خبرنگاران 17 واحد صنعتی راکد خراسان شمالی درسال گذشته به مدار فراوری بازگشت

به گزارش چاپار بلاگ، بجنورد- خبرنگاران- مدیرعامل شرکت شهرک های صنعتی خراسان شمالی گفت: در سال جهش فراوری (99) 17 واحد صنعتی غیرفعال و راکد در شهرک های صنعتی این استان به چرخه فراوری برگشت.

خبرنگاران 17 واحد صنعتی راکد خراسان شمالی درسال گذشته به مدار فراوری بازگشت

سیاوش وحدت روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار خبرنگاران اضافه نمود : براساس مصوبه ستاد تسهیل و برطرف موانع فراوری با گره گشایی از موانع پیشرو ، این واحدهای صنعتی پیروز به از سر گیری فعالیت خود شدند که ضمن حفظ سرمایه گذاری حدود 100 کارگر نیز به محل کارشان برگشتند.

وی اضافه نمود : آمار واحدهای صنعتی برگشت به کار و احیاء شده در سال جهش فراوری (99) نسبت به سال قبل از آن بیش از دو برابر افزایش یافت و برنامه اولویت دار شرکت شهرکهای صنعتی در سال فراوری، پشتیبانی ها و مانع زدایی ها نیز برداشتن مسائل پیشروی صنعت و تحرک بیشتر در این حوزه است.

جهش سه برابری تقاضا برای سرمایه گذاری صنعتی

مدیرعامل شرکت شهرک های صنعتی خراسان شمالی گفت : در سال گذشته 30 واحد صنعتی در داخل شهرک های این استان با حجم سرمایه گذاری 441 میلیارد ریال به بهره برداری رسید و برای حدود 340 نفر نیز ایجاد اشتغال شد.

وحدت اظهارداشت : علاوه بر آن در این مدت 200 قرارداد جدید سرمایه گذاری صنعتی در داخل شهرک ها با کارآفرینان منعقد شد و 63 هکتار زمین صنعتی نیز برای اجرای طرح ها در اختیار این سرمایه گذاران نهاده شد.

وی اضافه نمود : در مجموع در سال گذشته جهش تقاضا برای انعقاد قرارداد و دریافت زمین برای سرمایه گذاری در شهرک های صنعتی این استان نسبت به سال قبل از آن حدود سه برابر رشد داشت به طوری که از 62 قرارداد سال 98 به حدود 200 قرارداد در سال 99 رسیده است.

این مسوول اظهارداشت : علاوه بر آن واگذاری زمین به کارآفرینان نیز در سال گذشته نسبت به سال 98 رشد سه برابری را تجربه کرد به طوری که از 17 هکتار سال 98 به حدود 200 هکتار در سال 99 رسید.

وحدت بهره برداری از 30 واحد فراوریی و صنعتی در داخل شهرک و نواحی صنعتی استان با حجم سرمایه گذاری 441 میلیارد ریال را از دیگر کارکردهای مثبت در سال جهش فراوری اظهار داشت که برای 340 نفر ایجاد اشتغال شد.

مدیرعامل شرکت شهرک های صنعتی خراسان شمالی اجرای طرح آبرسانی به منطقه ویژه مالی استان در بجنورد ، گاز و آبرسانی به ناحیه صنعتی راز و شهید محمدزاده گرمه و اجرای طرح های روشنایی در نواحی صنعتی گرمه، مانه و سملقان، شیران؛ شماره سه بجنورد و مهمانک را از طرح های مهم عمرانی در شهرک ها و نواحی صنعتی اظهار داشت و اضافه نمود : در مجموع 35 قرارداد اجرای عملیات عمرانی در شهرک ها و نواجی صنعتی با اعتبار یک هزار میلیارد ریال در سال گذشته منعقد و در دست اجرا نهاده شد.

وحدت تامین زمین برای چهار واحد صنعتی پیش قلعه؛ جرگلان؛ غلامان و صفی آباد را براساس مصوبه سفر رییس جمهوری به استان خراسان را از دیگر کارکردهای مهم شرکهای صنعتی این استان در سال جهش فراوری اظهار داشت.

خراسان شمالی 15 شهرک و ناحیه صنعتی و یک منطقه ویژه مالی با 287 واحد صنعتی فعال با سرمایه گذاری بیش از 400 میلیارد تومان دارد که افزون بر چهار هزار کارگر در این واحدهای صنعتی اشتغال دارند.

منبع: ایرنا
انتشار: 26 فروردین 1400 بروزرسانی: 26 فروردین 1400 گردآورنده: chaparblog.ir شناسه مطلب: 14528

به "خبرنگاران 17 واحد صنعتی راکد خراسان شمالی درسال گذشته به مدار فراوری بازگشت" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرنگاران 17 واحد صنعتی راکد خراسان شمالی درسال گذشته به مدار فراوری بازگشت"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید