جریمه موتورهای پر سر و صدا با دوربین صداسنج پلیس

به گزارش چاپار بلاگ، به گزارش خبرنگاران به نقل از نیواطلس، بعضی موتورسواران در انگلیس به استفاده از موتورسیکلت های پرسروصدا علاقه دارند، اما این سروصدا برای بسیاری از مردم آزاردهنده است. از همین رو پلیس انگلیس میخواهد به طور آزمایشی از دوربین پیشرفته تازه ای استفاده کند که به طور خاص برای سنجش میزان سروصدای وسایل نقلیه طراحی و فراوری شده است.

جریمه موتورهای پر سر و صدا با دوربین صداسنج پلیس

این دوربین ها هم مانند دوربین های سرعت سنج در کنار جاده نصب می شوند و به طور 24 ساعته به کنترل میزان سروصدای وسایل نقلیه و به خصوص موتورسیکلت ها می پردازند و اگر این صدا از حد مشخص شده بیشتر بود، قبض جریمه برای رانندگان صادر می گردد.

کریس گریلینگ وزیر حمل و نقل انگلیس در این مورد گفته است: آلودگی صوتی زندگی مردم در سراسر انگلیس را به شدت دچار مشکل نموده و بر روی سلامت آنها نیز تاثیر منفی دارد. از همین رو من خواهان برخورد با رانندگان وسایل نقلیه پرسروصدا شدم.

علاوه بر کنترل پلیس، بعضی ابزار آنلاین نیز برای ثبت گزارش های مردمی در خصوص وسایل نقلیه پرسروصدا در نظر گرفته شده است. بر اساس قوانین انگلیس وسایل نقلیه در این کشور نباید بیش از 74 دسی بل سروصدا فراوری نمایند.

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 11 مرداد 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: chaparblog.ir شناسه مطلب: 70

به "جریمه موتورهای پر سر و صدا با دوربین صداسنج پلیس" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "جریمه موتورهای پر سر و صدا با دوربین صداسنج پلیس"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید