خبرنگاران میزبانی قطر از جام جهانی در کانون اتهامات جدید علیه فیفا

به گزارش چاپار بلاگ، تهران- خبرنگاران- وزارت دادگستری آمریکا به تازگی علیه سازمان دهندگان جام دنیای 2022 قطر اعلام جرم کرد تا این تورنمنت به عنوان تنها رویداد بزرگی که پس از شیوع ویروس کرونا در تقویم ورزشی دنیا دست نخورده مانده است، در کانون اتهامات جدید فساد علیه فیفا قرار بگیرد.

خبرنگاران میزبانی قطر از جام جهانی در کانون اتهامات جدید علیه فیفا

همراه ما باشید و با تور قطر از مروارید خلیج فارس دیدن کنید و زیبایی های شهر دوحه را در خاطراتتان ثبت کنید.

پس از رای هیات اجرایی فیفا به منظور اعطای امتیاز میزبانی جام جهانی 2018 و 2022 به ترتیب به روسیه و قطر، همیشه شک و تردید و شایعات پیرامون این موضوع گوش به گوش شده است.

اما حالا برای نخستین بار دادستانی ها به طور مستقیم و رسمی اتهاماتی را به طور نوشتاری منتشر نموده اند.

براساس اظهارات دادستان ها، نمایندگان روسیه و قطر برای اخذ رای به منظور کسب میزبانی، به مقامات کمیته اجرایی فیفا رشوه داده اند.

اگرچه فیفا پیش تر در پاسخ به اتهامات رسانه ای مطرح شده در مورد پیشنهاد میزبانی قطر، تاکید نموده بود که این تورنمنت بدون تغییر برگزار خواهد شد اما اتهامات جدید مطرح شده از سوی آمریکا میزبانی قطر را در هاله ای از ابهام قرار داده است.

اتهامات وارد شده از سوی وزارت دادگستری ایالات متحده حاکی از آن است که جک وارنر رییس وقت فیفا به وسیله چندین شرکت کاغذی، برای رای دادن به روسیه به منظور میزبانی از جام جهانی 2018، مبلغ 4 میلیون دلار دریافت نموده است.

وارنر در تحقیقات طولانی مدت آمریکا، به چند فقره جرم متهم است.

در اعلام جرم مطرح شده از سوی آمریکا همچنین اشاره شده است که عضو اهل آمریکای جنوبی کمیته اجرایی فیفا در سال 2010، (ریکاردو تکسیرا برزیل، نیکولاس لوئز فقید از پاراگوئه و یک شریک جرم مشترک که نامی از وی برده نشده است)، برای رای دادن به قطر به منظور کسب میزبانی جام جهانی 2022 قطر، رشوه گرفته اند.

دوحه و مسکو همیشه هرگونه اقدام خلاف قانونی را تکذیب نموده اند.

دیمیتری پسکوف سخنگوی کرملین در پاسخ به این پرسش که آیا مسکو از اعلام جرم آمریکا آگاه بوده یا خیر، گفت: ما خبر رسانه ها را خواندیم و نمی دانیم آنها به چه چیزی استناد نموده اند. روسیه به طور کاملا قانونی امتیاز میزبانی جام جهانی را به دست آورد. به هیچ وجه هیچ ارتباطی با رشوه دادن وجود ندارد. ما تکذیب می کنیم و اینکه مسکو بهترین میزبانی تاریخ جام جهانی را داشت و ما به آن افتخار می کنیم.

فیفا در سال 2014 که ریاست وقت آن را سپ بلاتر برعهده داشت، از روسیه و قطر در مورد انجام اعمال خلاف قانون در کسب میزبانی، برطرف اتهام کرد.

منبع: ایرنا
انتشار: 4 اردیبهشت 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: chaparblog.ir شناسه مطلب: 2818

به "خبرنگاران میزبانی قطر از جام جهانی در کانون اتهامات جدید علیه فیفا" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرنگاران میزبانی قطر از جام جهانی در کانون اتهامات جدید علیه فیفا"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید