالب طرح غربالگری و پایش بخشی از این زندانیان به فعالیت مالی برگردند.

وی در خصوص بازگشت رهایی یافتگان به زندان اضافه نمود : براساس آمار میانگین بازگشت مجدد رهایی یافتگان به زندان در سطح کشور حدود 15.8 درصد است و این در حالیست که این آمار در استان خراسان شمالی 15.5 درصد است.

وی با اشاره به این که سرانه زندانیان این استان نسبت به میانگین کشوری از شرایط بهتری برخوردار است برنامه اداره کل متبوعش را رساندن این سرانه به استانداردهای جهانی گفت.

مدیرکل زندان ها و اقدامات تامینی خراسان شمالی شماره حساب های 88888 نزد بانک تجارت ، شماره حساب 0105570762000 نزد بانک ملی ، شماره کارت 5859837000426185 که به نام ستاد دیه استان در بانک ها افتتاح شد را برای اعلام به خیرین در جهت یاری به مدد جویان بدهکار مالی و غیر عمد گفت.

استان خراسان شمالی 863 هزار نفر جمعیت دارد که در هشت شهرستان سکونت دارند.

منبع: ایرنا
انتشار: 19 فروردین 1400 بروزرسانی: 19 فروردین 1400 گردآورنده: chaparblog.ir شناسه مطلب: 14304

به "خبرنگاران یاری عیدانه خیرین 24 زندانی اقتصادی خراسان شاقتصادی را آزاد کرد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرنگاران یاری عیدانه خیرین 24 زندانی اقتصادی خراسان شاقتصادی را آزاد کرد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید