خبرنگاران اهتمام دولت برای جبران خسارت تاسیسات گردشگری

به گزارش چاپار بلاگ، تبریز- خبرنگاران - معاون گردشگری و سرمایه گذاری اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی آذربایجان شرقی از راه اندازی سامانه ثبت خسارات تاسیسات گردشگری در کشور اطلاع داد و گفت: دولت درصدد جبران بخشی از خسارت وارده به این صنعت است.

خبرنگاران اهتمام دولت برای جبران خسارت تاسیسات گردشگری

لذت بخشترین تجربه سفر را با تور ارزان تجربه کنید. برای یافتن تورهای لحظه آخری، برنامه سفرهای مقرون به صرفه و دریافت راهنمایی از مسافران قدیمی با ما همراه باشید.

احمد حمزه زاده روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگاران با بیان اینکه در پی شیوع گسترده ویروس کرونا در کشور و لغو مسافرت های داخلی و خارجی، تمهیدات لازم جهت جبران خسارات به وجود آمده اتخاذ می گردد، ادامه داد: به دنبال لغو سفر و تورهای سیاحتی داخلی و خارجی، استرداد هزینه سفرها توسط دفاتر خدمات مسافرتی ابلاغ شد و در این راستا وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی کشور اقدام به راه اندازی سامانه مشخص میزان خسارات برای تمامی تاسیسات گردشگری و مراکز اقامتی نموده است.

وی ادامه داد: فعالان حوزه گردشگری استان می توانند با مراجعه به آدرس myst.mcth.ir ، ضمن ثبت اطلاعات، میزان خسارت را نیز در این سامانه اعلام نمایند.

حمزه زاده گفت: برای آنالیز میزان خسارت فعالان تمامی تاسیسات گردشگری پس از ثبت در این سامانه، کمیته آنالیز تشکیل و به امور مربوطه رسیدگی خواهد شد.

شیوع بیماری ویروسی کرونا و تبعات ناشی از آن آثار منفی گسترده ای بر صنعت گردشگری به همراه داشته است که در پی کاهش سفرها و لغو رزروهای مسافران، سرمایه گذاران حوزه گردشگری خسارت فراوانی متحمل شده اند و بر این اساس حمایت از سرمایه گذاران در این بخش با توجه به حجم زیاد سرمایه درگیر در این صنعت مورد توجه دولت قرار گرفته است .

منبع: ایرنا
انتشار: 6 اردیبهشت 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: chaparblog.ir شناسه مطلب: 2867

به "خبرنگاران اهتمام دولت برای جبران خسارت تاسیسات گردشگری" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرنگاران اهتمام دولت برای جبران خسارت تاسیسات گردشگری"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید