فراوری بیش از دو هزار مترمربع فرش دست باف توسط مددجویان کمیته امداد خراسان شمالی

به گزارش چاپار بلاگ، مدیرکل کمیته امداد خراسان شمالی از فراوری دو هزار و 500 مترمربع فرش دستباف توسط مددجویان تحت حمایت این نهاد طی سال جاری اطلاع داد.

فراوری بیش از دو هزار مترمربع فرش دست باف توسط مددجویان کمیته امداد خراسان شمالی

از وبلاگ پنجره دیدن فرمایید و کلی مقاله و خبر جالب مطالعه نمایید.

به گزارش از ، مجید الهی راد مدیرکل کمیته امداد خراسان شمالی بابیان اینکه سال جاری مددجویان این نهاد پیروز به بافت هزار و 172 تخته فرش شدند، اضافه کرد: این فرش ها در قالب قالی، تابلو فرش و گلیم به فراوری رسیده است.

الهی راد با بیان اینکه از میزان بافته های مددجویان این نهاد در سال جاری 143 تخته قالی است، ادامه داد: ارزش فرش های فراوریی مددجویان تحت حمایت کمیته امداد این استان طی سال جاری دو میلیارد و 500 میلیون تومان بوده است.

مدیرکل کمیته امداد خراسان شمالی تعداد دارهای فعال قالی مددجویان را حدود 400 مورد گفت و گفت: به منظور حمایت از قالی بافان تحت حمایت فرش های فراوریی آن ها بدون واسطه توسط این نهاد به فروش می رسد.

الهی راد اضافه کرد: این نهاد با تأمین مواد اولیه مرغوب و مناسب، نظارت بر اجرای طرح های قالی بافی مددجویان و فروش فرش های فراوریی آن ها در خارج از استان باقیمت بالاتر، کوشش نموده بیشترین سود را نصیب مددجویان بافنده تحت حمایت کند.

او بابیان اینکه بیشتر بافندگان فرش دستباف را زنان مددجو و سرپرست خانوار تشکیل می دهند، گفت: نظارت، آموزش و راهنمایی فرش بافان و بازاریابی فروش توسط کارشناسان این نهاد انجام می گردد.

الهی راد مطرح نمود: سال جاری هزار و 520 مورد نظارت و بازدید مستمر از طرح های فرش بافی این نهاد اجرا شده است.

مدیرکل کمیته امداد خراسان شمالی اظهار کرد: با تسهیلات این نهاد سال جاری برای 23 مددجوی تحت حمایت این نهاد طرح قالی بافی جدید اجراشده است.

د

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان
انتشار: 7 بهمن 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: chaparblog.ir شناسه مطلب: 1532

به "فراوری بیش از دو هزار مترمربع فرش دست باف توسط مددجویان کمیته امداد خراسان شمالی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "فراوری بیش از دو هزار مترمربع فرش دست باف توسط مددجویان کمیته امداد خراسان شمالی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید